marți, 12 martie 2024

Restaurant vs. gătit la domiciliu (20) - De Ziua Internațională a Femeii

Ciuc știe că sunt snob și-mi face întotdeauna cadou sticle de vin scump. De fapt cred că este o fală și pentru el, să-mi aducă un vin cât mai fin. De data asta chiar a lăsat bonul fiscal în pungă, pentru a fi sigur că voi aprecia la maxim cadoul său. Un vin de 120 lei din Africa de Sud. Când mi-a întins punga, a spus: "Ți-am adus un vin din țara campioană mondială la sportul cu balonul oval.". M-am gândit multă vreme cu ce să fac match acestui vin, până când de 8 martie am pregătit o cină festivă cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii. Chiar dacă era sărbătorită, i-am dat nevestei un whatsapp și i-am spus: "Dacă vrei ceva alcool, bere, cidru, ce bei tu...să-ți iei, eu beau vin și nu sunt dispus să împart.".

Am găsit la Lidl tagliatelle cu dafin din gama DeLuxe, rămase de la sărbătorile de iarnă. Am mai cumpărat gorgonzola picantă, cheddar, smântână de gătit, fâșii de bacon. Un fel de mâncare senzațional, ușor de făcut, care nu mai are nevoie de nicio prezentare: se fierb pastele, se pune peste cheddarul ras, baconul tras la tigaie, sosul făcut din smântâna de gătit și gorgonzola mărunțită într-o crăticioară la foc mic, se amestecă și la sfârșit punem oregano. 70 lei cu totul.

Pentru antipasto am cumpărat 4 pungi mici de creveți, cam 15 creveți în fiecare punguță. 4 x 20 lei = 80 lei. Creveți din Venezuela, pe care i-am fiert 2 minute în apă clocotită, după care i-am tras în unt la tigaie, cam 3-4 minute, la final zdrobind peste ei 4 căței de usturoi chinezesc. Lumea spune că nu e bun usturoiul chinezesc, că are nu știu ce pesticide în el. Dar cel românesc știți ce conține? 

Vinul l-am destupat în timpul procesului de preparare a bucatelor. Mai luam o gură de vin, mai amestecam (nu mestecam, cum zic unii) în oale, ascultam un playlist excepțional cu piese gen A-ha - Lifelines ori Depeche Mode - Precious. Sauvignion blanc din Africa de Sud, cel mai bun sauvignion blanc băut de mine vreodată, realizat cu o corectitudine dusă la perfecțiune. După băutura corectă nu te doare capul. Cu o săptămână în urmă băusem o sticlă de vin alb de Budureasca, m-a durut capul după el. La vinul de la Ciuc nu am avut nicio problemă. Care să fie explicația? Am băut aceeași cantitate de alcool. Pastilele din el? În altă ordine de idei, am constatat că anul ăsta am băut doar vinuri din țări care au participat la Cupa Mondială de Rugby: Argentina, Noua Zeelanda, Africa de Sud, România, Franța, Georgia, Uruguay. 

Cina a fost delicioasă, efectiv ne-am lins pe degete, nevasta a tot căutat nod în papură încercând să găsească o mică greșeală, dar de data asta chiar și ea a recunoscut că totul este perfect, poate și îmbunată de florea pe care i-am oferit-o de sărbătoarea femeii. Doar fiul meu cel mare nu s-a atins de paste, nefiind absolut deloc un fan al brânzeturilor cu mucegai. După cum spunea un prieten al meu: "Gusturile copiilor se formează mai târziu uneori.". 

150 lei mâncarea + 120 lei băutura (mulțumesc Ciucu!), 6 lei cidrul nevestei, o masă de super lux. La restaurant nu scăpam fără un 650 lei. Sigur, vă puteți conecta la canalul de youtube al blogului pentru a urmări un mic filmuleț despre cele scrise aici. 

10 comentarii:

  1. filmulețul îi cum îi, dar melodia de fundal e foarte reușită. ce e? a-ha, depeche mode?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu. E o melodie ambientală din softul gratuit de editat filme al telefonului mobil.

      Ștergere
  2. Bursuc, eram asa dezamăgită ca nu ai pus poze, noroc cu surpriza de la final!
    Tigaia de la creveți e tefal Ingenio? De cât timp o ai și cum se menține? Chiar astăzi cautam niște tigai ca e cazul sa le schimbe pe ale mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o tigaie Tefal EcoDesign de 30 cm, luată din Selgros cu 140 lei, reducere de la 210 lei. Cumpărată recent, nu știm încă cum se va menține.

      Ștergere
  3. Africa de Sud e renumită în primul rând pentru DIAMANTE.

    Titina are o colecție întreagă de diamante acasă, aranjate în câteva vitrine (ca la muzeul de Geologie).

    Alte diamante sunt rispite neglijent prin casă.
    Chiar de curând a găsit unul (în valoare de câteva sute de mii de euro) lângă jacuzzi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci nu-mi vine să cred că am lăsat bonul în pungă. :) În general sunt foarte atent la chestiile astea, efectiv cred că e prima dată în viață când mi se întâmplă. Mă bucur că a fost apreciat la justa lui valoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cântăreața Alexia13 martie 2024 la 19:25

    Un meniu extraordinar
    L-aș savura iar și iar
    Și iar și iar
    Și iar și iar
    Și iar și iar

    RăspundețiȘtergere
  6. Clasamentul calității14 martie 2024 la 16:05

    Mesenii "s-au lins pe degete" e un rezultat bun în bucătărie, dar nu cel mai bun.

    Clasamentul ar fi următorul:

    1) Să fii numit "artist al poporului"
    2) Să fii numit "artist emerit"
    3) Să fii "recomandat de Radio Guerilla"
    4) Să primești "aplauze la scenă deschisă"
    5) Mesenii "s-au lins pe degete"

    RăspundețiȘtergere
  7. odată am băut sauvignon blanc cu jean. m-a-ntrebat: "știi de ce se numește vinul aista sauvignon blanc?". da, am zis, pentru că e excelent. la care el: "kanci! pentru că e făcut din struguri de soiul sauvignon blanc".

    RăspundețiȘtergere
  8. Sauvignon Blanc.
    Sticle din Africa de Sud.
    Ce v-ați boierit !!

    Nu vă mai place vinul adus de un unchi de la țară !
    Într-o sticlă de plastic care miroase puțin și a motorină !!

    RăspundețiȘtergere