luni, 8 februarie 2021

Grigori Slujitel - Zilele lui Savelie

 


Țara autorului : Rusia

Titlul original :Дни Савелиa
 
Anul publicării : 2018

Ediția în limba română : Humanitas Fiction, Raftul Denisei

Număr de pagini : 279
 
Nota Nopți și Zile Blog : 7

 

 

 

 

Savelie este un motan născut pe străzile Moscovei, iar prima lui casă este o cutie de banane Chiquita. Apoi este adoptat de tot felul de oameni, prilej pentru cititor de a se familiariza cu viața zilelor noastre în capitala Imperiului Rus. O carte interesantă, însă nu una originală (iubitorii literaturii cu siguranță au apreciat mai mult Natsume Soseki - Eu, motanul). Mi-a plăcut, dar parcă nu am simțit în ea spiritul rusesc care răzbate din alte atâtea scrieri. Un roman modern, mai occidental. Descrie bine Moscova zilelor noastre, atât de pestriță. Dintre toți stăpânii lui Savelie cei mai meseriași mi s-au părut kîrghizii, cum se sfătuiau la Burger King, purtând pe cap celebrele  coroane de carton. Ionescu spune că e o carte tristă până la urmă. Da, e tristă. Nu așa e și viața omului? Autorul, Grigori Slujitel, cântă prin restaurantele moscovite. E chiar talentat. Să-l ascultăm și noi, cu piesa mea preferată de la Queen.  Citiți cartea. Merită. Fără a fi o capodoperă, e ușoară, plăcută și interesantă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu