miercuri, 24 ianuarie 2018

La o shawerma

Vinerea, după terminarea orelor de muncă, câteodată merg să mănânc un meniu shawerma la un popular local de specific din orașul nostru. E un mod plăcut de a pune punct săptămânii de lucru și de a intra în week-end. Ultima oară, în fața mea, la coadă, erau doi tineri, băiat și fată. Își cumpăraseră, la fel ca și mine, câte un meniu. Shawermarul îi întreabă dacă vor pulpă, piept sau amestecate. Pesemne băiatul era străin, pentru că fata i-a tradus spusele preparatorului: "He is asking if you want legs, breast or mixed". "Breast" vine răspunsul morocănos al străinului. Apoi mi-a venit mie rândul și am comandat amestecat. Nu m-am mai concentrat la cei doi tineri, fiind atent la cum îmi prepară omul shawerma, dar când m-am așezat la masă, am sesizat că-i am pe cei doi chiar în fața mea, la o altă masă pe care masa mea era perpendiculară, așa că-i puteam vedea perfect.

Amândoi destul de lingavi. Fata pe la 20-22 de ani, slabă dar cu haine largi pe ea, menite probabil să-i mascheze lipsa formelor, toată numai un zâmbet. El un ochelarist roșcovan și creț, cu o mutră extrem de sobră. 25 de ani. După ce a mâncat o pătrime de shawerma deja părea ghiftuit și se văita mângâindu-se pe burtă. Extrem de posac. Îmbrăcat într-un pantalon de trening și un tricou peste care purta o geacă de fâș. Fata îi explica veselă câte ceva despre România, despre obiceiurile noastre, el părea plin de griji și abia mârâia câte ceva. Nu mi-am putut explica bucuria fetei care-l privea cu încântare și tot încerca să-i povestească. Ăsta rece. M-am gândit că s-or fi cunoscut pe internet. Și pe vremea mea erau la modă astfel de întâlniri. Cine știe? Poate îl durea pe om burta și avea nevoie la wc și nu știa cum să spună. E greu când ești printre străini, departe de zona ta de confort. Mi s-a părut un om sărman acest occidental care stătea la masă cu fata noastră. Zic că e occidental, că sigur bulgar, turc sau yugoslav nu era, mie îmi semăna a britanic sau austriac, în cel mai rău caz cehoslovac. M-am gândit că nici la ei nu trăiesc oamenii foarte bine. Clasa medie. Mănâncă mai prost ca noi, utilitățile sunt mai scumpe ca la noi, plătesc chirii mari, nu rămân cu cine știe ce după salariu. Se îmbracă mai urât ca noi, femeile lor sunt mai urâte. Așa mă gândeam, mâncând shawerma și bând ayran.

Și cum să te prezinți în trening la o întâlnire în străinătate? Asta denotă nepăsare. Suntem la alergat sau la o eventuală partidă de sex cu o femeie dintr-o altă țară? Iar fraiera era toată numai zâmbet. În locul ei i-aș fi întors spatele din prima secundă, văzându-l în pantaloni de trening și geacă de fâș. El, cetățean străin.

Mi-am terminat mâncarea și i-am lăsat acolo, cu problemele lor.  Cine știe ce or fi făcut!?

4 comentarii:

  1. O scena la metrou, nu foarte demult:

    O blondina frumusica imbracata destul de bine, pe care nu aveai cum sa n-o remarci, era cu un baiat pe care n-am sa-l uit vreodata:
    mic (maxim 1,60), slab ca moartea, cu pantaloni slim cu tur lasat si glezna goala (cum poarta toti ghertoii), uratel de tot (ochi de Stallone, nas coroiat, dinti stricati, freza standard)....si elementul forte: o UNGHIE la mana dreapta de cel putin 5 cm, innegrita de jeg.
    Si acest pitic broscoi era imbratisat si pupat cu foc de blondina, dar el o tot impingea, ca (vezi dom'le) el are telefonul in mana si e ocupat sa-si vada like-urile pe FB.

    Deci nu te mai mira de gusturile femeilor in materie de baieti, ca nu exista nici o logica in acest subiect.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate că nu s-au cunoscut pe net ci la studii în afară. Și acum a venit în vizită în România și tipa îi prezenta un fel de mâncare de pe vremea dacilor: șaorma. Iar pe el nu îl interesau nici românii, nici România ci doar spera să aibă parte de ceva sex cu slăbănoaga care îi tot împuia capul cu informații inutile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar de ce era imbracat in trening?

      Ștergere
    2. Pentru că vesticii sunt în general neglijenți când vine vorba de vestimentație (asta nu înseamnă că mioriticii noștri sunt mai îngrijiți).

      Ștergere