vineri, 19 august 2022

Tăiței chow mein cu porc și legume. Bere daneză. Muzică tare.

Mi-am cumpărat un wok de fontă. Are 3 kg gol. A venit tocmai de la Varșovia, Polonia. Sunt tare mândru de el. Se spune că un astfel de vas, dacă este întreținut în mod corespunzător, rezistă sute de ani. Gătesc tot felul de preparate cu ajutorul său, iar într-o seară am încercat tăiței chinezești "chow mein" cu carne de purcel și legume chinezești. Eu când gătesc ceva special și sunt în toane bune, beau alcool și ascult muzică tare. Acum mi-am desfăcut o bere Faxe, la cutie de 1 litru. Asta este o bere daneză și o puteți cumpăra cu 8 lei de la Lidl sau 14 lei de la Mega Image, în funcție de preferințe. Este foarte bună și are o cutie fabricată din metal tare pe care sunt desenate tot felul de scene nordice. Muzică ascult de la sistemul audio aflat în living, cu un volum foarte ridicat pentru ca sunetul să răzbată până în bucătărie. Am dat play la primul cd de pe un dublu cd cu formația americană The Doors. 

Beam bere, făceam set up-ul pentru tăiței și ascultam muzică de calitate. M-a cuprins o stare totală de bine. Se auzea piesa "The Unknown Soldier" când a venit acasă nevasta (adică doamna mea, ca să nu mă acuze cititorii blogului că vorbesc în termeni nepotriviți). Ea a venit de la muncă și se vedea că e obosită și nervoasă, iar muzica mea i-a agravat starea. A spus: "Îmi vine să dau cu boxele astea de toți pereții. Ce muzică e asta? Și de ce asculți așa de tare?", iar eu am spus: "Da, bine. O să pun imediat Smiley.", dar nu aveam gândul ăsta și ea și-a dat seama că sunt sarcastic, așa că m-a lăsat în plata Domnului și și-a văzut de treburile ei. Eu am continuat să gătesc, să beau bere și să ascult The Doors. Acum era deja piesa The End. "The killer awoke before dawn...He put his boots on...". 

Am tăiat ceafa de purcel în fâșii. Purcel de curte de la Mega Image, foarte fraged. Am lăsat wok-ul de fontă bine la încins și am aruncat carnea în el. A început să sfârâie pe loc. După o vreme am aruncat și legumele chinezești peste carne (din păcate ceva congelat, pentru că proaspete sunt mai greu de găsit), am asezonat cu piper, sare și puțin ardei iute (nevestei nu-i spun că pun și ardei iute, pentru că mă ceartă, nu apreciază acest produs...dar o mâncare chinezească nu are farmec fără un pic de iuțeală). Între timp am pus apa la fiert, pentru tăiței. Tăițeii chinezești se pun în apă fiartă la hidratat, se țin doar 4 minute în apa fierbinte și sunt gata. Iar apoi i-am turnat în wok peste carne și legume, după care asezonăm puternic cu sos de soia. 

Am oprit muzica, pentru a crea un climat prietenos și pentru ceilalți meseni, în speță copiii și nevasta. Ne-am apucat puternic de mâncat și am sorbit tăițeii zgomotos, iar carnea și legumele le-am plescăit ca porcii la troacă. Așa mănâncă chinezii. Am văzut eu pe tik tok. Nevasta m-a certat că e mâncarea iute, dar am păcălit-o că e de la sosul de soia, nu i-am spus nimic de ardei. Apoi, după ce au terminat tot și și-au umplut burțile, m-au certat cu toții că am făcut prea puțină mâncare. Drept pedeapsă am rămas să spăl vasele. Am mai desfăcut o bere și mi-am pus muzică pe telefon de pe YT Music. Am început să spăl vasele în acordurile piesei Stela Enache - Diminețile mele. Se lăsa noaptea afară, dar am găsit foarte plăcută piesa. Ce versuri frumoase, ce interpretare bună. "Diminețile mele sunt flăcări...Când de mână ne ținem tăcuți...Diminețile mele sunt flăcări...Când pe buze sfios mă săruți."

Cam ăsta e preparatul, foarte gustos, vă invit să-l încercați. Tăiței chinezești bagă la Lidl când este săptămâna asiatică. Eu cumpăr câte 10 pachete, să am tot anul. Sunt cel puțin la fel de buni ca pastele italienești.

 



 

3 comentarii:

  1. NU te potolesti !!
    Vorbesti despre acest macho, acest womanizer de Morrison, despre taiteii chow MEIN (un apropo la fuhrer), despre mancatul de carne, care afecteaza negativ amprenta de carbon a umanitatii, despre wokul incins pe foc in aceste vremuri de asa zise schimbari climatice, nu mentionezi daca porcii erau vaxinati, prezinti chinezii drept niste primitivi care leorpaie dezgustator sosurile lor picante, minoritatile sexuale nu sunt mentionate aproape deloc (sensibilul compozitor Florin Bogardo era homosexual?). Sa asculti neaparat Samba Soarelui.

    Inca un articol plin de misoginie, intoleranta, rasism, homofobie.
    Fara-ndoiala acest blog ar trebui interzis, cu autor si comentatori cu tot !

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut ! Sunt reprezentantul domnului Evan Williams, fondatorul platformei blogger.
    In urma numeroaselor reclamatii si a petitiei online initiate de Delia D. blogul tau a fost marcat in vederea desfiintarii.

    Ca sa citez din textul reclamatiei: "blogul are articole pline de homofobie, rasism si misoginie, comentatori agramati si frustrati - cer inchiderea lui de urgenta !!"

    La prima abatere (orice text care nu se inscrie 100% in rigorile Politically Correct), blogul va fi eliminat !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, sunt domnul Evan Williams, fondatorul platformei blogger. Am nevoie de ajutorul dvs pentru ca aceasta platforma sa nu se inchida. Va rog sa promovati cat mai multi aceasta postare pe platforma facebook altfel platforma blogger se va inchide in data de 23 august 2022.
      Va multumeste domnul Evan Williams.

      Ștergere