marți, 14 noiembrie 2023

Narine Abgarian - Simon

Nu știu de ce, dar aveți impresia că pe acest blog vorbim doar despre mâncare. Sunteți superficiali dacă asta credeți, despre mâncare poate vorbi orice profan, dar despre literatură mai puțin. Când ați citit ultima carte? Eu am dat peste această scriitorare din Armenia și n-am mai lăsat cartea ei din mână. Simon, titlul romanului și al personajului în jurul căruia se țese acțiunea, este un zidar dintr-un oraș de provincie, iar la începutul cărții aflăm din prima propoziție că a murit. A avut o viață plăcută, mânca și bea pe rupte, nu-și refuza nicio plăcere, iubea mult femeile, a murit la 79 de ani, iar la moartea sa, la căpătâi, pe lângă nevastă îi stau și patru din fostele mari iubiri. Zidarul Simon este doar un prilej de a cunoaște viața celor patru femei, în patru capitole ample, câte unul dedicat fiecăreia. Drame și supărări, povești de iubire și fericire, viața în Armenia pe parcursul câtorva decenii, o scriere delicată și de mare valoare pe care sunt sigur că doar un autor femeie ar fi putut-o realiza. Școala rusească de literatură se simte și în cazul acestei autoare armence, la fel ca și în cazul lui Guzel Iahina, o altă scriitoare la mare modă în zilele noastre, provenită tot din spațiul ex-sovietic. 

Pe coperta spate ediția română a cărții este ștanțată cu "Citită de Radio Guerrilla". Nu e prima carte la care întâlnesc asta. Ce vrea să însemne? O reclamă la radio? Faptul că oamenii angajați la acest post de radio citesc cărți bune și ne putem încrede în gusturile lor? Muzica de la radio-ul lor este un motiv să ne încredem și în gusturile lor literare? Ce să zic? Narine Abgarian - Simon.....citită de Nopți și Zile Blog, așa că să o citiți și voi.

ediția rusească

ediția românească



9 comentarii:

  1. Da, după 100 de episoade de "Restaurant vs gătit la domiciliu" te miri că zice lumea că e blog despre mâncare :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, când nu iți permiți un sejur de lux în Mexic (precum o fostă forumistă cu păr roz), ce poți face în zilele ploioase de toamnă ??

    Citești o carte armenească, despre un zidar (care nici el nu-și permitea sejururi în Mexic).

    RăspundețiȘtergere
  3. Ediția în română are coperta de zici că e carte despre gemuri și compoturi !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oficiul forțelor de muncă14 noiembrie 2023 la 17:18

    Zidarul din carte a prins vremurile când erau la modă meseriile cu dublă specializare:
    (sculer-matrițer, fierar-betonist, cofetar-patiser)

    El era zidar-gagicar !!

    RăspundețiȘtergere
  5. am rugat robotzii sa deseneze un zidar care a iubit 4 femei si a mancat& beut mult. asa arata- https://images.nightcafe.studio/jobs/GFjZ6I5mfj0VZICy6PxW/GFjZ6I5mfj0VZICy6PxW--1--u5fx0.jpg?tr=w-1600,c-at_max

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. arta în detalii, aveți cuvêntul

      Ștergere
    2. "Pictura" generată de roboți ar trebui comentată tot de un robot.

      Ar putea să-și dea cu părerea C3PO, Schwarzenegger, Iohannis, comander Data.

      Ștergere
  6. Obișnuiam să mă încred orbește în tot ce recomandă Radio Guerilla:

    Am citit cărți recomandate de Radio Guerilla.
    Am cumpărat aspirator recomandat de Radio Guerilla.
    Am cumpărat pantofi recomandați de Radio Guerilla.
    Am comandat mâncare recomandată de Radio Guerilla.
    Mi-am luat și nevastă recomandată de Radio Guerilla.

    Acum am mari regrete și îndoieli:

    Pantofii mă strâng, nevasta s-a dovedit o scorpie, de la mâncarea recomandată am făcut gastrită.

    RăspundețiȘtergere
  7. Your post is a beacon of brilliance! Insightful, well-crafted, and thoroughly engaging. Thank you for sharing your perspective with us.

    RăspundețiȘtergere