joi, 20 septembrie 2012

Truman Capote - Cu sânge rece




















15 noiembrie 1959, o fermă prosperă din statul Kansas, USA. În toiul nopţii doi bărbaţi pătrund în casă, în căutarea unui seif cu bani pe care nu-l vor găsi. Pleacă cu câţiva dolari, dar lasă în urmă patru cadavre: stăpânul fermei, soţia lui şi doi copii. Apoi conduc în mai puţin de 24 de ore peste 1000 km şi sunt siguri că autorităţile nu-i vor prinde niciodată. Cartea lui Capote nu este un roman poliţist gen Agatha Christie, pentru că bineînţeles Truman Capote nu s-a ocupat cu aşa ceva. Este o relatare a unei crime care chiar s-a petrecut şi a urmărilor ei, dar bineînţeles cu unele nuanţări care au menirea de a transforma această relatare într-o carte foarte interesantă, un fel de combinaţie între roman şi reportaj jurnalistic. Chiar dacă am ştiut cum se va sfârşi totul, Capote a pus povestea atât de bine pe hârtie încât am stat cu sufletul la gură până la final. Mi-a plăcut mult că autorul nu trage absolut nicio concluzie, el doar prezentând faptele şi trecutul criminalilor cât mai fidel, concluziile fiind trase de anchetatori în acele momente şi bineînţeles de cititor. Coperta îi înfăţişează pe cei doi criminali, fotografii din arhivele Poliţiei din Garden City, Kansas.

4 comentarii:

  1. Cu sânge rece mă încălzesc la focul prostiei. Cu sânge rece tai porcul lui Obama. Cu urină rece micționez pe lumea asta în care trăim. The cars hiss by my window. TR.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam asa gandeau si cei doi de pe coperta cartii.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu stiam ca au facut si film. acum am vazut un trailer pe youtube. http://www.youtube.com/watch?v=7IL-4wAzVCg
    la 2:26 vad ca arata casa unde a avut loc crima. mi-o inchipuiam cu totul altfel, mai degraba o ferma ca-n filmele western.

    RăspundețiȘtergere