vineri, 8 mai 2015

Gara Călărași Sud

Have you ever been to Călărași? Poate în drum spre Marea Neagră dacă ați ales să treceți cu bacul spre Ostrov? Ori poate pentru a vedea singurul hipopotam din România? Poate într-o zi de sâmbătă când nu aveați ce face pe acasă? Dacă nu, să mergeți. Este genul de oraș decăzut după prăbușirea comunismului. S-au închis combinatele, șantierul naval, uzinele, oamenii au intrat în șomaj, au plecat la muncă în Italia ori Spania, lumea a sărăcit, au apărut baroni locali. Ca peste tot unde e sărăcie. În Călărași este un pietonal unde nu vezi nici țipenie de om. Au o faleză cu o pizzerie bună. Au și teatru. În oraș se circulă lejer. Am fost de vreo 12 ori la Călărași, dar niciodată nu văzusem gara. Le-am propus nevestei și copiilor să vizităm gara și ei au fost de acord. Mă așteptam la ruine, dar nu, ce imensă surpriză.

Gara Călărași Sud, aflată în capătul unei străzi pavate, cu case destul de frumoase, este una dintre cele mai moderne gări pe care le-am văzut. Seamănă mai degrabă cu un Mall. Fonduri europene accesate aiurea. La ce are nevoie Călărașiul de o gară ca în Germania? Aici sosesc fix 6 trenuri/zi și pleacă tot atâtea. Sunt pe linie secundară, legați prin Ciulnița de linia principală. Deși modernă gara este tristă. În fața ei este parcat un singur taxi, iar șoferul stă undeva la umbră ascultând muzică populară de la radiocasetofonul ce se aude prin geamul deschis al autoturismului Dacia Logan. Interiorul gării este pustiu și aduce cu un muzeu după terminarea programului. Casa de bilete este deschisă, iar vânzătoarea îmbrăcată într-o uniformă impecabilă privește în gol prin geamul ghișeului. Uși glisante automate, aer condiționat, scaune moderne în sala de așteptare, wc-uri curate, peron cu tabele electronice care anunță trenurile. Vedem de toate, mai puțin locomotive și vagoane. Următorul tren pleacă peste două ore și jumătate. Iată și 3 poze făcute special pentru blogul nostru.




12 comentarii:

  1. Eu n-am fost niciodata la/in? Calarasi, dar mi l-am imaginat intotdeauna exact asa cum l-ai descris tu.
    Ce sotie de treaba ai! Eu, daca-mi propuneai sa vedem gara, as fi zis: bine, dar sa fie Saint Lazare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cea mai frumoasa gara vazuta de mine a fost cea din Toledo.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Toledo_railway_station

      Ștergere
  2. Pietonal e adjectiv, oricat de mult ti-ai dori sa fie substantiv. Nota 6, stai jos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect. Și arată o însușire a unui obiect. Deci trebuia să zic trotuar pietonal. Ce însușire are trotuarul? E pentru pietoni. Și mă luai la pulă că fac pleonasm.

      Ștergere
    2. Trotuarul nu mai e demult doar pentru pietoni, e si pentru microbuze sau alte vehicule. Si pentru prostituate. La pula nu te luam, ca nu am. Eventual te puteam lua la pizda, dar nu pari genul meu.

      Ștergere
  3. e un barbarism nasol 'pietonal'. o să zici ca şi filmul ilustrate cu flori de câmp e în neregulă. despre ce e vorba? cine e ilustrat cu flori? de fapt, ştii tu ce-s alea ilustrate. cine mai foloseşte azi aşa ceva? poate doar tu, mi-ai trimis cândva o ilustrată dintr-o ţară excomunistă (macedonia? polonia? republică baltică ceva?)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. polonia este o republica baltica.

      Ștergere
    2. suedia de asemenea. rusia. germania.

      Ștergere
    3. Filmul dezvaluie povestea impresionanta a unei tinere bucurestence, pentru care maternitatea nu vine intr-un moment potrivit.
      Drept urmare, fata calatoreste spre unul dintre porturile dunarene, pentru a rezolva ilicit problema. Insa momentul chiuretajului coincide pana la urma cu cel al unei casatorii silite. Filmul abordeaza o tema acuta a acelor ani, cand regimul communist ducea o politica foarte stricta privind controlul natalitatii.

      Ștergere
    4. cu ce zici tu aici mi-am amintit de un short story, autor roman. cu doua studente la bucuresti, una gravida. caministe. dar uite ca nu mai stiu autorul si nici mare lucru din poveste. asa e daca citesti prea mult :)

      Ștergere
  4. da, este povestirea cărămida, care deschide volumul 'roşu roşu catifeauă'. sau poate filmul lui mungiu. dar acolo e vorba de alt oraş.

    RăspundețiȘtergere