luni, 18 februarie 2013

Daniel Glattauer - Dragoste virtuală



 Am stat un pic pe gânduri când am cumpărat această carte, socotind că e mult prea comercială chiar şi pentru gusturile mele. "Oare citind această carte e ca şi cum ai asculta Andra ori Smiley?", m-am întrebat. Dar până la urmă şi cărţile cu autori români care evocă vremea comunismului în raport cu timpurile actuale, sunt destul de comerciale iar eu le citesc cu mare plăcere, plus că răsfoind puţin Dragoste virtuală m-a atras subiectul, aşa că am cumpărat-o. Cartea e scrisă de un austriac şi este compusă numai şi numai din e-mailurile schimbate de un bărbat şi o femeie, care ajung să corespondeze din întâmplare. Femeia trimite e-mail la o revistă pentru a solicita întreruperea abonamentului, dar nu i se răspunde. Revine cu un mail şi primeşte răspuns că a greşit o literă la adresă, nimerind pe un mail particular. După vreo 9 luni, de Crăciun, include şi adresa respectivă în mass-mailul cu urări tradiţionale. Si asa începe povestea noastră.

Mi s-a părut o poveste interesantă, nouă pentru literatură. Cu siguranţă, în lumea modernă, cu toţii am experimentat astfel de relaţii virtuale, stând în spatele monitorului şi imaginându-ne cum arată persoana care ne scrie şi într-un final poate chiar ne-am îndrăgostit de respectiva persoană. În cartea austriacului lucrurile sunt un pic mai complicate, cei doi au un limbaj elevat, sunt persoane speciale care poartă un dialog virtual ce stârneşte un mare interes cititorului. Din lăcomie am cumpărat şi continuarea romanului, Toate cele şapte valuri. Foarte bine am făcut, pentru că prima parte te lasă cu ochii în soare şi abia aştepţi să vezi continuarea. Aşa se scrie un best seller, aşa se îmbogăţeşte lumea din scris, nu ca mine, scriind tot felul de prostii pe un blog anonim.

Un comentariu:

  1. corect. de asemenea o carte de imbogatit nu tre sa aiba mai mult de 150 de pagini.

    RăspundețiȘtergere