duminică, 23 noiembrie 2014

Târguri de carte

Citesc câteva bloguri despre cărţi şi de asemenea urmăresc pe facebook trei-patru oameni care vorbesc mult despre literatură. N-am înţeles niciodată excitarea care-i cuprinde în preajma târgurilor de carte. Sunt pur şi simplu înnebuniţi, îşi fac liste de cumpărături, îşi pun poze cu noile achiziţii, se bucură ca nişte copii în dimineaţa de Crăciun. Nu mai particip de multă vreme la astfel de evenimente, pentru că nu am de ce. Nu ţin să iau autograf de la nu ştiu ce scriitor şi nici să-l vad pe viu, că nu e meci de fotbal şi nici piesă pe teatru. Nu ţin nici să-mi cumpăr ultimele noutăţi cu 20% reducere faţă de librărie, pentru că le iau peste o lună de pe elefant cu 50% reducere (nu vreau să fac reclamă, că nu sunt plătit pentru asta, dar elefant e un exeplu bun în acest caz). Şi nici nu mă înghesui şi nici nu bat tot oraşul până la expoziţie şi nici nu plătesc bilet de intrare. Deci de ce toată această preocupare pentru târgurile de carte?

13 comentarii:

  1. Mă simt vizată, așa că am să-ți spun de ce merg eu la târgurile de carte- pentru atmosferă. Și eu mi-am învățat lecția și aștept reducerile ulterioare online pentru noutățile de la târg, dar iau totuși și de la târg două-trei noutăți. Pe de altă parte, mai găsesc la târguri ediții mai vechi scoase de prin depozite, pe care nu le mai găsesc online.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu prefer sa cumpar de pe net. Nu e inghesuiala, ai timp sa alegi si reducerile sunt mari. La targurile de carte, desi am fost la cateva, nu poti ace asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. i like to investigate like a boss24 noiembrie 2014 la 17:33

    eu mergeam cu mare placere la targurile astea in anii 90& inceputul secolului 21. la teatrul national&sala radio.pe urma le-au mutat in nord. [in paranteza sa remarcam ascensiunea continua a acestui nord. am fost anul asta de 6 ori in capitala- de 2 ori am avut treaba la fisc, in centru, de 4 ori am avut treaba in nord (2 concerte+2 congrese).] s-a cam supt treaba in ultimii ani, iar de cand nu mai sed in capitala evident ca nu mai ajung. am fost totusi anul trecut in vara. nu mai e aceeasi atmosfera, fratilor! sau ma duc eu prea devreme? trebuie mers sancbata seara?

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. Am găsit la bibliotecă tot ce-am căutat până acum. Inclusiv cărți noi, scumpe, pe care aș fi vrut să le citesc, dar nu neapărat să le și am acasă. Ești bărbat. îți dai seama ce zic.

      Ștergere
  5. i like to investigate like a boss25 noiembrie 2014 la 12:58

    si mai e ceva.la targurile de carte e foarte usor sa agati bloggerite literate pe care in scurt timp, de multe ori chiar la targ, sa le fuţi.
    a aparut un nou volum de haş murakami.

    RăspundețiȘtergere
  6. da. volum de povestiri. astept sa apara cu 50% reducere pe elefant.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu ma impac foarte bine cu „elefantul”, si chiar profa noastra de literatura universala si comparata ni-l recomanda de fiecare data. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. A fost lansată la Gaudeamus o carte care pare interesantă, ”Povești cu scriitoare și copii”. Probabil că e scrisă numai de femei; și ele sunt oameni.

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut, Gabriel. Voiam să te anunț că ai câștigat premiul 2 la concursul meu din 22 iulie. Ca să pot să ți-l trimit ar trebui să știu măcar un e*mail de-al tău.

    RăspundețiȘtergere
  10. Da. Un mistret. Super. Insa nu pot pune aici adresa de mail, pentru ca o indexeaza motoarele de spam si pe urma imi vin tot felul de mailuri nedorite.

    RăspundețiȘtergere