marți, 7 februarie 2023

Top 10 all time trupe muzică

Am început cu topuri și așa o țin tot anul, mai ales că de curând am revăzut excepționala peliculă High Fidelity. Top 10 trupe muzicale în opinia mea, într-o ordine aleatorie. E greu, e foarte greu să faci doar top 10, e vorba de percepțiile fiecăruia, de gusturi. Așa arată al meu. 

  • Queen
  • Deep Purple
  • Pink Floyd
  • The Smiths
  • Radiohead
  • Creedence Clearwater Revival
  • The Rolling Stones
  • The Doors
  • The Beatles
  • U2

Dar să vedem și alte topuri, alte opinii. Am solicitat părerile câtorva oameni pe care eu îi consider foarte pricepuți la muzică. Pe Ionescu, Eufrosin Potecă și Ciuc îi cunoașteți, sunt creatori de conținut pe blogul Nopți și Zile. A.R.T. este cititor al blogului nostru și un comentator lucid și tranșant, are și el un blog despre artă. Pe older o cunoașteți din povestea apărută pe blog în data de 19 mai 2017. Ciop și Mihăiță sunt două persoane cu gusturi alese nu doar în privința muzicii. Răzvan este colegul meu de liceu cu care țin legătura și în prezent. Domnul Petru Șerban este superiorul meu de la Fundație. Cu Ionuț am fost coleg la Ultra Pro Computers, în anii decăderii acestui brand. 

     Ionescu

  • Pink Floyd
  • Genesis
  • Yes
  • King Crimson
  • Emerson, Lake & Palmer
  • Jethro Tull
  • Van Der Graaf Generator
  • Faith No More
  • Queen
  • Led Zeppelin


     Eufrosin Potecă

  • The Beatles
  • Led Zeppelin
  • Pink Floyd
  • Queen
  • The Doors
  • Radiohead
  • The Pixies
  • Nick Cave & The Bad Seeds
  • The Jimi Hendrix Experience
  • Nirvana


     A.R.T.

  • Queen
  • Led Zeppelin
  • Metallica
  • Thin Lizzy
  • WASP
  • The Beatles
  • U2
  • Oasis
  • Red Hot Chilli Peppers
  • The Cranberries


     older

  • The Doors
  • Queens of the Stone Age
  • Pearl Jam
  • Pink Floyd
  • Foo Fighters
  • Metallica
  • Depache Mode
  • Nirvana
  • Incubus
  • The Beatles


     Ciop

  • Pink Floyd
  • Madrugada
  • The Beatles
  • Queen 
  • Tiamat
  • Celelalte Cuvinte
  • Fleetwood Mac
  • Phoenix
  • Anathema
  • Pantera


     Mihăiță

  • Muse
  • Ours
  • The Beatles
  • Queen
  • Oscar and the Wolf
  • Korn
  • Toto
  • Nothing But Thieves
  • a-ha
  • Guns N’ Roses


     Ciuc

  • The Cranberries
  • Rage Against The Machine
  • Presidents of the United States of America
  • Die Toten Hosen
  • Beastie Boys
  • Omul cu Șobolani
  • Metallica
  • Nirvana
  • Green Day
  • ZOB


     Razvan

  • U2
  • Queen
  • The Carpenters
  • The Beatles
  • Pink Floyd
  • Pink Martini
  • The Gothan Project
  • Simon & Garfunkel
  • Coldplay
  • Red Hot Chili Peppers


     Domnul Petru Șerban, superiorul meu de la Fundație

  • Manowar
  • Dio
  • Dire Straits
  • Pink Floyd
  • Metallica
  • AC DC
  • Deep Purple
  • Queen
  • The Beatles
  • Iron Maiden


     Ionuț

  • Genesis
  • Nirvana
  • Pearl Jam
  • Alice in Chains
  • Guns n’ Roses
  • Tool
  • Oasis
  • The Doors
  • Pink Floyd
  • Led Zeppelin


40 de comentarii:

  1. la o prima privire, led zeppelin, pink floyd si queen au strans cele mai multe voturi. tot la o prima privire, multumesc ca ati mentionat trupe care au ratat de putin lista mea- fleetwood mac, beatles, stones, deep purple, dire straits, doors, poate si grungerii, si rhcp. si mai am mentiuni onorabile, dar care nu au fost votati de nimeni de data asta- kinks, who, grateful dead, caravan, cream, marillion etc etc.
    din lista mea, primele 7 locuri sunt clare, si asta de multi ani incoace.
    surprize placute- aparitia beastie boys si carpenters (2 trupe foarte diferite si nu doar fiindca unii-s de la atlantic iar altii de la pacific, care mie imi plac intens). sau thin lizzy, pixies, creedence. plus un confrate fan genesis.
    destule trupe pe care nu le-am ascultat plus cateva de care nici nu stiu sa fi auzit. ours, oscar & the wolf, nothing but thieves, madrugada.
    si asa cum ma gandeam ca va fi, nimeni nu a mentionat steely dan. why? why?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din lista ta am fost foarte tentat să îi menționez și eu pe Van der Graaf Generator, King Crimson și Yes. Dar limitarea drastică la doar zece poziții a făcut imposibil acest lucru. De aceea nu îmi plac mie topurile. Am participat la acest joc al Locomotivei doar pentru că mi-a adus aminte de cartea/filmul High Fidelity (ambele mi-au plăcut foarte mult).

      Ștergere
    2. Pe mine mă surprinde că Radiohead au doar două menționări. Ce naiba? OK Computer este cel mai bun album din toate timpurile.

      Ștergere
  2. șeful Constantin7 februarie 2023 la 18:18

    ABBA
    Boney M
    Bee Gees
    Smokey
    Ricki e Poveri
    Modern Talking
    Silver Apples
    Albano și Romina Power
    Milli Vanilli
    Savoy

    RăspundețiȘtergere
  3. Oueen, Pink Floyd, Dire Straits, Led Zeppelin, Jean Michel Jarre, Vangelis, Iron Maiden, Judas Priest, Metallica, Scorpions, Accept, Manower, Depeche Mode, ABBA, The Pussycats, etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vă mulțumesc tuturor pentru participarea la acest post. Foarte interesante toate topurile. Facem și de artiști solo?

    Îl putem considera pe Nick Cave artist solo? Și mie îmi place enorm, Eufrosine. Dar pe Prince? Pe Tom Petty?

    The Carpenters. Au o piesă după care Sonic Youth au făcut un cover de senzație. Superstar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai piesa cantata de carpenters e ea insasi de senzatie. si e ea insasi un cover. looong agoo.... and oh so faraway.

      Ștergere
    2. Oh, n-am știut că nu e piesa celor de la The Carpenters. Acum am citit pe wikipedia. Interesant.

      Ștergere
    3. Nick Cave nu a scos nimic solo. Albumul din 2021 e în colaborare cu Warren Ellis. Prince a fost cel mai „solo” artist din toate punctele de vedere. Tom Petty a avut trei albume solo deci poate fi integrat într-un top al artiștilor solo.

      Ștergere
  5. fara topuri, doar niste nume care, daca planetele s-ar fi aliniat altfel, ar fi putut aparea mai sus:

    Chameleons
    Morphine
    The Sound
    Elliott Smith
    Ed Kuepper
    Julian Cope
    16 Horsepower
    Conor Oberst
    Mark Lanegan
    Joseph Arthur
    Silver Jews
    Mark Kozelek

    (n-am amestecat chestii suficient de celebre si care probabil oricum au fost la un pas sa fie mentionate, gen Joy Division, Iggy Pop, Nick Cave, PJ Harvey, Bowie)

    RăspundețiȘtergere
  6. Aesop Rock
    Dog Fashion Disco
    Faith No More
    Venetian Snares
    Opeth
    Cage
    Squarepusher
    Mr. Bungle
    Tool
    Mick Gordon

    RăspundețiȘtergere
  7. Orchestra Paraschiv Oprea
    Orchestra Florian Economu
    Orchestra Tudor Pană
    Taraful fraților Gore
    Taraf de Haïdouks
    Fanfare Ciocărlia
    Mahala Rai Banda
    Mambo Siria
    Taraful de la Vărbilău
    Lăutarii de Mătase

    Și-am zis verde măr domnesc ....

    RăspundețiȘtergere
  8. The Sonics
    The Mothers of Invention
    Captain Beefheart and his Magic Band
    Giles, Giles and Fripp
    The Dirty Mac
    Richard Hell and the Voidoids
    Spizzenergi
    Flat Duo Jets
    The 5.6.7.8's
    The Vaselines

    Frog went walking on a summer's day ....

    RăspundețiȘtergere
  9. Hats Off to (Roy) Harper7 februarie 2023 la 23:00

    十大乐队

    DAVID BORING (Hong Kong)
    The ROMP (Fuzhou)
    Endless White (Xi’an)
    Gatsby in a Daze (Hangzhou)
    Hiperson (Chengdu)
    Mirrors (Shanghai)
    South Acid Mimi Dance Team (Kunming)
    TOW (Beijing)
    Wang Wen (Dalian)
    Zuriaake (Jinan)

    RăspundețiȘtergere
  10. پاکستان میں ٹاپ ٹین بینڈز

    Vital Signs
    Strings
    Fuzon
    Laal
    Noori
    Jal
    Aaroh
    Awaz
    Roxen
    Zeb and Haniya

    RăspundețiȘtergere
  11. Numai prostii scrieți pe aici. Formații inventate, cum a inventat Tarantino "Big Kahuna Burger" sau creatorii serialelor Br Ba & Better Call Saul, tequila Zafiro Anejo. Las aici topul meu, locurile 11-20 all time, random order.

    Placebo
    Belle & Sebastian
    Led Zeppelin
    Metallica
    Dire Straits
    Scorpions
    The Cranberries
    Nirvana
    R.E.M.
    Blink 1 82

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e nicio prostie! Mai sus ai top zece formații din China și top zece formații din Pakistan. La o simplă căutare pe Google se poate constata că sunt cât se poate de reale.

      Ștergere
  12. Top 10 muzicieni morți înainte de 30 de ani, random order:

    Alan Wilson
    Kurt Cobain
    Jim Morrison
    Otis Redding
    Janis Joplin
    Jimi Hendrix
    2 PAC
    Amy Winehouse
    Robert Johnson
    Notorius BIG

    RăspundețiȘtergere
  13. AZI DIMINEATA S-A DAT MUSE LA RADIO

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca a fost piesa "Darkshines".

      Ștergere
    2. nu stiu, darkshines e un user. era o piesa asa, un fel de combinatie intre depeche mind aaaa...depeche mode si radio-head

      Ștergere
    3. sunt destul de sigur ca era uprising, prima piesa pe care mi-a dat-o youtube cu muse

      Ștergere
    4. Pastile de memorie15 februarie 2023 la 20:54

      DARKSHINES nu e o piesă, e o fostă forumistă din vremea de aur a forumurilor !!

      Ștergere
  14. O să încerc un top 10 trupe rock:
    1. Nirvana
    2. AC/DC
    3. Bon Jovi
    4. The Doors
    5. Pink Floyd
    6. Aerosmith
    7. Foo Fighters
    8. Alice Cooper
    9. Guns N’ Roses
    10. Metallica
    Topul fiind personal evident că este super, super subiectiv. Din orice top obiectiv (măcar un top 20 trupe rock...) consider că nu ar trebui să lipsească, măcar din respect pentru ce au însemnat pentru generații întregi: The Beatles, The Rolling Stones, Led Zeppelin, Queen, Eagles, Deep Purple, Black Sabbath, Kiss, The Who și Scorpions.

    De dragul rock-ului autohton, o să încerc și un top 10 trupe rock românești (poate fi considerată drept o provocare și pentru alții...):
    1. Phoenix
    2. Cargo
    3. Trooper
    4. Altar
    5. Celelalte Cuvinte
    6. Zdob și Zdup (îmi permit să o încadrez tot la trupe românești)
    7. Vama Veche
    8. Compact
    9. Bucovina
    10. Iris
    Ca și ”rezerve”, nu neapărat în ordinea următoare: Mondial, Semnal M, Transylvania, Vița de Vie, Krypton, Voltaj și ... Florian Pittiș (cu toate .... Păsările în care a cântat).

    În perioada următoare îmi permit să mai revin cu un top care să nu fie axat strict pe rock, în fond, fenomene gen ABBA, Depeche Mode, Take That sau chiar N.K.O.T.B. merită măcar a fi amintite. Vă doresc tuturor să aveți parte doar de zile liniștite și ... muzică bună! Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moldova mon amour6 martie 2023 la 12:56

      E Zdob și Zdub nu Zdup ....

      Ștergere
    2. la autohtoni e mai complicat, cred ca as pune si artisti soloisti. oricum, as incepe cu sfinx si phoenix, iar apoi alte 8 nume care nu se termina in x. imi place andries. cuvintele imi plac. si metropol. si altii. promusica, desigur. mircea florian. e greu, nu stiu.

      Ștergere
  15. am întrebat și robotul:
    care sunt cele mai bune 10 formații din istoria muzicii rock?

    Aceasta este o întrebare subiectivă și nu există un răspuns universal acceptat, deoarece preferințele muzicale variază de la o persoană la alta. Cu toate acestea, iată o listă de 10 formații din istoria muzicii rock care au avut o influență puternică asupra genului:

    The Beatles
    Led Zeppelin
    The Rolling Stones
    Pink Floyd
    Queen
    AC/DC
    Black Sabbath
    Guns N' Roses
    Nirvana
    The Who
    Acestea sunt doar câteva dintre formațiile notabile din istoria rock-ului, iar alții ar putea să includă alte formații importante precum The Jimi Hendrix Experience, The Doors, Deep Purple, Metallica, U2 sau Pearl Jam în lista lor.
    (am uitat să dau copy după ce am selectat și între timp am pierdut pagina. aici am pus a doua versiune de răspuns. la prima strigare a dat detalii la fiece trupă. și pusese metallica în loc de guns)

    RăspundețiȘtergere
  16. am început cu topuri. așa o țin. revizitez discografia genesis, am încheiat capitolul p.g. și iata un top 10 cântece al acestei perioade, în ordine cronologică.

    the musical box
    7 stones
    the fountain of salmacis
    can-utility and the coastliners
    supper's ready
    firth of 5th
    the battle of epping forest
    the cinema show
    fly on a windshield/ broadway melody of 1974
    it

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar hei, iată și top 10 post p.g.
      tot cronologic

      dance on a volcano
      squonk
      ripples...
      11th earl of mar
      1 for the vine
      unquiet slumbers for the sleepers../..in that quiet earth/ afterglow
      burning rope
      deep in the motherload
      behind the lines
      duke's travel/ duke's end

      Ștergere
    2. și-ncă top 10 care n-au avut loc in cele 2 top 10, dar sunt prea mișto ca să nu le amintim. ăsta e ultimul cu genesis.
      the return of the giant hogweed
      watcher of the skies
      get 'em out by friday (adică dați-i afară până vineri)
      dancing with the moonlit knight
      back in nyc
      hairless heart
      the lamia
      heathaze
      abacab
      me and sarah jane

      Ștergere
  17. am început cu topuri. așa o țin. preferatele mele din cele aflate pe lista câștigătoarelor de oscar pentru cel mai bun film. mă rog, din ce-am văzut și eu. ordine crono-logik
    rebecca
    casa blanca
    in the heat of the nite
    midnite cow boy
    nașu
    annie hall
    forrest gump
    cic-a gonit-o
    no country
    parazit

    RăspundețiȘtergere
  18. tot cu topuri o țin. top 5 capitole preferate din ulysses de joyce
    1. ciclopii (muie cetățeanul!). ăsta mi a plăcut cel mai mult încă de la prima lectură
    2. stâncile rătăcitoare
    3. penelopa
    4. sirenele
    5. trebuia să fac top 7- boii soarelui, ithaca, nausicaa

    RăspundețiȘtergere
  19. top futboliști obscuri care au prins lotul româniei la un turneu final european sau mondial din ultimii 40 de ani. în ordinea apariției.
    - i. a. zare (vízszintesen bacsi)
    - zsolt muzsnay (invincibilul)
    - gicu liliac (batman)
    - marian ivan (elțân)
    - lucian marinescu (woland)
    - marius popa (popică al nostru)
    - edi stăncioiu (ed the head)
    - al. mățel (deoțel)
    - steliano filip (pilif)
    - vali găman

    top futboliști celebri care au prins lotul etc etc
    - gică (împăratu bacsi)
    - cristi chivu
    - radu niculescu (buburuză, imensu)
    - adi mutu ()
    - dan petrescu (viezurele, cubanezu)
    - dănuț lupescu (harvey keiser)
    - adi ilie dumitrescu (mister black mamba)
    - miofodrag belodedici (căpreuara)
    - laszlo bölöni (doctoru)
    - r.g. cămătaru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lucian Marinescu a fost febletea mea, deci a meritat 100% :D In anul ala mai degraba mi-as fi dorit Ad. Matei (o alta feblete) in locul lui Dulca. Acum serios, pe alea cateva locuri de 'interni' nu prea aveai pe cine altcineva sa iei. Daniel Rednic fusese unplayable pentru cateva luni, ar fi prins sigur lotul, dar a ars prea repede, s-a transferat la echipa nepotrivita etc.

      Cei din 94 (Marian Ivan, Chirita, Papura, chiar Vladoiu) par mai bizari doar pentru ca in vremea aia gap-ul intre cei de afara si interni era inca foarte mare; ulterior a inceput, usor-usor, nivelarea in jos.

      In orice caz, in ambele situatii se poate face presupunerea educata ca pe locurile de la 18 in jos, in situatii 50-50, era ales cel impresariat de cine trebuie, pentru ca oportunitate de vanzare mai mare decat un turneu final nu prea ai.

      Ștergere
    2. cacao a fost si feblețea mea-ntr-o vreme. pe când juca la progresul, desigur; mai ales când a dat golul unei victorii chinuite cu bacăul. una din ultimele etape ale sezonului în care progresul aproape a fost campioană. victoria aia ne-a mai dat speranțe până la meciul de la craiova.

      Ștergere
  20. sigur, un top cu fotbaliști celebri care nu au prins lotul la turneele finale din ultimii 40 de ani e mai greu de alcătuit, mi-ar trebui o bază de date. i-aș exclude pe cei care la euro 84 erau pe final de carieră- balaci (din cauză de lovituri cauzatoare de incapacitate), nea puiu, dudu, marcelino (care trădase țara și poporul) etc. aș încerca să numesc vreo câțiva- ducădam, tudorel stoica, piți (satana), orac (oriali), țălnar, timofte portughezul... și alții.

    RăspundețiȘtergere
  21. top 10 cântece favorite. foarte dificil. am putea vorbi doar de 10 cântece alese cu greu și oarecum la întâmplare dintre cele mult mai multe care îmi plac la nebunie. work in progress. până atunci- câteva cântece grozave, care mi-or fost tare dragi, dar pe care nu mă mai omor să le aud: july morning, child in time, stairway 2 heaven, bohemian rhapsody, angie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am uitat că aș încerca să fac topul ăsta de cântece. dar acum- topul președinților româniei.
      1- emil. cel mai puțin prost între proști
      2- băs. on the rocks
      3- k.w. iohannis. o catastrofă
      4- iliescu. a chemat minerii
      5- ceaucescu. fără cuvinte

      Ștergere
    2. Ok. Fă și topul celor care au pierdut în turul 2. Gen CVT, Năstase, Ponta, Gioană....

      Ștergere
    3. sa zicem- 1 emil, 2 geoana, fie, apoi mi-e greu sa-i clasific pe iliescu, nastase, vc tudor, ponta, vio dancila, toti sunt dezastre. ratiu si campeanu n-au prins turul 2

      Ștergere