sâmbătă, 13 aprilie 2024

Restaurant vs. gătit la domiciliu (21) - pulpe de rață și chifteluțe de cartofi

Atunci când găsesc pulpe de rață în comerț, nu ezit să cumpăr, fiind una dintre cărnurile mele preferate. 4 pulpe = 50 de lei. Le-am pus la cuptor, 180° pentru 90 de minute, cu sare, piper, rozmarin, usturoi, ceapă, puțin ulei de măsline. Dar ce garnitură să fac la pulpele de rață? Cartofi prăjiți sau piure ar fi fost desuet. Într-o revistă Mega Image am găsit o rețetă de chifteluțe de cartofi cu brânză și am zis că asta voi face. Am fiert 6-7 cartofi în coajă, i-am lăsat să se răcească, apoi i-am pasat, adăugând 250 grame cheddar ras, 2 ouă, 5 linguri pesmet, sare, piper, amestecând bine întreg aluatul din care am format chifteluțe plate pe care le-am pus la prăjit într-o tigaie cu ulei încins.

Totul bine și frumos. Am desfăcut o sticlă de vin franțuzesc, Châteauneuf-du-Pape și am lăsat AI-ul să mă surprindă cu un playlist muzical potrivit pentru seară, pentru un vin roșu și pentru pregătirea cinei. S-a început cu următoarele piese:

  • Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay
  • U2 - With or Without You
  • The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
  • Fleetwood Mac - Everywhere
  • Coldplay - Yellow
  • R.E.M. - The One I Love
  • Pet Shop Boys - Always on My Mind
  • The Cranberries - Dreams

Când am pus chifteluțele în ulei, acestea au început să se dezintegreze. Oare ce am greșit? S-au împrăștiat prin toată tigaia, prin uleiul încins. Îmi venea să dau cu tigaia de perete, aidoma lui Lester Burnham în American Beauty când aruncă cu farfuria de perete în timpul cinei cu familia. Ați urmărit pelicula American Beauty? E un film de nota 10! M-am gândit că nevasta mă va admonesta pentru acest eșec culinar, iar cei doi fii vor râde de mine.  Am prăjit pasta formată din cartofi, brânză, ouă și după ce am scos-o din ulei, am mai încercat să formez la loc chifteluțele, cu mâna. Le-am pus în farfurie alături de pulpa de rață și am așteptat cu capul plecat verdictul, care spre surprinderea mea a fost pozitiv. Ciudată familie, când gătesc bine mă critică, când gătesc prost mă laudă. S-a mâncat totul cu drag, vinul a fost extraordinar, rața excepțională. S-au pogorât serafimii asupra noastră.

După masă fiul meu cel mare este trist. Așa mi se întâmplă și mie, de la prea multă fericire mă cuprinde tristețea. Îmi este frică de faptul că zilele bune nu vor dura la nesfârșit, iar locul lor va fi luat de tristețe.

- Ce ai, fiule, de ce ești trist?
- Sunt trist pentru că viața mea este insignifiantă. Nu contează deloc.
- Dar ce contează?
- Dumnezeu contează.

Mă întristează cuvintele fiului meu cel mare, iar tristețea este accentuată de ultimele picături ale vinului Châteauneuf-du-Pape. Nu-l pot contrazice, nu-l pot încuraja. A studiat mult la Religie în ultima vreme. Ne culcăm cu burțile pline și cu inimile umplute de tristețe. Pentru că restaurant vs. gătit la domiciliu are și părți negative, rămân maldăre de vase nespălate pentru a doua zi, care mă vor aștepta nepăsătoare să mă întorc de la serviciu. La povestea de noapte bună, amintindu-mi de piesa Enola Gay ascultată mai devreme, le-am spus fiilor mei despre avionul care a transportat prima bombă atomică, despre numele bombelor. "Prima s-a numit Little Boy, adică Băiețelul, iar a doua....", "Fat Man", am fost completat de fiul meu cel mare, care se pare că nu a studiat doar Religia.






9 comentarii:

  1. experiența cu pifteluțe-mprăștiate nu-mi e străină. poate era mai bine să le faci în cuptor. tot se dezintegrau, dar le adunai mai lesnicios. și erau mai sănătuase. desigur, la rață nici nu tre' să te numești mircea ca să storci o portocală. tu n-ai făcut asta. why? și apropo de naramze, nicio postare pe blog la muartea lui o j simpson?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi, în România, rața se mănâncă cu varză. Cu portocală în lumea occidentală. Am uitat să zic, am avut și salată, pregătită de nevastă: salată verde, ceapă verde, castravete, ridichi de lună.

      Ștergere
    2. la noi în rumânia nu se beau vinuri franțuzejt. dar știi de ce se numesc ridichile de lună ridichi de lună? pentru că sunt excelente.

      Ștergere
  2. Dar de ce nu ai băgat chifteluțele la airfyer?

    RăspundețiȘtergere
  3. Și Titina mănâncă des rață.
    Dar nu d-asta ordinară din comerț, ci rață imperială, preferată și de vechii împărați ai Chinei, dar și de cumplitul Mao Zedong, sau de vicleanul Xi Jinping.

    Iar la garnitură servește (cui ?) trufe, legume exotice, nicidecum ce ai adunat tu cu mâna de prin tigaie.

    Despre ce vinuri scumpe are la masă nu mai menționez, că iți provoc crize existențiale.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai nevoie de avocat13 aprilie 2024 la 15:18

    Tihnă și mese îmbelșugate.
    Luna următoare n-o să mai ai timp de așa ceva, fiind mai mult pe la tribunal !!

    Pe 6 mai, ești chemat martor la procesul fraudării concursului de miss de pe Fanclub Forum din 2004 (când a câștigat Jasmine, deși Jane Doe avea mai multe voturi).

    Pe 9, 14 și 17 mai, ai înfățișări la CNCD (consiliul național pt combaterea discriminării), pentru postările tale misogine și homofobe. Petițiile activistei de la Cluj au dat în sfârșit roade.

    Pe 22 mai, vei fi chestionat pentru pozele furate și modificate, cu care iți ilustrezi excursiile imaginare în străinătate.

    Iar pe 30 mai, văd că ai proces cu Marian Nistor de la trupa Savoy.
    Nu știu pentru ce te-a dat în judecată.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ιησούς Χριστός14 aprilie 2024 la 21:51

    Cela ce prin adâncul înțelepciunii cu iubire de oameni toate le chivernisești și ceea ce este de folos tuturor le dăruiești, Unule Ziditorule, odihnește, Doamne, sufletele adormiților robilor Tăi, că spre tine nădejde și-au pus, spre Făcătorul și Ziditorul și Dumnezeul nostru.

    Slujbă pentru rață. Să o ierte .... cine o vrea ....

    RăspundețiȘtergere
  6. știu eu unde-am auzit de châteauneuf du pape prima oară. la păstorel teodoreanu:
    "vinurile licoroase au parcă anume denumiri sonore, pentru a putea fi cerute de bețivii ordinari. Mar-sa-la! Ma-de-ra! Ma-la-ga! Aș vrea să văd un om beat rostind fără inconvenient Châteauneuf-du-pape, Clos de la Comtesse sau Rüdesheimer"

    RăspundețiȘtergere