miercuri, 25 martie 2015

Pulpe de raţă şi cartofi cu rozmarin

Deunăzi Falsul Ionescu îmi reproşa că n-am mai publicat nimic despre mâncare, o poză savuroasă, o reţetă iscusită. Tot acelaşi Fals Ionescu care atunci când vede pe blog ceva despre mâncare se schimonoseşte într-un fel îngrozitor şi spune: "Iar mâncare? Nu citesc aşa ceva.". Dar dacă stai să asculţi la gura lumii păţeşti ca în celebra povestire cu omul şi femeia care pleacă cu calul la târg. De ce vorbeşti despre mâncare? Pentru că eşti gras. De ce faci nuvele cu futai? Eşti pervers ori bolnav psihic? De ce faci recenzii la cărţi? Eşti critic literar? De ce bei vin la masă? Eşti beţiv?

Pulpe de raţă cu cartofi. Am dorit să reconstitui aici un fel de mâncare asemănător cu cel pe care l-a servit Eufrosin Potecă (cui?) într-o seară la un restaurant bucureştean, făcându-mi mare poftă, deşi eu aveam în faţă coaste de miel. O reţetă simplă (pentru că nu suntem master chefi), dar sublimă prin savoarea şi delicateţea ei, udată cu un vin bun pe care l-am primit în dar de ziua mea. Pulpele de raţă se trag la tigaie (sau o oală d'asta mai modernă din inox) câte 5-7 minute pe fiecare parte pentru a-şi lăsa grăsimea. Apoi le scoatem şi în grăsimea lăsată perpelim cartofii tăiaţi mai mare, nu chiar ca pentru cartofi prăjiţi. După asta punem pulpele la loc, presărăm cu rozmarin, ardei roşu kapia (din Turcia, că la noi se face abia la toamnă), ardei iute (din Maroc am văzut că este. ăştia ne subminează economia!) şi rumenim la cuptor cât credem de cuviinţă. Şi asta e tot. Simplu, practic, gustos. Aş mânca pulpe de raţă şi aş bea vin roşu sec în continuu.



14 comentarii:

  1. si totusi, de ce faci recenzii? esti critic literar? macar nu le mai denumi atat de pompos, recenzii!
    e buna raţa. nu de mult am facut ceva din care eu nu am gustat, fiind post, si ma tem ca am uitat cum era. ceva cu slaninuta care invelea raţa, si un sos cu mere (sau doar ceapa?) si sirop de artar, plus un piure de cartofi, dar parca nu numai de cartofi. o reteta vazuta la tv, de buna seama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, in timpurile moderne piureul de cartofi contine morcovi, pastarnac, ba chiar mazare ori brocoli.

      Ștergere
  2. Criticu' Ionescu26 martie 2015 la 09:24

    "Pulpe de rata si carofi rozmarin" suna frumusel, la fel si descrierea iti poate lasa gura apa, dar cand te uiti la poze...mai bine cautai ceva de pe net. Trantesi pulpele pe capacul cratitei pac blitz, apoi scoti un puloi de castravete si-l arunci in farfurie, borcanul la-ndemana, dopul sticlei la fel, pac blitz.
    Bagati in dumneavoastra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumusetea pozelor sta in naturaletea lor. Doar nu suntem psihopati de-a binelea incat sa facem poze profi la mancare. Ce mai ramane? Sa scot fata de masa din matase si farfuriile primite cadou la nunta? Bine ca nu zici ca am gresit vehement, folosind aparatul pe modul automat.
      Eufrosin de ce nu comenteaza? Ii este sila de acest blog imputit?

      Ștergere
    2. Eufrosin Scârbosu'26 martie 2015 la 18:28

      Îmi e silă mă.... durează cien años să aprobi un comentariu...

      Ștergere
  3. Criticu' Ionescu26 martie 2015 la 09:43

    Daca ar comenta pe acest blog imputit nu ar mai avea timp sa termine acel dosar imputit de promovare al unui coleg super de treaba.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce am mâncat (nu servit) era rață pe varză călită. Excelentă! Iar pentru ca sunt lacom îmi comandasem separat o porție de cartofi gratinați. De asemenea excelenți! Deci puțin diferit de ce ai facut tu acum....

    De ce te caci câte o juma' de oră? Pentru că în restul de 23 de ore și jumătate ai băgat în tine! De ce nu schimbi scutecul copilului? Pentru că pierzi vremea pe blog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. - N-ai mai scris nimic pe blog. Inchide-l!
      - Aaaa...ai scris pe blog? Nu stai cu copilul?
      - A, esti gras. Te caci mult. Si la grasi pute cacatul mai urat decat la oamenii slabi. Oamenii slabi nici nu se caca de fapt.

      Ștergere
    2. Eufrosin Nemulțumitu'26 martie 2015 la 10:44

      Ca să primești numai laude și aprecieri ar trebui să dai și tu câte o mită.... la fiecare postare despre mâncare să cinstești comentatorii cu niște bere bună! Să te ții aprecieri după aia!!

      Iată cum ar fi sunat un comentariu la rață în condițiile expuse mai sus:

      Uau Gabriele! Ce rumene sunt pulpele! Se vede din poză că sunt gătite perfect iar cartofii sunt cu adevarat o capodoperă! Ești un maestru al bucătariei, al bunului gust și al rafinamentului! Ave ție Mosh Chef!

      Ștergere
  5. de ce pielea mea imi sunt sterse comentariile de pe platforma bookhub? cu o asemenea politica editoriala prevad un viitor sumbru acestei initiative intru totul laudabile dealtfel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cunosc. sunt doar colaborator acolo. plus ca nu amestecam treburile. nopti si zile e nopti si zile, bookhub e bookhub. cred ca ai acolo formular de contact. intreaba si vezi.

      Ștergere
    2. ăia sunt nişte raţe constipate, vorba lui jeff beck

      Ștergere
    3. interviewul cu cristina nemerovschi e halucinant.

      Ștergere
  6. Criticu' Ionescu26 martie 2015 la 10:44

    Nopti si zile a fost candva nopti si zile! Trecutul apropiat ne-a demonstrat ca acesta s-a asemanat cu bookhub ul de astazi.
    "Cenzura e ca un păcat neîncetat, cui înfipt în suflet, fărădelege neadormita."

    RăspundețiȘtergere