duminică, 7 februarie 2016

Curcan cu gorgonzola

Evident că nu am inventat eu acest fel de mâncare, ci doar l-am introdus cu o frecvență destul de mare în meniul familiei. Odată cu globalizarea este desuet să pui pe masă mazăre cu carne fiartă, un pilaf cu pipote sau o ciorbă de văcuță. Astea le prepara bunica în urmă cu jumătate de secol. Omul modern prepară tot felul de chestii sofisticate, e drept uneori nesănătoase, adevărate bombe calorice. Prezentul fel este foarte simplu, dar de mare efect. 1000-1200 grame de piept de curcan (în hypermarketuri ajunge pe la 33 lei/kg, dar la Obor îl luați cu 24 lei/kg) pe care îl tăiaem fâșii sau cubulețe și îl tragem la wok, cu ce condimente dorim noi. Separat mărunțim 200 grame de gorgonzola (eu iau de la Lidl pentru că e cel mai bun preț, cam 9 lei o cutie de 200 grame) pe care o punem într-o crăticioară alături de 200 grame de smântână pentru gătit și punem la foc până se face o pastă omogenă. Punem curcanul rumenit într-un castron, turnăm pasta de gorgonzola peste el, amestecăm bine și lăsăm 10 minute să se întrepătrundă și totodată să se întărească sosul. Servim alături de piure de cartofi, ori cartofi la cuptor. Și un vin alb demisec, deși Eufrosin Potecă îmi spune că merge și vinul roșu, datorită gorgonzolei. Totuși eu prefer vinul alb la acest fel de mâncare. Chilienii ăia de la Concha y Toro au un Chardonnay foarte bun și e în jur de 30 lei.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu