joi, 17 mai 2018

Comision

Am devenit un împătimit al jocurilor pe consola PS4. Joc seară de seară, termin jocuri, stabilesc noi recorduri. Fiul meu cel mare a crescut, așa că a venit momentul să-i cumpăr și lui un joystick. Acum îmi poate da replica la Mortal Kombat XL sau Injustice 2. Nevasta mă dezaprobă.
- La vârsta asta te joci? Ce exemplu dai copiilor? Nu ai alte pasiuni?
- Vrei să am ca pasiune femeile? În loc să-mi cumpăr jocuri și să mă joc, vrei să merg în Centrul Civic la prostituate de 100 euro ora?
Dintr-o dată i se pare PlayStation-ul un hobby interesant. Câteodată, când ia salariul, chiar îmi dă bani pentru a-mi cumpăra un anume joc.

Merg la Mediagalaxy pentru a cumpăra un joystick nou și jocul Burnout Paradise Remastered. Mă uit cu atenție la standul dedicat gamingului pentru a găsi produsele dorite. În spatele meu, patru reprezentanți vânzări, angajați ai magazinului, discută între ei și râd. Nu mă bagă nimeni în seamă, dar eu caut produsele, le găsesc, mă uit la specificațiile tehnice, mă hotărâsc să le cumpăr. Dau să merg spre casă, pentru a plăti, când unul dintre agenții mai sus amintiți îmi taie calea.
- Vă pot ajuta?
- Nu, m-am descurcat singur, îi spun eu, având produsele în mână.
- Stați să vă dau un cod, să-l arătați la casă când plătiți.
- Pentru ce cod?
- E, păi ca să se știe ce produse cumpărați, cum le avem și noi împărțite pe aici. O să vă ceară la casă.
Îmi scrie un număr format din 6-7 cifre pe un post-it. Îmi dau seama că după acest ID el își ia comisionul. Se presupune că m-a consiliat în alegerea unor produse, că a făcut un efort în a-mi vinde ceva, că merită un comision, un mic procentaj din prețul produselor. Dar nu, el nu a făcut nimic, doar a stat și a râs alături de colegii săi, iar în momentul când a văzut un cumpărător cu produsele în brațe s-a gândit că i-ar prinde bine niște bani nemunciți.

Bineînțeles că nu am arătat niciun bilețel la casă și nici nu mi-a cerut nimeni așa ceva. M-a deranjat atitudinea lucrătorului comercial, atitudinea de a obține bani nemunciți, specifică nouă, românilor. N-a depus nici cel mai mic efort, dar a venit cu nesimțire și mi-a întins bilețelul cu ID-ul său. Asta ne e mentalitatea. Asta e România.

9 comentarii:

  1. Nu dezaprob atitudinea principiala si de altfel laudabila pe care ai luat-o ci doar replica absolut stupida si adolescentina pe care i-ai dat-o lui Zori de Zi....cand spui asa ceva unei femei aka nevasta ii dai de inteles ca e total inutila pentru tine din punctul de vedere sexualo-relational...ceea ce per total induce frustrare.Ca si concluzie ....ai curaj.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, domnule, ati inteles gresit. Am dorit da subliniez ca am o pasiune linistita. Nu sunt betiv, nu sunt curvar, nu sunt parior, nu fumez, nu ma droghez. Nu merit sa fiu certat pentru ca imi place sa ma joc pe consola PS4. Dimpotriva. Laudat.

      Ștergere
    2. Când eram la școală și luam câte o notă de 7 sau 8, le prezentam situația părinților cam așa: "Azi am luat la Matematică un 7 dar Gigel, Marinel și Mirel au luat 6!" Iar replica lor era întotdeauna: "Da, dar câți au luat 8, 9 și 10? De ce nu te compari și cu ei?".
      Așa și tu: pasiunea ta putea fi alta care să nu țină un copil de nici 6 ani în fața unor jocuri violente. Puteai avea ca pasiune ciclismul sau practicarea oricărui fel de sport. Până la PS4 erai foarte pasionat de filme, muzică și cărți. Așa că ce i-ai spus tu nevestei e deplasat. Și mai este un aspect. Presupunând că întradevăr tot ce îți place ție mai mult pe lume este să te joci pe PS4 puteai să faci asta când nu sunt cei mici în preajmă (când dorm, când sunt plecați în parc, etc.). Dacă pasiunea ta cea mai mare era sexul ți-o trăgeai cu nevasta de față cu copiii?

      Ștergere
    3. Ai pierdut esenta acestei scrieri. Nu despre pasiunea mea pentru PS4 era vorba. Aia este o introducere. Am in continuare ca pasiune cinematografia (iti recomand filmul indian Lion), cartile (iti recomand cartea "To the Bright Edge of the World", scrisa de o femeie din Alaska), muzica (iti recomand trupa britanica Led Zeppelin). Am ca pasiune si calatoria, bineinteles. Aceasta din urma pasiune o impartasesc si cu fiii mei. Sigur, in timpul liber, seara tarziu, mai facem si un PS4. Nu consider mai violent un joc de PS4 fata de unele desene animate. Jocurile sunt niste desene animate interactive, iar copiii mei sunt inteligenti si au inteles asta. Eu la varsta lor ma uitam la filme gen Sora 13 (cu batai), dar nu m-am batut niciodata. Alti copii se uita la desene animate si fac o pasiune din asta, eu le-am inlocuit timpul de desene cu jocurile video, care le dezvolta si aptitudine de competitie, de a duce un lucru la bun sfarsit. Imi plac comentarile tale, animi blogul. Nu sunt de acord cu tine, dar te respect.

      Ștergere
    4. Nu am pierdut esența. Am întâlnit și eu genul asta de vânzători când am fost cu nevasta la un mare magazin de haine. A stat nevasta jumătate de oră să își caute ce avea ea nevoie atunci și în timp ce ne îndreptam spre casă să plătim vine un Gigel și zice: "Vă duc eu astea la casă cât vă mai uitați dumneavoastră pe aici." Pai noi mergem să plătim! Nu se lasă, ia hainele din mâna nevestei și o ia înainte spre casă unde casierul marchează în computer ca fiind vânzarea tipului respectiv! Adică chipurile ne-a consiliat, ne ajutat în alegerea produselor respective. Un profitor! Așa că am fost în situația descrisă de tine și nu am pierdut nicio esență.

      Am scris despre povestea cu PS4 pentru că mi s-a părut total nepotrivită comparația pasiune jocuri video - alcoolism/curvăsăraie/droguri.

      Nu sunt de acord nici cu desenele animate și copilului meu i-am făcut program (are voie doar seara de la 20:30 la 21:30, oră la care merge la culcare - asta în condițiile în care se uită doar la desenele de pe Minimax sau Disney Junior care sunt extrem de pașnice).
      Falsul Ionescu a cumpărat un PS4 pentru copilul cel mare (care are 11 ani!) și i-a luat doar jocuri potrivite vârstei lui (copilul cel mic are 5 ani și a ținut cont și de acest aspect). Și mai mult de atât le-a facut program! Au voie doar în week-end o oră sau două. În rest activități și voie bună!

      Ștergere
    5. Daca Falsul Ionescu are amabilitatea, poate spune cititorilor nostri ce jocuri se joaca baiatul sau pe PS4 si de asemenea daca el a incercat vreun joc.

      Ștergere
  2. Cum adica n-ai pasiunea femeilor.
    Intr-o postare anterioara ne ziceai ca ai o amanta.
    Ce s-a intamplat cu ea ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am mai avut bani si pentru ea. Nu sunt un tip aratos, iar o femeie mai tanara n-ar sta cu mine decat pentru bani. Ca nu vine o fata la 23-24 de ani sa zica: "Ah, Gabriele, ce tare esti. Citesti 32 de carti pe an! Fute-ma!".

      Ștergere
  3. Eu unu, cînd mă duc s-o fut pe Mărioara, îi spun nevestei: ai prefera să dau în cap la oameni pe stradă? Cu asta îi închid gura, ba chiar îmi dă sfaturi utile. Culmea e că nea Puiu, care chiar dă în cap oamenilor pe stradă, îi zice partenerei lui: ai prefera să intru în mall cu o mitralieră și să omor cu zecile? Mereu găsești ceva mai grav.

    RăspundețiȘtergere