miercuri, 25 noiembrie 2020

Maradona

 Așa cum eu în prezent îi oblig pe copiii mei să vadă faze din NBA și să-l aplaude pe LeBron James la scenă deschisă, la fel în 1986 tata mă trezea noaptea pentru a sta alături de el și a urmări la vechiul nostru televizor alb-negru Campionatul Mondial de Fotbal din Mexic. Aveam 7 ani. Îmi spunea: "Ăsta e Maradona! Câștigă de unul singur Campionatul Mondial! Nu l-am prins jucând pe Pele, dar ăsta e cel mai mare fotbalist din toate timpurile.". M-am îndrăgostit și eu. Ieșeam în fața blocului cu un tricou pe care îmi scrisesem cu acuarele numărul 10 și numele Maradona. Toată lumea îl privea la Televiziunea Bulgară pe Maradona. Maradona era o stare de spirit. Surprizele Cincin si Ulker cu el valorau cel mai mult. În '90 eram deja mai mare și urmăream fotbal cu normă întreagă. Am făcut 1-1 cu ei, gol Pele Balint. În '94 era deja bătrân. Toată lumea l-a iubit, parcă era unul de-al nostru. Mai tare ca Messi sau CR7 din prezent. A fost un idol pentru toată lumea din vremurile alea, deși cu toții l-am văzut doar la Mondiale. Pe vremea aia nu aveai unde urmări Il Calcio Serie A și fotbalul romantic de la Napoli cu Maradona, Careca și Alemao.


Am aflat de moartea lui de la Smart FM în timp ce beam rom cubanez cu Coca Cola și vorbeam pe whatsapp cu Șeful Paul. Cei de la radio au pus în onoarea lui o piesă excelentă și cât se poate de potrivită. Manu Chao - La Vida Tombola.


- Copii, a murit Maradona!
- Cine e?
- Cel mai mare fotbalist din toate timpurile!
- Dumnezeu să-l ierte!, amândoi la unison.


Idol !

6 comentarii:

  1. Nu mai strica romul cubanez cu mizeria aia americană... Dacă te vedea Fidel Castro ce faci era vai de tine, dar noroc că tocmai îl întâmpina pe proaspătul intrat pe terenul veșniciei - Diego Armando Maradona.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu il amestec !!! Nu beau Cuba Libre. Beau romul sec si mai iau cate o gura de cola din cand in cand.

      Ștergere
  2. mai iau cate o gura de cola din cand in cand

    suna a vers dintr-o poezie moderna

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred ca Gheorghe Hagi a fost mult mai bun ca Maradona!

    RăspundețiȘtergere