miercuri, 18 octombrie 2023

Restaurant vs. gătit la domiciliu (11)

Odată cu sosirea vremii reci, am schimbat și noi consistența meselor, trecând la meniurile de toamnă-iarnă. Nevasta, mereu în căutare de tot felul de chilipiruri culinare, a găsit carne gulaș de porc la 19 lei/kg. S-a gândit că ar merge pentru o tocană și a cerut vânzătoarei de la galantar 200 de grame, moment în care eu m-am simțit rușinat și pentru a nu trece drept niște calici în fața femeii, am ridicat degetul arătător și am zis: "Puneți, vă rog, 400!". Am mai cumpărat două kilograme de cartofi pe care am plătit 6 lei și de 3 lei o mână de legume (ceapă, ardei), o cutie de roșii tocate pentru mâncare - 5 lei. Cu circa 24 de lei, socotind și uleiul și sarea, au ieșit 8 porții fabuloase de tocană. Atenție mare! 3 lei o porție de mâncare excepțională. 3 lei! 

Sigur, eu nu m-am limitat la doar acești 3 lei. A doua zi am cumpărat un borcan de castraveți în saramură făcuți în Polonia (foarte buni, cei în oțet nu se compară cu cei în saramură) pentru 18 lei, dar mănânc de 5-6 ori din el. Am prăjit pâine, am curățat doi căței de usturoi, am preparat o infuzie de plante bulgărești și am avut o cină deosebită. În timpul mesei am ascultat Ane Brun - Halo, o piesă foarte linștită, care a completat perfect vremea rece de afară, conexată cu cina mea de toamnă. Cină pe care am dat 7-8 lei.



Iar fix în ziua aia, mâncasem un prânz delicios cu doar 10 lei, alături de Domnul Petru Șerban, superiorul meu de la Fundație. Cașcaval pane cu cartofi prăjiți de la Profi. Domnul Petru Șerban mi-a zis: "Băi Gabi, ce pula mea am ajuns să mâncăm?", iar în vocea lui nu se simțea dezgust, ci amărăciune. Nu am înțeles de ce, pentru că a terminat masa înaintea mea.



Cu totul altfel au stat lucrurile acasă la Ciuc, la cina din pauza celor două sferturi de finală de sâmbătă, de la Cupa Mondială de Rugby Franța 2023. În pofida unor mici stângăcii, am avut parte de primirea perfectă și un ospăț extraordinar. Ciucu a stat ca pe ace tot timpul, știind că voi scrie pe blog despre întreaga experiență, străduindu-se să îmi ofere bucate de o calitate extremă, cu unele nici familia sa nefiind obișnuită, ca de pildă friptura de vită maturată, din care a cumpărat doar trei bucăți, pentru mine, pentru el și pentru fiul său cel mare, biata sa nevastă mâncând doar pizza, dar totuși întrebând cu speranță: "Ciucu, vei mai face friptură de vită și pentru masa de Revelion?". Am fost invitat să-mi aleg vinul potrivit pentru friptură, dintr-o multitudine de sticle, alegând un produs al Cramelor Oprișor din Mehedinți. Au făcut chiar și tort de morcovi pentru mine, din care mi-au dat și la pachet. A fost chiar o cină de neuitat, care a prefațat cum nu se poate mai bine partida dintre Irlanda și Noua Zeelandă, cel mai frumos meci de rugby văzut vreodată atât de Ciuc, cât și de mine.




14 comentarii:

  1. Lecție de morală18 octombrie 2023 la 14:20

    Meci de rugby, o manifestare de masculinitate toxică, agresivă și grosolană.

    O adunătură de bărbați neevoluați care se împing, se agresează, o adunătură de brute.

    La festivalul de film feminist care a fost acum două luni n-ai vrut să mergi !!
    Bine că mănânci vită maturată, privind cum se împing aia la grămadă !!

    RăspundețiȘtergere
  2. "Puneți, vă rog, 400!"

    Mare gest de boierie, vânzătoarea sigur a zis în mintea ei:
    "oameni cu stare, boieri mari, de la oraș !"


    Și Titina a mâncat pe săturate, dar sigur nu cu 3 lei porția !
    Ea n-a trecut la meniuri de vreme rece, că nu se confruntă cu așa ceva.
    Are peste 30 de grade la plaja exotică unde petrece un nou sejur !

    RăspundețiȘtergere
  3. da, castraveții în saramură sunt superiori celor în oțet. mă rog, un c.î.s. prost nu e mai bun decât un c.î.o. gustos. când faci tochitură?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi asta am spus și eu. Cei în saramură nu se compară cu cei în oțet, adică sunt mult mai buni. Tochitură adică cum? Carne tăiată feliuțe, cârnați felii și legume trase la tigaie? De se servește prin restaurante alături de mămăligă? Păi asta fac săptămânal, la wok-ul de fontă, dar fără sos.

      Ștergere
    2. nu. tochitură adică ficaț, rinichi dacă nu ești contra, limbă, cord, carne, cârmațiu. fără legume, cu excepția roșiilor din bulion și a usturoiului (poate și ceapă). plus ceva vin. cu mămăligă.

      Ștergere
    3. Sună foarte bine, dar mă tem că nu mă pricep să prepar. Ficat îmi place mult, de porc, de pasăre, de iepure, de oaie. Rinichi de purcel, cum ți-am mai spus, am mâncat zilnic preț de o săptămână în timpul taberei de la Piscul Câinelui din 1991. Foarte buni. Nu mă pricep să-i fac, să-i curăț. Inimă am servit doar de pui, mi se par gumate, gen carne de scoică, nu sunt fan. Iar ceea ce nu îmi place să mănânc este creier.

      Ștergere
  4. Politică și delicatețuri18 octombrie 2023 la 16:12

    Păcat că nu l-ați invitat și pe maestrul Mircea Dinescu să vadă rugby cu voi.

    Venea și cu taraful Mambo-Siria și îi punea să cânte la fiecare eseu marcat.
    Vă spunea și o anecdotă din perioada când era tânăr poet în comunism.

    Iar peste vita aia maturată ar fi stors câteva portocale.

    RăspundețiȘtergere
  5. cartofii aia prajiti au coaja, destul de dezgustator. tochitura nu e mare filozofie de preparat. un presedinte de fundatie vorbeste asa urat, cu pula?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1.tu nu ești adevăratul Ionescu!
      2.și coaja de la măr îți pare dezgustătoare?
      3.doar pentru că cineva e superiorul meu, nu înseamnă că e președinte.

      Ștergere
    2. 1. ba da, dar de pe unele shared pc's e mai laborioasă logarea în google. 2. nu. coaja de măr e ok. dar poate ăia de la profi nu spală cartofii nici măcar cum spăl eu merele. n-aș avea încredere. mă rog, sunt neutralizați microbii la prăjire, dar nu s-a-ntâmplat să mai troznească țărâna-ntre dinți? 3. păi tu ești vice. veep. peste tine e doar el presidente.

      Ștergere
    3. Sunt cartofi congelați, presupun. Cei de la Profi nu spală nimic.
      La castraveții murați de asemenea mănânci coaja.

      Ștergere
    4. da, presupun că faptul că stau în pământ induce ideea că trebuie curățați. tot felul de preoncepții. porcul e un animal mult mai murdar ca pisica, și totuși...

      Ștergere
  6. Uite o solutie si mai ieftina decat gatitul tau la domiciliu !!
    (doar ca iti trebuie si putin talent actoricesc)

    https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/un-barbat-din-spania-a-simulat-de-20-de-ori-atacuri-de-cord-in-restaurante-de-lux-ca-sa-nu-plateasca-nota-2548705

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o idee chiar mai bună decât a domnului pavel puiuț!

      Ștergere