sâmbătă, 17 februarie 2024

Top 10 seriale all time

Lumea este fascinată de seriale. Cei mai în vârstă dintre noi le urmăreau la TV, apoi a apărut magia dc++-ului și a torenților, iar în zilele noastre sunt streamingurile care oferă material din belșug. Mi-a fost greu să fac un top 10 all time, au fost multe preferate. Imediat după Revoluție urmăream la TVR serialul polonez care a dat și numele prezentului blog. Am fost și eu copil și mi-a plăcut mult Beverly Hills 90210, iar mai apoi Merlose Place. M-am uitat cu imensă plăcere la telenovela americană Santa Barbara, ori la Familia Bundy. Walker polițist texan, Xena prințesa războinică, CHiPs pe Tele7ABC sau XFiles vineri seara la Pro Tv. Doctor Queen, femeia medic și Dallas. Întreaga nebunie creată în jurul serialelor Lost sau Twin Peaks. Mad Men, Supernatural. Abia apărutul One Piece, care cu siguranță se va transforma în ceva senzațional. Last of Us. Nu le-am putut include pe toate în Top 10. Mai jos Top 10-ul meu, random order. Vreau să-l văd și pe al vostru.

Californication - Un serial care îți dă o stare de bine, te amuză, te relaxează, îți deschide apetitul pentru muzica bună, băutură, golăneală, sex cu femei frumoase, dar totodată are și o notă melancolică, de regrete.

Breaking Bad - Pur și simplu o operă de artă, povestea umilului profesor de liceu (aici Ciuc mă va contrazice, spunându-mi că niciun profesor nu este umil) ajuns cel mai mare producător de cocaină. 

Dexter - Probabil cel mai îndrăgit criminal în serie all time și probabil serialul meu favorit din toate timpurile, văzut cap-coadă de două ori. 

Game of Thrones - Cunosc câțiva oameni care au refuzat totalmente să urmărească acest serial, iar după primul episod au devenit dependenți. O realizare de excepție, personaje pe care le îndrăgești sau le urăști din tot sufletul, un serial pentru absolut toată lumea, nu doar pentru amatorii de fantasy. Am încă două-trei persoane în lista de prieteni care refuză vehement să-l urmărească. Pierderea lor.

Masters of Sex - Anii '50-'60, pe la începutul studiului sexualității, mi-a plăcut nu doar prin subiectul dezbătut, scenele de sex superbe, dar și prin atmosfera epocii, foarte bine creată. 

Fargo - Am văzut doar primele trei sezoane, de două ori fiecare sezon. Un serial cu actori de film, o poveste incredibil de bună, o atmosferă de maximă șmecherie.

The White Lotus - Au apărut doar două sezoane până acum, dar serialul este un must. Oameni în vacanță, câte o crimă și un turist mort per sezon. Aflăm adevărul în ultimele secvențe, ca în romanele Agathei.

ER - Serialul adolescenței mele, în fiecare seară de marți la PRO TV urmăream aventurile medicilor de la Spitalul de Urgență din Chicago.

Vis a Vis - Serial spaniol cu penitenciar de femei. Au fost multe seriale cu pușcării, dar parcă ăsta mi-a plăcut cel mai mult dintre toate.

Stranger Things - Anii '80, Indiana, lucruri paranormale. Nu, nu este un serial pentru copii. 


15 comentarii:

  1. mi-am publicat topul anul trecut, într-un comentariu la postarea ta din 9 martie. îl reiau.
    seinfeld
    the wire
    fargo
    twin peaks
    white lotus
    succession
    better call săulea
    the simpsons
    beavis & butt head
    family guy

    astea 3 de animație nu-s nici pe departe văzute integral

    ...........
    da, nu-s văzute integral.
    aș mai adăuga că pesemne vrei să ne testezi vigilența. walter white făcea cea mai fină amfetamină, ce tot povestești tu acolo de coca?

    suplimentar, 3 seriale pe care le-aș revedea cu drag: vruć vetar [iugoslavia, 1980, tradus vîntul fierbinte, tvr circa 1982); fourth arm (marea britanie 1979, tradus nu mai știu cum, tvr circa 1981. e pe you tube. ce mai aștept?); bird of prey (marea britanie 1982, tradus paseri de pradă, tvr...oare când? 1987? sau poate 1991? e ceață totală, cred totuși că după revoluție, e ilogic altfel)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fourth arm, pe imdb scrie 1983, pe wikipedia 1979. am început să mă uit pe youtube, greu fără subtitluri. îmi pare că pe generic scrie mcmlxxxiii, ceea ce ar fi ciudat. sunt destul de sigur că la noi s-a dat mai devreme de 83. o fi vreun glici în meitrix.

      Ștergere
    2. am finalizat acest serial, a mers greu la primele episoade, apoi devine foarte palpitant. cu această ocazie aș vrea să aduc omagiul meu celor care de-a lungul vremii au luptat pentru libertate, împotriva tiraniilor.
      acum... vruć vetar (cel puțin primul episod) e de găsit pe facebook, dar dacă m-am mai descurcat cu engleza în fourth arm (absolut imposibil totuși accentul ăluia care a jucat și în pallisers, philip latham), cu sârbocroata n-am nicio șansă.

      Ștergere
  2. Nu cred că mai e careva care să prefere BCS în detrimentul BrBa.

    Am urmărit și eu un serial de animație foarte drăguț. BoJack Horseman. Un fel de Californication, dar cu un cal în loc de David Duchovny.

    Amfetamină....cocaină...chimia a fost materia mea nepreferată alltime.

    RăspundețiȘtergere
  3. da..bojack. cu jesse pinkman la voce.
    suntem mulți care preferăm spinofful bcs.

    RăspundețiȘtergere
  4. Better Call Saul
    The Wire
    The Office U.S.
    De Twaalf (Belgia)
    Broen (Suedia/Danemarca)
    Forbrydelsen (Danemarca)
    Dark (Germania)
    Borderliner (Norvegia)
    Breaking Bad
    Borgen (Danemarca)

    Mai sint citeva din astea nordic noir care n-au intrat in top 10. Dar cel mai mult mi-a placut Saul si Wire.

    RăspundețiȘtergere
  5. Piticul din Twin Peaks17 februarie 2024 la 15:07

    "Twin Peaks", "LOST", chiar și "X-Files" au fost bătaie de joc.

    Create pe rețeta de a te face curios, cu iluzia de la episod la episod că vei descoperi "marele mister".
    Și episodul final era UN MARE FÂSSSSS !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Piticul din Game of Thrones17 februarie 2024 la 16:16

    Foarte interesant cazul serialelor bune, dar care ratează finalul în mod lamentabil.

    GAME OF THRONES
    După atâtea sezoane foarte bune, ultimul sezon a fost o porcărie.
    Și scurt (de zici că voiau să scape de el) și fără mult sens.
    Încă așteptăm cărțile lui George Martin, să vedem adevăratul final.

    ENDEAVOUR
    Serialul polițist britanic, cu acțiunea în Oxfordul anilor '60.
    Impecabil făcut, cu scenarii bine scrise, mai puțin ultimele episoade.
    Nu-mi venea să cred cât de slab a fost finalul.

    BOARDWALK EMPIRE
    America interbelică, gangsteri, prohibiție, actori buni, epoca recreată perfect.
    Trei sezoane foarte bune, apoi ultimele două au fost o dezamăgire cruntă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mash, la care am râs, am mai și lăcrimat, dar în final a fost cumplit, cu copilașul acela ucis de propria lui mamă. și trăzniți în nato s-a cam fleșcăit de prin sezonul 42, așa.

      Ștergere
  7. Lumini și Umbre (Ilarion Ciobanu, Margareta Pogonat, Florin CĂĂĂĂĂĂĂĂLINEEESCUUUUUUUU)
    Pistruiatul (Costel Băloiu, Margareta Pogonat, Sergiu Nicolăescu)
    Roșcovanul (Costel Băloiu, seful Constantin Rauțchi)
    Eroii n-au vârstă (Rodica Horobeț, Ștefan Bănică junior)
    Dallas
    Salvați de clopoțel
    Squid Game
    Omul din Atlantis (cu Boby din Dallas)
    Ambulanța (cehoslovac)
    Linda (cu Nóra Görbe)

    RăspundețiȘtergere
  8. Serialul meu favorit se numește "Restaurant vs Gătit la domiciliu" !!

    Are scene palpitante.
    Are emoție.
    Are savoare.

    Finalul nu e niciodată dezamăgitor.
    Ba chiar au fost episoade cu "aplauze la scenă deschisă" !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. serialul preferat al maestrului dinescu se numește orange is the new black

      Ștergere
  9. Titina nu are seriale favorite. Titina e favorita serialelor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă n-ați mai pierde timpul cu atâtea seriale, și v-ați lua încă două joburi suplimentare, în câțiva ani v-ați permite și voi să ajungeți la Miami sau Costa Rica, precum Titina și Wild Rose.

      Ștergere
  10. DEXTER - nu este serial cu crime, este un personaj de pe Cartoon Network, deranjat în laborator de sora sa DeeDee !!

    E.R. - se scrie de fapt E.T. și nu este despre spitale, ci despre un extraterestru !!

    CALIFORNICATION - nu este serial, e un hit (un șlagăr, cum ar spune Horia Moculescu) al formației Red Hot Chili Peppers !!

    FARGO - se scrie CARGO și este o formație de rock românesc !!

    Ai mai scris despre un serial că "este un must" !! Ar trebui să cunoști că mustul se face din struguri, nu din seriale !!

    RăspundețiȘtergere