miercuri, 6 iunie 2018

ce mai citit în luna lui mai

de Ionescu

motto: "au fost odată ca niciodată marea scofală-a zilei / odată spargeau piața acum sparg cutia milei" (getto daci)



am citit cartea lui eugen istodor despre istoria revistei cațavencu. a tribului cațavencu. de fapt, speram să fie despre asta. sigur, pentru o relatare amplă a istoriei există acest sait web: https://istorialuicatavencu.wordpress.com/. cartea e însă mai mult o încercare sociologică, o teorie a umorului, nu am citit-o ușor. îmi amintesc și acum unde am văzut primul număr cațavencu (într-un autobuz care făcea curse de la autogara băneasa în ilfov). acest prim număr aveam să îl citesc mai târziu, pe net. pe hârtie i-am citit cu sfințenie începând de la numărul 2. până prin 2010, când s-au scindat, când a apărut kamikaze. i-am citit pe ambii 1-2-3 săptămâni și mi s-a luat. pretextul a fost că în fiecare redacție există un tip care îmi e foarte antipatic. de fapt cred că nu mai aveam chef să dau bani pe 2 ziare. dar în 20 de ani cam cât timp mi-am petrecut citind cațavencu? măcar jumate de oră pe săptămână-- se adună vreo lună din viață. plus fel de fel de chestii conexe și anexe. de exemplu ceaușescul, revista lui mihai antonescu, pare-mi-se. care a cam cotit-o spre naționalism. sau revista foamea- asta practica un umor absurd foarte mișto, cred că tot a lui antonescu. (mihai antonescu a repărut acum câțiva ani drept candidat în niște alegeri- la partidul dan diaconescu). în fine, a fost frumos. tinerețe, veselie. de-aia trebuia să am și cartea lui eugen istodor. ce se întâmplă însă acum cu cațavencu e mai mult decât trist, cu editorialele care reflectă fidel punctul de vedere al partidului de la putere. 

am mai citit și how to be both a lui ali smith (o doamnă din scoția). nu a fost nici asta o lectură prea fluentă. două părți, una despre o adolescentă a zilelor noastre, alta despre un pictor renascentist italian, francesco del cossa. două personaje care au destule în comun. o carte despre ambiguități, mai cu seamă sexuale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu