luni, 15 ianuarie 2024

Restaurant vs. gătit la domiciliu (15) - ciuperci sotate în unt și pulpe de pui la tavă

Am cumpărat un kilogram de ciuperci cu 13 lei. Le-am tăiat felii și le-am pus într-un wok de fontă la prăjit. Au lăsat apă multă pe care am scurs-o, într-un final au rămas la 10% din volumul inițial, moment în care am adăugat în wok cam 50 grame de unt 82% și am prăjit ciupercile în unt. Lumea spune că nu e bine să prăjești așa în unt/grăsime, că toate astea se depun pe vasele de sânge și poți face AVC. E mit sau realitate? Se găsește vreun doctor pe blog care să ne lămurească? Am rășnit sare de mare și piper peste ciupercile prăjite, am adăugat doi ardei kapia tăiați fâșii și am consumat asta ca garnitură la pulpe de pui întregi făcute la cuptor. Știți cât am dat pe 6 pulpe întregi? 20 de lei. Le-am ținut două ore la cuptor într-o tavă alături de o ceapă care s-a caramelizat și a dat un gust foarte bun. Cât m-au costat ingredientele pentru șase porții de mâncare? 39 de lei, deci 6,5 lei pentru o porție. Asta în timp ce Titina se află la Miami. Nu este glumă, a pus poze pe fb. N-am stat pe uscat cât timp am preparat mâncarea. Deși fac concurs cu prietenul meu piskeshu și prietena mea kitzi, care dintre noi trei bea mai puține zile din an, am băut doua păhărele de Balvenie, un single malt despre care se spune că stă 12 ani în butoaie de stejar și 9 luni în butoaie de cireș și am ascultat muzică jazz, piese gen "Alice în Țara Minunilor" de Bill Evans. Am băut și o sticlă de Coca Cola rămasă de la Revelion. 3,29 lei la Lidl. Așadar am scos un meniu excelent sub 10 lei, cu garnitură, carne și suc.  

ciuperci trase în unt irlandez la wok de fontă

pulpe de pui întregi la tavă de sticlă cumpărată de la Ikea

whisky scoțian servit la pahar de cristal cehoslovac și Coca Cola la stică de sticlă


5 comentarii:

  1. Doctor nutriționist15 ianuarie 2024 la 20:08

    Nu trăiești deloc sănătos !
    Locuiești într-un oraș poluat, mănânci ieftin, ai parte de mult stres.

    Poți lua exemplu de viață sănătoasă de la o cunoștință de-a ta: sejur la Miami, hotel cu cele mai bune condiții, soare, baie în ocean, mâncare la restaurant de cinci stele.

    Ca medic, recomand luxul ca terapie, nicidecum stilul tău de trai !!

    RăspundețiȘtergere
  2. Unit supt tricolor16 ianuarie 2024 la 14:05

    Mijami je Mexijco!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miami e Cuba! California și Texas sunt Mexic.

      Ștergere
    2. Să nu te audă vreun texan c-ai spus asta !!

      Te împușcă direct, și nu mai apuci să faci episodul 16 din "Restaurant vs gătit la domiciliu" !!

      Ștergere
    3. Mijami je Cujba! Calijfornia i Tejas je Mexijco! FCSJB je Dijnamo Mijnsk!

      Ștergere