marți, 9 noiembrie 2010

Pedro Juan Gutierrez - Regele Havanei


Cuba, sfârşitul anilor '90. O incursiune în lumea cerşetorilor, a gunoaielor, a perversiunilor sexuale, a vagabonzilor. Personajul principal este un tânăr de nici 18 ani, rămas singur pe lume, evadat dintr-o şcoală de corecţie. Cel mai bine se simte locuind într-un container la groapa de gunoi. Este îndrăgostit de o femeie cu peste zece ani mai în vârstă decât el, care vinde alune la colţ de stradă sau se prostituează cu bătrâni pentru un venit suplimentar. Povestea lor de dragoste este plină de patimă, extremă, reală, fiind descrisă într-un mod inedit. E ceva în totală antiteză cu puritatea. Cei doi adoră mirosul transpiraţiei, îşi ling anusurile pline de fecale, îşi fac nevoile în casă şi le aruncă pe geam, fac sex trei zile şi trei nopţi în continuu. O întreagă nebunie. Dar pe lângă marea sa iubire, personajul face sex cu oricine îi iese în cale. Un travestit, o negresă, o femeie în vârstă. Scenele de sex sunt ultra exagerate. Parcă avem în faţa ochilor o serie de benzi desenate, unde personajele au puteri supranaturale. Toată lumea face sex, toţi bărbaţii ejaculează râuri de spermă ore în şir. Prin parcuri, pe străzi, oriunde cuplurile fac sex, iar pe margine stau muţimi de oameni ce se masturbeză.

Sexul e ceva general în această carte care se aseamănă foarte mult cu romanele japonezului Ryu Murakami. Totuşi, la Murakami sexul este mai sofisticat, perversiunile sunt gândite de experţi în domeniu, de oameni bolnavi dar cu mintea ascuţită. Sexul din cartea cubanezului este ceva natural, apropie omul de animal.

O carte vulgară şi totuşi de mare fineţe, pe care n-am putut-o lăsa din mână. A fost citită inclusiv pe scările rulante de la metrou. Personajele deopotrivă m-au amuzat, m-au scârbit şi m-au înduioşat. Mai jos redau un dialog amuzant :
- Auzi, ia mai du-te tu în pizda mătii.
- Auzi, las-o pe mama în pace că e moartă.
- Ah, îmi pare rău. N-am ştiut.
- E moartă de râs, că s-a căcat pe mă-ta.
- Ha ha ha.

6 comentarii:

  1. uite aci dialog amuzant:

    Iancu: Il intreb daca e homosexual? Bai, spune daca esti homosexual!
    Piturca: Cu garoi din astea, cu ciori care stau in fata si poarta legal 200 de kilograme de rahat in ei si mananca cate 25 de sendvisuri nu am ce discuta! Au ajuns tigani din astia sa faca emisiuni! E ultimul lucru care se putea intampla in fotbalul romanesc.
    Iancu: Bai, eu cred ca esti homosexual!
    Piturca: Garoiul asta sta deasupra stalpului, nu i-au trecut petele de pubertate! Vorbeste tiptil, tiganeste, se crede intelectual!
    Iancu: M-am convins, esti homosexual!

    RăspundețiȘtergere
  2. uite, unu care ti-a furat stilul

    http://pandoras.realitatea.net/life/pe-strada-mantuleasa-15145.html

    RăspundețiȘtergere
  3. e oarecum stilul meu. cu siguranta eu faceam o referire la vaginul fetei.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oare eu sunt prea mic pentru cartea asta? Mama asa spune

    RăspundețiȘtergere
  5. Nenea, dumneavoastra sunteti manelist?

    RăspundețiȘtergere
  6. Am luat-o si eu, ia sa vad cat de captivanta este!

    RăspundețiȘtergere