marți, 15 octombrie 2024

Două filme cu Paul Giamatti

Am văzut două filme excelente cu Paul Giamatti. Sideways (7,5 imdb, 94 metascore) și The Holdovers (7,9 imdb, 82 metascore). Ambele au câte un Oscar câștigat și multiple nominalizări. Mi-au plăcut foarte, foarte mult, dar ce vreau să remarc acum este faptul că în fiecare din cele două filme, personajul jucat de Paul Giamatti la final consumă o băutură extrem de rafinată și scumpă într-un loc total nepotrivit.

În Sideways un vin din 1961, Chateau Cheval Blanc St. Emilion Grand Cru (pe net îl găsim cam la 1000 euro sticla, din producția de după 2010). Îl bea într-un fast food sordid, alături de junk food. 
În The Holdovers un coniac Remy Martin Louis XIII (se comercializează și în România, pentru 17.500 lei la 0,7 litri). Îl bea în mașină, la o intersecție. De fapt doar îl plimbă prin gură, apoi îl scuipă pe geam.

O întrebare pentru cititori: care a fost cea mai scumpă băutură pe care ați consumat-o? Eu am băut un whisky japonez, Kujira Ryukyu 10 Ani Single Grain. 550 lei sticla de 0,7 litri. Trecând peste partea cu băutura, să urmăriți cele două filme. Merită!


10 comentarii:

  1. Șampanie Dom Perignon, din păcate nu mai știu dacă era vintage sau blanc și nici anul producerii.
    Am văzut Sideways de vreo patru ori, foarte bun, smooth și elegant.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu știu. nu prea dau bani pe alcool

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e musai să dai bani pe alcool. Poate ai primit ceva scump și vrei să ne spui.

      Ștergere
    2. poate, nu cred totusi, dar chiar daca s-a intamplat nu mi-am dat seama. n-am stat sa verific.

      Ștergere
  3. Paul Giamatti e într-adevăr un țărănoi, ajuns pe ecrane direct de la cules cartofi.

    Titina, în schimb, servește (cui ?) băuturi rafinate numai în localuri de lux.
    Tocmai a savurat un coniac Louis XI în cel mai scump restaurant din New York.
    Coniac la 1000 de dolari PICĂTURA !!

    După desert, a deschis o șampanie Dom Perignon Platinum edition.
    A lovit-o cu dopul pe Lady Gaga, care stătea două mese mai departe !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. maestrul dinescu stoarce o portocală în fiecare băutură pe care o servește (cui?)

      Ștergere
    2. chiar și în fanta sau mirinda stoarce o portocală. în prigat de portocale. you name it.

      Ștergere
    3. Maestrul Dinescu e obsedat de portocale din cauza sărăciei în care a crescut la Slobozia, unde cele mai luxoase fructe erau corcodușele.
      La revoluție a strigat în studioul TVR: "Fraților, am învins ! O să avem portocale !!"
      (dar s-a tăiat la montaj partea cu portocalele).

      Plus că stoarce în emisiunile lui portocale ordinare, ieftine.
      Titina, în schimb, are în fructieră portocale din insula Kiribati, plus mandarine din grădina personală a regelui Thailandei.

      Ștergere
  4. Iau in fiecare toamna de ziua mea un Hennessy XO si-mi ajunge pana in martie-aprilie. Il beau cu mare pretuire si parcimonie. Cand e mai frig seara pun un halat de matase ramas de la taica-meu, Dumenzeu sa-l ierte, si ori un vinil ramas din colectia lui de muzica clasica, de obicei Giuliani Rodrigo sau Imperialul, ori ceva de la Talk Talk, de obicei Time it's time.

    RăspundețiȘtergere