duminică, 16 decembrie 2012

Kaui Hart Hemmings - Descendenţii


















Din principiu nu mi-aş fi cumpărat această carte, care pe copertă are poza lui George Clooney (un actor care mi-a plăcut doar în serialul E.R. pe care-l urmăream în vremea liceului), iar pe coperta din spate scrie că a câştigat două Globuri de Aur pentru cel mai bun film şi cel mai bun actor. Când îmi cumpăr cărţi vreau să fie cărţi, nu casete video sau dvd-uri. Însă am primit acest roman de ziua numelui, iar răsfoindu-l mi s-a părut interesant, aşa că am decis să-l citesc. Mi-a plăcut. O carte bună scrisă de o scriitoare din Hawai.

Toată acţiunea se petrece în Hawai, avându-l în centru pe Matt King (jucat de Clooney în film, bineînţeles) a cărui nevastă este în comă profundă. Matt, avocat trecut de 40 de ani, este moştenitorul unei averi uriaşe constând în terenuri cărora trebuie să le găsească un cumpărător, însă mai puţin se referă cartea la acest lucru. Personajul nostru are în grijă o fată de zece ani şi una la vârsta adolescenţei şi pe deasupra află că soţia lui comatoasă îl înşela cu un agent imobiliar. Bine, pare o carte simplistă pentru cine citeşte acest comentariu, un roman pentru femei scris de o femeie, însă nu e chiar aşa. Are umor scriitoarea asta, iar unele faze din carte chiar te ţin cu sufletul la gură şi vrei să citeşti cât mai mult ca să vezi ce se întâmplă. O carte cinstită, cu naraţiune, fără artificii inutile, pe care o poţi citi cu mare plăcere în tramvai, în timp ce te mişti într-un peisaj hibernal de care vei uita cu desăvârşire.

N-am să urmăresc filmul, deşi trailerul este promiţător. Iar pentru cei care ziceau despre Sofi Oksanen că e urâtă, să vedem ce părere au despre Kaui Hart Hemmings.

4 comentarii: