joi, 9 septembrie 2010

T.O. Bobe - Cum mi-am petrecut vacanţa de vară


O carte care m-a lăsat cu gura căscată. Compunerea de 350 de pagini a unui copil de 10 ani în care povesteşte cum şi-a petrecut vacanţa de vară într-o Românie post anul 2000. Constănţeanul T.O. Bobe a intrat perfect în pielea copilului, iar romanul său mi se pare chiar mai reuşit decât cel al lui Mark Haddon care în "O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii" scrie din perspectiva unui autist de 15 ani.

Scrierea începe banal, dar treptat lucrurile se complică. Apar morţi şi presupuse crime, intră în scenă terorişti şi piraţi, vin extratereştrii, au loc comploturi la nivel mondial. La un moment dat întreaga acţiune pare desprinsă din Counter Strike, pentru ca următorul cadru să fie din lumea pe care noi o cunoaştem atât de bine. Iar apoi planurile se amestecă între ele şi nici nu mai ştii dacă Luca (personajul principal, autorul compunerii) este nebun sau doar inventează pentru a o impresiona pe Miruna Nahabetian (colega lui de clasă, cea mai bună la compunere). Ori poate lucrurile se petrec aievea ?

Cartea este extrem de vicleană, de mare inteliegenţă. Sunt pasaje la care efectiv am râs cu lacrimi, alte pasaje mi-au dat de gândit. Multe faze amintesc cititorului mai în vârstă de propria copilărie, iar alte faze arată cum decurge copilăria în prezent.

Se citeşte pe nerăsuflate şi iţi taie răsuflarea. Pur şi simplu minunată !

6 comentarii:

  1. Scrierea începe banal, dar treptat lucrurile se complică. Apar morţi şi presupuse crime, intră în scenă terorişti şi piraţi, vin extratereştrii, au loc comploturi la nivel mondial. La un moment dat întreaga acţiune pare desprinsă din Counter Strike, pentru ca următorul cadru să fie din lumea pe care noi o cunoaştem atât de bine.
    -------------------------------------------
    Moshulica, mi-ai adus aminte de pretenul nostru comun, Invincible! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Invincible la 10 ani sau in prezent ?

    RăspundețiȘtergere
  3. romanul ne prezinta un copil care se imbolnaveste de schizofrenie in timpul vacantei de vara

    RăspundețiȘtergere
  4. Invincible nu se schimba niciodata! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Da da da da da, am citit-o si eu prin liceu si mi-a placut maxim. Super carte!

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu auzisem de ea pana acum vreo 2-3 saptamani cand mi-a fost recomandata de catre ionescu, cel care a comentat mai sus.

    RăspundețiȘtergere