luni, 27 februarie 2012

Mâncare ieftină, sănătoasă şi gustoasă

Cora Pantelimon. Sectorul restaurantelor este arhiplin, cozile cele mai mari fiind la Mc şi KFC. Lumea e atrasă de marketingul ireproşabil al celor două companii şi de potenţiatorii de gust care-ţi înşală simţurile. Eu refuz să mai fiu păcălit şi, pentru că îmi este foame, aleg să mă îndrept spre o locaţie obscură, aflată vis-a-vis de Spring Time, pe culoarul ce merge către Mobexpert. În vitrină sunt expuse mâncăruri gătite, ciorbe, salate. Mă uit şi pe panourile cu oferte.
- Ce înseamnă meniu complet la alegere cu 13,5 lei?, o întreb pe vânzătoare.
- Adică puteţi să vă alegeţi orice ciorbă sau supă doriţi, orice fel doi, orice garnitură şi orice salată, mi se răspunde.
- Cu doar 13,5 lei?
- Da.
Incredibil. Cu banii ăştia nu poţi cumpăra un meniu nici la Mc, nici la KFC. Iar meniul lor e junk food. Are un sandwich, cartofi prăjiţi făcuţi din făină şi suc la dozator. Mă uit la firma acestui local. Se numeşte Village, iar cei doi "l" sunt o furculiţă şi o lingură. Village înseamnă sat în limba engleză. Nu cred că mâncarea e adusă dintr-un sat anume la acest restaurant-cantină, dar sunt sigur că e mult, mult peste junk-food. Accept oferta vânzătoarei şi comand: ciorbă de perişoare, pulpă de pui la grătar, cartofi ţărăneşti şi salată de roşii, castraveţi, ardei. Tacâmuri şi vase de unică folosinţă, pe o tavă de plastic. Primesc chiar şi o chiflă în preţul meniului. M-am aşezat la o masă oarecare în centrul complexului. Foarte bună mâncarea şi m-am gândit că acasă m-ar fi costat mai mult să prepar ce am mâncat, nemaipunând la socoteală dezordinea care s-ar fi produs în bucătărie la preparare. Aceşti Village detronează clar până şi cantina IKEA. Ieftin, practic, gustos cum bine spunea o carte de bucate din perioada comunismului.

Un comentariu:

  1. in mod evident ca un sarac ce sunt am mancat si aicea. decent. sloganu meu pt carciuma asta ar fi - saracia e decenta la village-

    RăspundețiȘtergere