sâmbătă, 26 martie 2011

Tokyo (restaurant japonez în Cluj)

Deşi îmi propusesem în mai multe rânduri să merg la un restaurant japonez, nu am ajuns niciodată pentru că în Bucureşti asemenea localuri au preţuri prohibitive. Aflat în Cluj-Napoca şi urcând de la Biblioteca Universitară spre Cartierul Zorilor, pe strada Gheorghe Marinescu am găsit Restaurantul Tokyo. Bine, recunosc că am citit pe internet despre acest local şi am ţinut morţis să mănânc aici, din păcate într-un moment nu prea fericit pentru niponii din Japonia. (pe măsuţe am găsit afişe cu soarele roşu, zeiţa Amaterasu, pe care scria să ajutăm Japonia).

Am fost întâmpinat de celebrele gheişe în kimonouri cu flori colorate şi papuci tradiţionali japonezi.Românce, din păcate. Mi-aş fi dorit să văd nişte femei japoneze, asta deşi ospătăriţele în kimonouri erau foarte frumoase.Una dintre ele a rostit ceva în japoneză după care am fost condus la masă. În centrul micuţului salon (restaurantul este într-o vilă) se află sushi barul în spatele căruia trudeau doi bucătari români, coordonaţi de un japonez foarte aspru. Toţi angajaţii stăteau smirnă în faţa fiorosului japonez care în permanenţă avea ceva de comentat. Se vedea că omul îşi doreşte să fie totul ca la carte.

Din partea casei am primit o mică gustare, legume tempura. Foarte bune pentru un fel de mâncare ce nu conţine carne. Berea Kirin Ichiban a alunecat mai bine (10 lei la 0,33). La felul principal am optat pentru un platou mare cu creveţi care a avut de toate (se poate vedea în imagine) inclusiv o delicioasă supă de ciuperci. Mâncare gustoasă şi foarte variată, se pare că ăsta e secretul japonezilor în ale bucătăriei. Câte puţin din fiecare, dar împreună constituie un super meniu. Creveţi, somon crud, chiar şi carne de purcel, orez, alge, preparate tradiţionale al căror nume le-am uitat.Un platou ca cel de mai jos costă 95 lei. La deserturi sunt deficitari. Am ales un fel de aluat făcut din orez şi pastă de fasole dulce, as putea spune o combinaţie între halva şi jeleuri. Nu a fost grozav şi cam scump, 15 lei.

Per total am rămas foarte mulţumit de acest local şi va fi o ţintă la următoarele vizite prin Cluj. E curat, e primitor, are muzică japoneză, mâncarea e super ok, iar atmosfera e din altă lume. Meniul este foarte variat, iar dacă eşti necunoscător aşa cum am fost eu, nici nu ştii ce să alegi. M-am gândit la personajele lui Murakami care mănâncă în astfel de localuri şi beau bere la 0,33. Singurul minus provine din faptul că nu au saloane cu locuri pe jos, aşa cum am văzut în filme restaurantele japoneze (vezi Donnie Brasco. vezi Kill Bill vol.1).



3 comentarii:

  1. Gabitzu, te astept cu drag la Barcelona, bufet liber japonez, stii tu, still Vaca Paca. Cam 12 euro cu tot cu bautura, care se plateste separat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Oauu....deci cam cu 50 lei mananci cat vrei. Super misto.

    Am vazut ca au inceput sa apara si in Romania oferte de genul asta. De exemplu la Pizza Hut platesti 20 lei si mananci cata pizza poti.

    RăspundețiȘtergere
  3. incredibil de ce popularitate te bucuri inca in randul locomancelor, dupa toti acei ani de administrare execrabila a forumului

    RăspundețiȘtergere