joi, 23 aprilie 2020

Florin, Șeful Paul și Doamna Sanda. Orez integral cu șunculiță.

Am o lună și jumătate de când nu am pus Pepsi în gură și niciun alt suc. Colegul meu Florin se chinuiește să mă determine și la partea cu dulciurile și mâncatul cefei de porc. Trebuie renunțat la ele. Bine, Florin mănâncă la birou cartofi prăjiți la pungă de la Mega Image și bea un Pepsi la 1,25 litri dintr-o dată. Mă îmbie cu falsitate să beau un pahar de Pepsi, iar eu îi zic să îmi pună și mie, iar el atunci se aprinde și îmi spune: "Nu ai voință. Ești slab. Nu mai avem ce vorbi. Eu îți dau dacă vrei, dar nu ai voință!". Altădată Florin mănâncă sandwichuri ambalate și bea o Coca Cola la 1,25 litri. El nu face diferența dintre Pepsi și Coca Cola, are nevoie doar de rația de zahăr în sânge. Motivează mesele sale prin faptul ca aleargă pe străzi odată la 2-3 zile. In fiecare zi mă întreabă ce mănânc la cină și mă pune să îi trimit poze pentru a-și da cu părerea. Îi spun că în seara asta voi pregăti orez cu șunculiță. Strâmbă din nas și spune că la șunculiță trebuie renunțat.

Șeful Paul e pasionat de gătit. Are veleități de chef, dar eu îl numesc Șeful Paul pentru că este șef la noi la departament. El, ca orice alt șef, pune biciul pe noi, dar are și omenie în suflet. Într-o zi m-a chemat la el la birou și a zis: "Grasule, uite ce am gătit aseară! Ia și mănâncă!". Gătise o tigaie picantă cu carne și trei feluri de cârnați. Adusese o tava mare și dintr-o pungă a scos o pâine caldă pe vatră. Îi place să gătească și să aducă mâncare la oameni. Am mâncat pe cinste și m-am rugat pentru sănătatea Șefului Paul. Șeful Paul are gătitul ca pasiune pe locul 2, pasiunea lui principală fiind cu totul alta, dar nu vom discuta acum despre asta. Se spune că acolo este mult mai priceput ca la gătit, iar la gătit excelează cu adevărat.

Mâna dreaptă a Șefului Paul este Doamna Sanda. Ea vine prin birouri și adulmecă în atmosferă, intuind imediat tot ce se întâmplă printre noi. Dă ochii roată, iar noi cu capetele plecate încercăm să-i evităm privirea. În cele din urmă își alege prada, pe unul dintre noi pe care îl întreabă: "Tu ai ceva de făcut acum?" și indiferent de răspuns îi dă ghinionistului un nou task, care deobicei durează câteva ore bune până la îndeplinire. Împătimiții de jocuri video ar cataloga aceste task-uri ale Doamnei Sanda, drept "side quests", ceva în plus pe lângă main missions. Doamna Sanda este astăzi în toane foarte bune, probabil datorită noilor pantofi impecabili din piele gălbuie pe care îi poartă si pe care cu toții i-am apreciat încă de la prima oră. Ne anunță că ne cinstește cu masa la KFC. Îi cer din ochi aprobarea lui Florin, iar acesta îmi spune că pot mânca la KFC, dar fără cartofi, suc și maioneză cu usturoi. E bine și așa. Aleg doi burgeri.

Iar acum, pentru că nu am prezentat de ceva vreme o rețetă pe blog, să vă spun cum pregătesc eu orezul. În seara asta am pus următoarele:
- 250 grame orez integral Unchiul Ben
- 2 cepe
- 250 grame șunculiță afumată crudă
- 5 ouă
- ulei măsline
- ardei iute tocat în ulei de măsline

Pun orezul la fiert, 10 minute, atât scrie pe cutie. Am o tigaie foarte șmecheră de la Ikea, din oțel inoxidabil. Încing în ea ulei de măsline, iar apoi călesc ceapă în uleiul de măsline. Știu că nu este sănătos să prăjești ceapa, dar e gustos. Apropos, voi știți să tăiați ceapa perfect? Mie nu îmi iese niciodată. După 5 minute de prăjit ceapa, arunc în tigaie și șunculița pe care o mai țin acolo 5 minute. În fix 10 minute s-a fiert și orezul, cu 20 secunde înainte de a turna orezul în tigaie, pun ouăle bătute, iar apoi orezul. Amestec încă 1 minut totul pe foc, iar la sfârșit adaug o linguriță de ardei iute tocat în ulei de măsline. Este o masă delicioasă, unanim apreciată la noi în familie. 

Lângă orez am pus și câteva bucățele de brânză Brie. Nu e ceva tradițional, dar asta aveam prin frigider. A mers de minune. Am băut și două păhărele de tequila Olmeca silver și asta a fost cina. 

Ceapa și șunculița sfârâind în tigaie

Tigaia abia luată de pe foc

Gata de servire

7 comentarii:

  1. Tu îți poți imagina Tradiționalul Grătar fără ceafă? Nu se poate, îmi pare rău.

    RăspundețiȘtergere
  2. Baieti, la ceafa mai putem renunta, dar la mititei, niciodata!
    P.S.: apropos, ceafa la gratar nu e asa de periculoasa (dpdv al caloriilor) daca o mananci cu legume si nu o asociezi cu carbohidrati ( orez, cartofi etc).... dar sunt convinsa, Gabi, ca la teorie stai bine ( ca si mine de altfel... ca majoritatea celor supraponderali/ obezi) 😝

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna reteta. Când eram student în Italia inventasem (ma rog, ajunsesem la) o reteta foarte asemanatoare pe care azi o prezint când gatesc ca "risotto alla studentina", în bataie de joc, deoarece suna foarte elegant si chiar de fite cumva, dar ea se face cu ingrediente cât mai ieftine, ca eu de nevoie ajunsesem la ea.

    Se face exact la fel ca orezul cu sunculita, dar în loc de sunculita se folosesc crenvursti din aceia de semiplastic taiati rondele, cât mai ieftini, marca magazinului de unde se fac cumparaturi. Daca sunt si ardei în casa, merge si un ardei între ceapa si crenvursti.

    Când aflam despre prima pasiune a Sefului Paul? Si care este relatia între Seful Paul si Tânarul Stapân??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este nicio relatie intre cei doi. Se saluta si schimba 2-3 cuvinte de politete.
      Voi scrie si despre prima pasiune, cand o sa am inspiratie.

      Ștergere
    2. da' care dintre cei 2 antieroi e mai sus in ierarhia firmei?

      Ștergere
    3. Șeful Paul este mai sus. E cam egal cu Supervizorul Marcelino, pe care cu siguranta ti-l amintesti din scrierile anterioare.

      Ștergere
    4. Tanarul Stapan este pe picior de egalitate cu Doamna Sanda. Si ei sunt mari.

      Ștergere