sâmbătă, 13 iulie 2024

Ce mâncăm în seara asta?

"Ce mâncăm în seara asta?", este întrebarea pe care inevitabil mi-o adresează unul dintre copii de fiecare dată când vin de la serviciu. Nevasta face mai mereu câte un fel, ori chiar două de mâncare și spre deosebire de mine ea gătește mai regimos, mai sănătos, gen câte o supă, o mâncare de fasole verde, un sufleu de brocoli etc, iar eu vin cu gând să mănânc ce a gătit ea și le spun asta copiilor, îndemnându-i să mănânace alături de mine, dar ei dau ochii peste cap, oftând: "Dar noi am mâncat la prânz asta, nu mâncăm de două ori pe zi aceleași feluri!". Iar eu le zic: "Și ce pula mea? Aici e restaurant? Sunt bucătarul vostru?". În unele zile chiar nu am chef de gătit, dar totuși în majoritatea serilor am chef de o muzică bună, de o băutură fină, care pentru mine sunt un acompaniament perfect la preparatul unei cine. 15 zile nu am pus alcool în gură, așa că nici în bucătărie nu prea am mai stat, copiii mulțumind-se cu câte o cană de lapte la cină, ori o brânză cu castraveți și roșii. Nevasta îmi spune să nu mai zic nimănui că nu am băut alcool 15 zile la rând, deoarece sună de ca și cum aș fi alcoolic și sunt în perioada de sobrietate (sober, cum zic americanii). 

Le fac plăcerea copiilor și voi face tăiței chinezești cu carne de pui. Cumpăr ulei de wok cu adaosuri de usturoi și ghimbir, sos de soia, ciuperci, ardei roșu. Încing wok-ul de fontă și dau drumul la treabă, în atmosfera și așa încinsă de această vară criminală. FMM vară! Dau play la muzică și încep cu piesa The Renegades - Matelot, pe care am auzit-o în excepționala serie Baby Reindeer. Desfac prima bere, dintr-o serie de patru ca deobicei. Pentru preparatul tăițeilor chinezești consider foarte potrivită berea irlandeză Guinness. Alunecă excelent pe gât, iar mie mintea îmi alunecă la alte vremuri. Acum vreo 10 ani, la Institut, în camera secretă, Eufrosin Potecă a dat câte un rând de beri. Pentru toată lumea a cumpărat Tuborg, iar mie Guinness. L-am întrebat de ce a făcut așa, iar el mi-a spus: "Știu că îți place să bei ceva bun.". A fost diplomat, desigur cunoștea firea mea de snob.

"A mobilat rapid noua cotineață în care am fost mutați de către Porci. A făcut chiar și o cameră secretă." (citat din Eufrosin Potecă)

Tânărul Stăpân, dând dovadă de mare dibăcie, a construit o cameră secretă, fix ca în filmele cu mistere din alte timpuri. Din biroul nostru aflat la mezanin în vechiul sediu al Institutului, intrai într-o cameră plină cu tot felul de dispozitive, scule, lucruri uitate de lume și vreme. Camera se termina cu un dulap, prin ușile căruia puteai pătrunde spre camera secretă. Când ușile erau închise părea un dulap normal, când ușile se deschideau se transforma într-o poartă de trecere. Lucrarea aceasta a fost înfăptuită înainte de venirea mea la Institut, iar pe atunci Tânărul Stăpân era numit Meșterică, camera secretă fiind doar o mostră a priceperii sale. Camera secretă avea în centrul său o masă și două băncuțe, putând adăposti în condiții confortabile patru vizitatori. Trecând prin dulap, lăsam în urmă orice grijă, ascunși în măruntaiele primitoare ale Institutului, într-o lume murakamiană, ce contrasta puternic cu lumea de afară. Deoparte a mesei stăteau Eufrosin Potecă și Falsul Ionescu, oameni cu ștate vechi, iar de cealaltă Tânărul Stăpân și eu, oameni veniți în noua orânduire. Într-un colț este un sac mare cu sticle golite, care acum, în vremurile reciclării, ar valora pe puțin 50 de lei.

Tânărul Stăpân ne povestește despre viața sa, despre cum a urcat și coborât pe treptele măreției, despre cele două averi făcute și apoi pierdute, despre cum la 14 ani vindea ziare pe pasarelă la Gara Basarab, despre cum și-a cumpărat Audi, despre episodul Barcelona și câte și mai câte. Nu putem știi dacă este ceva adevărat în spusele sale, dar îl ascultăm cu nețărmuită plăcere, sorbind din berile reci,  în majoritatea cazurilor Skol la 2 litri turnate în căni. 

Am fost în Grecia recent. Am cumpărat de acolo 6 cutii de orez basmati Uncle Ben's (desigur, acum poartă denumirea de Ben's Original, pentru că este înjositor să-i spui unui bătrân de culoare "unchi"). E cel mai bun orez pe care-l știu eu, iar în România nu se mai aduce. Nu știu din ce motive. Alături de o pungă de legume congelate în stil mexican și niște bacon, este un fel de mâncare adorat de copii pe care îl prepar în doar 20 de minute. Dar ce muzică este potrivită pentru prepararea acestui fel? Încep cu Vance Joy - Riptide. Oare ce ar spune Eufrosin & Ionescu despre piese în acest gen? Prea ușoare pentru o seară din mijlocul săptămânii în care prepar cina pentru familie? Gătesc pe aceste acorduri și desfac nu una, nu două, nu trei....ci patru beri Pilsner Urquell la 0,33. 

Și așa am răspuns de două ori la întrebarea copiilor "Ce mâncăm în seara asta?". Va urma...


picture or it didn't happen







9 comentarii:

  1. Lecții de morală13 iulie 2024 la 20:08

    Dacă trăiai în SUA, te obligau apropiații să faci parte din fel și fel de grupuri de suport.

    La ora 12 stăteai într-o cameră cu alte 10 persoane și spuneai:
    "Salut, sunt Gabriel și sunt alcoolic !"
    "Saluuuut, Gaaaabrieeel !!"

    La ora 13, în altă cameră:
    "Salut, sunt Gabriel și sunt misogin !"

    La ora 14, alt grup:
    "Salut sunt Gabriel și sunt homofob !"

    Spre seara, din nou:
    "Salut, sunt Gabriel, și am limbaj vulgar !"

    Iți petreceai cea mai mare parte din timp la astfel de întâlniri, și nu mai aveai timp de gătit la domiciliu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci eram ca personajul din Fight Club?

      Ștergere
    2. Gazeta Sporturilor13 iulie 2024 la 20:23

      Nu, pentru că în Fight Club se băteau în ring niște amatori.

      Tu ești profesionist, ai 15 ani de box, după cum am aflat dintr-o postare mai veche de pe blog.

      Ștergere
  2. Nu ești singurul cu dileme și nehotărâri.

    Titina, de exemplu, tocmai a fost nevoită să renunțe la grădina zoologică, pe care o avea lângă vilă.
    Prea multe probleme îi făcea:

    Leii au scăpat în țarcul zebrelor și le-au mâncat pe toate.
    Papagalii au învățat să înjure extrem de vulgar.
    Pinguinii au leșinat de la caniculă.
    Maimuțele erau obraznice și aruncau cu banane în ea.
    Girafele îi bagău capul pe geam, de nu mai avea deloc intimitate în casă.

    În loc de Zoo își va instala un AquaPark, cel mai luxos din sud-estul Europei.

    RăspundețiȘtergere
  3. ''Iar eu le zic: "Și ce pula mea?''.. That escalated quickly! Cum faci sa nu vorbească și copiii așa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îi emasculezi timpuriu. În felul ăsta, când vor zice "Și ce pula mea?" ei nu vor avea greutate în vorbe, deși interior greutatea vorbelor lor îi va apăsa dureros, și vor începe să evite subiectul "pulă".

      Ștergere
  4. de ce să asculți riptide și nu joni mitchell- in france they kiss on main street? sau măcar jacob's ladder cu huey lewis & the news?

    RăspundețiȘtergere
  5. sigur, e compus de bruce hornsby acest al doilea cântec. există și varianta lui, la fel de mișto. step by step, rung by rung...

    RăspundețiȘtergere
  6. Calul, vesel, simte locul
    Şi s-abate scurt din cale, –
    C-a-nvăţat şi dobitocul
    Patima sfinţiei-sale…

    Iar hangiţa iese-n uşă,
    Bucuroasă de câştig.
    Ochii-i râd spre căldăruşă:
    – Cald, părinte?
    – Straşnic cald!

    Hai noroc, am si eu patru balaoachese la rece, le tin pentru diseara dupa ce termin de rindeluit niste lemne.

    RăspundețiȘtergere