luni, 20 iunie 2011

Bulgaria de Rusalii. Episodul 1 - Paradis culinar

Am ales Bulgaria pentru minivacanţa de 3 zile prilejuită de Pogorârea Sfântului Duh. Două nopţi în Balcic şi o incursiune pe litoralul Mării Negre. Trecând peste starea proastă a şoselelor, Bulgaria este o ţară tare plăcută. Peisajele de aici sunt minunate, condiţiile de cazare le depăşesc calitativ pe cele din România, dar nu şi ca preţ, restaurantele lor sunt grozave.
Am vizitat de două ori localul numit Barca Veche din Balcic. Toţi chelnării de aici vorbesc româna şi sunt extrem de serviabili. Ospătari mai drăguţi am întâlnit doar la Dada, în Bucureşti, pe strada Matei Voievod. Barca Veche este o terasă aflată chiar deasupra mării, ca un ponton. O adevărată plăcere să bei o bere şi să mănânci ceva fin în imediata vecinătate a mării.

Bulgarii ştiu să facă turism şi atrag românii aflaţi în număr mare pe litoralul lor. Aici eşti întâmpinat cu "Bună seara", "Poftiţi", "Ce mai faci?", "Poftă bună". În a doua seară cu "Bine aţi revenit!". Te simţi ca în România, doar că e mai bine decât în România.



O bere bună costă doar 2 leva, adică un pic peste 4 lei. În România la o astfel de terasă probabil poţi bea o bere la 0,33 cu 10 lei.



Felurite mâncăruri şi o lipie cu caşcaval grozavă pe post de pâine. Păstrav cu cartofi şi sos, purcel cu brânză albastră şi ciuperci de pădure. O masă copioasă nu costă mai mult de 50 lei/persoană.


5 comentarii:

  1. si numa atat ai mancat? pune mana si scrie capitolul 3 la delegatia, lasa-ne cu poze cu sticle de bere si cu anonimi la plaja. d-aia ti-ai luat aparat foto de 800 de euro? respecta-ti putinii cititori!

    RăspundețiȘtergere
  2. Escelent! Escelent! asta-i OM pe care il stiu eu!


    desi nu-mi place pestele, l-as manca pe ala -asa de bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ radu : lucrez la episodul 3, insa timpul nu mi-a permis sa-l finalizez.

    @ moromete : nu-ti place pestele? tu care esti de la Dunare? ce vorba e asta?

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place doar sa pescuiesc nu sa si mananc. Iar ala pe care-l mananc trebuie sa fie neaparat fript si cu foarte multa carne. Am oroare la oase!

    A! Auz, Moshule, am vazut la Cora niste figurine de peste portocalii. Ce sunt alea? Ma gandesc c-o fi carne de peste comasata acolo... O cumperi, o arunci in tigaie si obtii un fel de file pane.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu. Poate ca e peste marinat si se serveste ca atare.

    RăspundețiȘtergere