duminică, 8 ianuarie 2012

O zi de sâmbătă la ţară

de Maya

Viaţa la ţară. Este foarte plăcută şi îmi place la nebunie.
Probabil, daca aş sta zi de zi, nu mi-ar plăcea aşa mult, dar având un job destul de obositor, aştept fiecare sfârşit de săptămână cu nerăbdare. Îmi place să fac treabă prin casă, bucătărie, grădină, curte şi, cel mai mult, să dau de mâncare la păsări şi animale.
O să vă povestesc o zi din viaţa mea la ţară dintr-un week-end din toamna care tocmai a trecut. Ştiam din cursul săptămânii că în acel week-end voi fi singură, abia aşteptam. Munca în agricultură mă linişteşte şi mă ajută să scap de grijile şi de problemele de la serviciu.
Sâmbătă, ora 7, primul lucru, după igienă, e cafeaua. Fac focul în bucătărie şi curăţenie. Mai gust din cafea şi plec la animale, pregătită şi echipată. Când deshid uşa, vacile întorc capul şi se vede că se bucură, parcă ar fi oameni. Deşi dorm, se ridică, că ştiu ce urmează. Curăţenia. Mergând mai rar la ele, îmi place să le curăţ cu ţesala dacă au bălegar. Apoi le privesc, văd cum se sperie când mă văd cu lopata, deşi sunt de 6 ori mai mari decât un om. Probabil şi din cauză că ele ne văd de 10 ori mai mari. Urmează să mulg văcuţa, îmi place cum se aude laptele curgând în găleată, dar nu-l iau eu pe tot, îi mai las şi la viţel, copilul ei, că doar trebuie să crească şi el mare.
Cu găleata plină de lapte mă duc spre bucătărie, mai gust din cafeaua lăsată pe masă, strecor laptele într-o oală ca să-l fac brânză, deşi mi-am păstrat şi eu o cană să mănânc mai târziu cu cereale, şi plec să dau mâncare la păsări. O găleată plină cu grăunţe le-o vărs în troc şi le privesc cum mănâncă, unele mai repede, altele mai încet şi mai ridică şi capul. Le pun şi apă şi plec mai departe la animale să le dau de mâncare. Mă aşteptau, ştiau şi ele ce urmează. Urmează porcii, aceeaşi poveste ca la vaci, curăţenie şi mâncare.
La bucătărie s-a făcut cald, aşa că mă fac lejeră şi mă pregătesc să iau micul dejun: două ouă, brânză, carne, şuncă cu ceapă şi cereale cu lapte, un mic dejun copios, deoarece chiar mi s-a făcut foame după două ore de muncă. Bineînţeles că nu am uitat nici de câini, doi maidanezi şi trei copoi, le dau şi lor de mâncare.
Urmează mâncarea, îmi place să gătesc, aşa că mă apuc să fac o ciorbă, pregătisem de seara o pasăre, aşa că am pus la fiert o ciorbă de pasăre de curte. Stând pe lângă mâncare, am dat cheag la lapte şi am făcut şi o brânză bună şi gustoasă, dar trebuie să fac şi un felul doi, nu e de ajuns doar o ciorbă, aşa că mă duc şi scot nişte carne de porc afumată de la garniţă şi fac o tocăniţă de cartofi cu carne, bună de te lingi pe degete. De desert nu mai am timp ca s-a făcut 12 şi trebuie să dau de mâncare la animale din nou, aşa că plec din nou la vaci, le dau apă şi mâncare, mă uit şi la păsări dacă mai au grăunţe, mai aveau, aşa că le dau nişte mere mai mult stricate ca să-şi facă de lucru, la fel şi la porci.
S-a făcut ora 14, deşi sunt tot singură, foame nu mi s-a făcut, aşa că mai beau o cafea, mănânc nişte fructe şi mă gândesc să fac treabă prin grădină. Iau o greblă şi o furcă şi adun frunzele căzute, cele mai multe sunt sub nuci, mai găsesc şi câte-o nuca, unele sunt bune, le mănânc. Imediat s-a făcut seara, sunt tot singură, aşa că plec să fac focurile şi şi să pregătesc animalele pentru noapte. Închid păsările, adun ouăle din cuiburi, dau mâncare şi apă la animale, le închid uşa, să nu le fie frig şi deja s-a întunecat. Acum chiar mi s-a făcut foame, dar fiind singură nu-mi vine să mănânc, aşa că îi aştept, dar până vin, să fac şi un desert. Mă uit ce-aş putea să fac repede, nişte macaroane cu brânză, în 30 de minute au fost gata.
Pregătesc masa şi ne aşezăm cu toţii, povestim fiecare ce-a făcut, mai râdem, mai glumim şi ne retragem la culcuş. După o aşa zi, am adormit imediat, probabil încercând să văd un film.

9 comentarii:

  1. genial, abs0lut genial! şi corporatistele ştiu să rânească, nu-i aşa? toate recordurile de umor involuntar au fost surclasate astăzi!

    RăspundețiȘtergere
  2. De ce ai cenzurat scena din grajd, cu armăsarul? Noi, fetele, mai facem şi d-astea, ce ştii tu? :p

    RăspundețiȘtergere
  3. @ radu : ce e aia rânească? nu stiu de ce au unii impresia de umor involuntar, atunci cand nu este cazul. de fapt stiu. pentru ca se cred superiori.

    @ Maya?! : Maya nu are net in week-end. deci nu e cazul sa faci glume de labagiu ascuns sub alt nick.

    RăspundețiȘtergere
  4. ionescu (falsu')9 ianuarie 2012 la 10:16

    Fenomenal! pana la 12 sa rânesti la animale, sa faci si 2 feluri de mancare, sa faci si brânza...si cate si mai cate o fi facut dar nu a povestit!Rar asa femeie iscusita!
    Ce frumos este la tara!

    RăspundețiȘtergere
  5. "râneasca" inseamna sa faci curat la animale.
    Trebuie sa intrebi autorul daca are si cai sau armasari ca sa o lamuresti pe cea care a scris acel comentariu. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. falsu ionescu, dar la tara oamenii cred ca se desteapta pe la 5 dimineata. nu ca noi, orasenii, care la 7:30 inca mai zabovim in pat.

    calul este un armasar fara penis si testicule? sau care este diferenta? ca stiu ca si calul are penis, pentru ca este expresia "pula calului". la porc stiu sigur ca in raport cu vierul nu are penis si testicule. Ana, in romanul Maestrul si Margareta apare un vier care zboara. porcul nu zboara. de unde si expresia "cand o zbura porcul", adica niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  7. pai cand castrezi un animal ii tai pulica? asa stii tu? nu, nene, ii tai numa coitzele.

    de ce s-a suparat rorschach? io vreau sa mai scrie si el!

    RăspundețiȘtergere
  8. din cate stiu eu sperma este produsa de prostata. asa ne explica profesoara de biologie, sa nu credem ca testiculele produc sperma, ca nu e adevarat. prostata de porc se mananca? ai manca prostata de animal, radu?

    RăspundețiȘtergere
  9. nu as manca prostata de animal. testiculele produc spermatozoizii.

    RăspundețiȘtergere