duminică, 8 iulie 2012

Două gări pe drumul ferat către Marea Neagră

Când spui unui om că parcă e de la Dâlga, înseamnă că îl consideri cam de la țară. Totuși puțini din cei care rostesc această propoziție au cunoștință despre satul Dâlga și chiar mai puțini știu că în această localitate există o gară ce pe vremuri era destul de impozantă. În prezent doar o ruină nebăgată în seamă de puținii călători aflați în luxoasele trenuri către litoral ori de șoferi rătăciți care încă mai cutreieră vechiul drum spre mare, poate în căutarea unei porți a timpului care să-i readucă înapoi în anii '80.


Nu foarte departe de Dâlga, tot mergând către Est, călăorul ajunge la o altă gară, de această dată mai mare și în plină renovare. Gara Ciulnița. Aici este deschis chiar și un magazin de unde poți cumpăra chipsuri pe care le vei mânca pe unul dintre peroane, pentru a le face poftă câinilor de aici, mult mai numeroși decât oamenii.


8 comentarii:

  1. Fain, Dîlga a rămas cu î din i.
    "luxoasele trenuri către litoral" - chiar sunt luxoase, ori e un text ficţional ?

    RăspundețiȘtergere
  2. pai da, acum sunt trenuri care au in componenta vagoane cu aer conditionat, cu scaune capitonate, cu prize pentru laptop. oricum mie nu imi plac si raman adeptul vechilor vagoane.

    RăspundețiȘtergere
  3. am fost /\/\ai adineauri la auchan. cum stam eu si asteptam in statie, apare un maxi taxi care tocmai venea din oras si opreste ceva mai incolo (caci, intelegi, nu urma sa plece imediat intr-o noua cursa). langa mine, o tanara bine nutrita si usor gipsy care venise cu ma-sa la auchan (ele pronuntau 'AUŞĂN') striga in urma vehiculului cu 4 roti: 'unde te duci băăăăă? la dâlgaaaa?'

    da. chiar asa a zis.

    pe urma a venit un maxi taxi in care ne-am urcat cu totii. cand mi-a venit randul sa scobor am vazut o hartie prinsa in tabloul de bord. scria mai intai 'motto!'. asa, cu semnul exclamarii. motto la ce? m-am intrebat. mai jos: omul intelept nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune. pe ultimul rand era trecut, intre ghilimele (de ce?), numele autorului: 'cicero'. sa fi avut talentul lui milf si petrov, sau macar pe al tau imi deschideam blog dupa ziua asta.
    da zi drept, asa-i ca ai luat 12 scaune crezand ca petrov e... petrov?

    RăspundețiȘtergere
  4. ultima oara am circulat cu maxi taxi in orasul Constanta pe 30 decembrie 2011.

    petrov. in brno am vazut un magazin cu acest nume.

    RăspundețiȘtergere
  5. acum 3-7 minute eram in lift. coboara careva la etajul cutare si zice catre liftiera- stai asa, asteapta-ma. si trec 15 secunde, trec 22, nu mai venea. si face liftiera: unde s-o fi dus aia, la dâlga?


    stii unde e cuca macaii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cuca macaii nu cred ca exista. in schimb am trecut pe langa slobozia bradului.

      Ștergere
  6. http://dilemaveche.ro/sectiune/singular-plural/articol/localita-i-intrate-legenda

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu sunt din Dilga si pot spune ca de multe ori am intalnit persoane care credeau ca rad de ele cand le-am spus de unde sunt, unii nu au crezut pana nu le-am aratat buletinul. De fiecare data ma amuz cand aud expresiile de genul "de unde esti ma, de la Dilga?" sau "unde au plecat astia la Dilga?", recomand insa celor care trec prin zona sa faca un mic popas pentru a vedea ca e o localitate ca oricare alta. Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere