sâmbătă, 23 decembrie 2017

Evgheni Vodolazkin - Aviatorul




Țara autorului : Uniunea Sovietică

Titlul original : Aviator

Anul publicării  : 2016

Ediția în limba română : Humanitas Fiction, Raftul Denisei

Număr de pagini : 363

Nota Nopți și Zile Blog : 1/5




Pe la sfârșitul primăverii, în ziua în care Evgheni Vodolazkin își lansa romanul Aviatorul la Librăria Humanitas de la Hotel Cișmigiu, eu împreună cu fiul meu cel mare ne întâlneam la un restaurant, aflat la câteva sute de metri de librăria mai sus amintită, cu doi foști forumiști. piskeshu și older. Am mâncat, am băut bere la halbă, am purtat o discuție foarte plăcută. Iar după întâlnire older s-a dus să-l vadă pe Vodolazkin și să-și cumpere cartea. Eu nu am dorit să fac asta și am cumpărat-o prin toamnă la reducere de pe o librărie online. Mai spre sfârșitul toamnei am vorbit cu amicul meu, Radu, iar acesta mi-a spus că Aviatorul este o carte slabă. Eu nu l-am crezut, pentru că nu avem întotdeauna gusturi asemănătoare în privința artelor. Dar de data asta a avut dreptate. Aviatorul chiar este o carte slabă. Se putea scoate o carte foarte frumoasă din toată povestea asta, cea a unui om înghețat într-un lagăr din URSS și apoi dezghețat peste 70 de ani, însă Vodolazkin a preferat să spună o poveste ternă, care m-a plictisit în totalitate. Niciun pic din strălucirea romanelor rusești, niciun pic de înțelepciune și căldură transmisă de scriitor, doar o înșiruire de zile fără rost într-un jurnal. Foarte subțire cartea, lipsită de valoare. O dezamăgire din partea lui Vodolazkin. Partea a doua a cărți chiar e zero, aproape 200 de pagini care se puteau rezuma în maxim 10. Nu vă lăsați păcăliți că este scrisă de autorul bestsellerului Laur, așa cum m-am lăsat eu. Dacă nu aș fi citit Laur, nu aș fi cumpărat cartea asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu