marți, 23 ianuarie 2024

Restaurant vs. gătit la domiciliu (18) - Paste cu sos roșu

O mâncare complet nesănătoasă, dar extrem de gustoasă și totalmente apreciată de copiii mei, pe care eu o pregătesc destul de des, sunt pastele, preparate de mine în două variante: cu sos roșu sau cu sos alb. Astăzi vom vorbi despre pastele cu sos roșu, extrem de simplu de preparat. Pun la fiert în oala pentru paste o pungă de penne, rad 250 grame de brânză cedar (mult mai bun decât cașcavalul normal. Deobicei cumpăr la 250 grame, dar acum am cumpărat un calup de 1 kg și-l porționez eu, prețul a 4 pachete de 250 grame fiind 68 de lei, iar pe 1 kg am dat doar 45 de lei). Într-o tigaie pun la prăjit fâșii de bacon, peste care torn sos pentru paste si zdrobesc 4 căței de usturoi. La final amestec totul, adică pennele fierte, cedarul ras, sosul cu fâșii de bacon, adaug piper și oregano. După ce pun pastele în farfurie, presar pe deasupra ceva brânză italiană gata rasă. Pastele costă 6 lei, cedarul 11,25 lei, șunculița 17 lei, sosul 10 lei, usturoi, piper+oregano + puțină brânză rasă 2 lei. Rotunjim la 50 de lei, cu spălatul vaselor și ce mai e. 6 porții de paste 50 de lei. 8,3(3) lei o porție de paste! Știți cât costă în restaurant? De la 40 de lei în sus. Am băut un vin alb excelent în timpul procesului de preparare și am ascultat muzică americană gen: Thomas Petty - American Girl, Leonard Kravitz - American Woman, Donald McLean - American Pie sau Grand Funk Railroad - We're an American Band. Și lista poate continua, cu piese ce conțin cuvântul "american", mai spuneți și voi. 

Pentru că inițiativa mea de a pune filme cu procesul de gătire a fost apreciată, găsiți aici filmul despre paste cu sos roșu.


9 comentarii:

  1. Curentul minimalist23 ianuarie 2024 la 15:45

    Există o rețetă de paste și mai simplă:

    Fără sos, fără bacon, fără vin, fără timp pierdut.
    Desfaci punga de paste, și le ronțăi pur și simplu (ca pe chipsuri).

    Dacă tot iți place să faci calcule, rezultă o masă cu 1 leu porția !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. într-o altă viață, în anii 90 am citit în 2 cărți diferite despre 2 oameni care credeau că pastele trebuie prăjite în ulei. sunt 2 oameni mari, poate printre cei mai mari- corneliu coposu și monica lovinescu

      Ștergere
    2. (din corneliu coposu- dialoguri cu vartan arachelian )
      Eu am trecut printr-o experienţă, care putea să se termine cu moartea mea. În prima zi de după ieşirea din puşcărie am mâncat macaroane, cumpărate de la o prăvălie sătească, găsite în domiciliul obligatoriu din comuna în care am fost trimis. Având ceva bani asupra mea am cumpărat un pachet de macaroane şi l litru de ulei. Nu ştiam că macaroanele trebuiesc fierte în apă şi le-am prăjit în ulei. S-au întărit ca nişte bare de fier şi n-au mai putut fi mâncate, mai ales că la ora aceea dantura mea era aşa de flexibilă încât puteam să-mi ating cu dantura superioară nasul. Gingiile îşi pierduseră complet rezistenţa şi dovedeau o elasticitate de cauciuc. Sigur că n-am fost în stare să mănânc nici o macaroană friptă în ulei, dar am băut o jumătate de litru de ulei prăjit şi n-am avut nici măcar un deranj de stomac.

      Ștergere
    3. (din doina jela- 100 de zile cu monica lovinescu, dar nu in cartea asta am citit despre episodul respectiv)
      Nu am apucat niciodată să-mi dau seama cât apreciau o mâncare bună, ştiu sigur că nu au acordat bucătăriei nici o secundă din viaţa lor. Cu excepţia, fireşte, a faimoaselor macaroane, coapte direct din pachet şi a apei cu mălai, pe care Monica a servit-o o dată musafirilor drept mămăligă.

      (dintr-o cronică la cartea intelectuali la cratiță, nici asta nu e sursa mea)
      Gabriel Liiceanu a scris reţeta „Creveţi a la Rome" cu gândul la ratările culinare ale unora dintre cei mai fini intelectuali români. Astfel, el a povestit cum Monica Lovinescu a făcut cele mai crocante macaroane cu brânză pentru primii ei oaspeţi francezi, la Paris, şi cea mai „răvăşitoare" mămăligă pripită, dar şi cum Constantin Noica a fost complet nedumerit când a observat pe propria piele că nu din boabe întregi se fierbe cafeaua.



      Ștergere
  2. Curentul minimalist23 ianuarie 2024 la 16:17

    Mai există câteva rețete ieftine de paste.

    1) Maestrul Mircea Dinescu face paste simple, peste care stoarce o portocală (în timp ce povestește o snoavă din vremea când era tânăr poet în comunism).

    2) Maestrul Cristian Tudor Popescu ia punga de paste și se uită încruntat la ea jumătate de oră.

    RăspundețiȘtergere
  3. o rețetă cu zghihară pe când?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai si jitfeiul ala pe care-l putem vedea pe you tube nu e vin? ai vazut cum a tradus jupanul ala ? (De ađi înainte, veți putea cerceta Letopisețul și pre Burlanul Dumitale (Youtube) - deci numaidecât dați "subscribe". (Subscribe / All - cu clopot cernit) /@Letopisetul)

      Ștergere
    2. Jitfeji je Sibiju!

      Ștergere