marți, 30 ianuarie 2024

Restaurant vs. gătit la domiciliu (19) - Creveți la wok cu salată

După multe mese cu 5-10 lei, trezindu-mă cu un surplus financiar destinat procurării alimentelor, am achiziționat 3 pungi de creveți cu codiță, la 58 lei/punga, deci un total de 174 lei. Eu nu concep să mănânc creveți fără să beau vin spumant, așa că am luat o sticlă de spumant fermentat după metoda tradițională (în sticlă, nu în rezervoare), pe care am dat 45 de lei. M-am apucat de treabă, dar înainte mi-am turnat un păhărel de Johnnie Walker Black Label, un whisky extrem de cinstit. Desigur, nevasta m-a certat cu asprime, dojenindu-mă că sunt un bețiv ordinar. I-am zis: "Nu-i adevărat, eu beau 100 de whisky, iar tu bei două beri și bagi mai mult alcool pur în tine decât bag eu. Tu ești bețivă, nu eu!". Apoi i-am scris pe o hârtie următoarele: "100 ml whisky 40% ---> 40 ml alcool pur, 1 l bere 5% ---> 50 ml alcool pur". Iar ca să nu mă mai necăjească, am dat drumul la muzică tare, ca să nu aud ce zice. Am pus piesa Cheloo feat. Margineanu - O zi ca oricare alta. A plecat din bucătărie și am rămas iar singur. Am pus la încins wokul de fontă și mi-am dat seama de un lucru foarte grav: nu aveam usturoi în casă. Asta compromitea serios rețeta mea, creveții nu ar fi avut gust. Mi-am amintit de vecina mea, care gătește exclusiv pe bază de usturoi, ea m-ar putea salva. Am sunat-o, ca pe vremuri când oamenii se ajutau între ei, și am întrebat-o dacă îmi poate da niște usturoi pentru creveți, iar ea a zis: "Desigur! Nu există creveți fără usturoi!". În 30 de secunde aveam o căpățână excelentă de usturoi. Am aruncat în wok o bucată de unt 82% și am pus la prăjit creveții (după ce în prealabil îi fiersesem 2-3 minute în apă clocotită), peste care am pisat usturoi din abundență. Ca garnitură lângă creveți am avut salată verde cu ulei de măsline și oțet balsamic. Am destupat vinul spumant, am turnat în cupe de cleștar, am ciocnit cu nevasta care la vederea creveților a fost mult mai prietenoasă și am avut o cină minunată. Am montat totul într-un filmuleț pentru canalul de youtube, pentru că altfel nu m-ați fi crezut. Creveți 174 lei, vin spumant 45 lei, 100 ml de Johnny Walker Black Label 12 lei (120 lei sticla de 1 litru din aeroport), salată 8 lei, usturoi - gratis, unt - 2 lei ---> total 241 lei o masă de 4 persoane, cu fructe de mare la discreție și vin spumant. 

4 comentarii:

  1. Tot la mâncare ieftină te încadrezi.

    Titina a mâncat ieri la un restaurant unde tu nu ți-ai permite nici să înghiți în sec.

    Înghițitul în sec costând 200 de euro !!
    Să și servești (cui ?) o masă acolo fiind de la 1000 de euro în sus.

    RăspundețiȘtergere
  2. Culisele televiziunii30 ianuarie 2024 la 20:47

    Ai avut o masă copioasă, dar totuși echilibrată.

    Spre deosebire de Andi Moisescu, care e obligat de soție (celebra activistă vegană) să facă fasting de câteva zile (doar seara are voie să soarbă un ceai de măceșe).

    La cealaltă extremă e Mihai Bobonete, care a făcut ieri pariu cu colegii de platou că poate mânca UN CURCAN ÎNTREG la o masă.
    A stors două sticle de maioneză și a rezolvat pariul în doar juma' de oră.
    A făcut 300 de euro fără mare efort !!

    RăspundețiȘtergere
  3. Crevețijii nema je raciji! Nu trebujie usturoji!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cheloo și Mărgineanu ?? Asta ai ales ??
    Nu mai asculți (cu pumnul încleștat) melodii de rock clasic ?

    Și ai mai și irosit 100 de whisky.
    La Cheloo și Mărgineanu ar fi mers un vin acru de țară
    (din sticlă de plastic în care a fost Frutti Fresh).

    RăspundețiȘtergere