miercuri, 13 iulie 2011

Bulgaria de Rusalii. Episodul 2 - Kaliakra

Kaliakra este o fâşie de pământ în mare ce oferă o privelişte splendidă. Pe wikipedia se poate citi o mică prezentare şi tot acolo sunt câteva poze (bineînţeles nu la fel de frumoase ca pozele făcute de mine din care am să prezint câteva). Din Balcic până în Kaliakra (Caliacra cum îi zic românii) sunt cam 25 km, majoritatea parcurşi pe o şosea mărginită pe o parte de Marea Neagră, iar de cealaltă parte de munţi mici, asemănători Munţilor Dobrogei de la noi. Se trece şi prin orăşelul Kavarna, un fel de Olteniţa, dar cu ieşire la mare.


La Kaliakra, pe fâşia de pământ sunt ruinele unei cetăţi, o unitate militară, un restaurant şi o bisericuţă. În rest mare din trei părţi.





Un vapor se vede în depărtare, iar câţiva pescăruşi zboară deasupra apei.



Peisajul mă duce cu gândul la povestirea lui Yasushi Inoue, "Dragostea şi moartea şi valurile", doar că nu am văzut prin acele locuri o japoneză complet goală.

8 comentarii:

  1. ai pomenit de kavarna. pai eu stiu de oraselul asta de la c.
    c. nu l-a comparat nicicum cu oltenita. de ce oltenita? prin ce e celebru orasul kavarna? chiar nu stii? n-oi fi tu un adept al concertelor (aberanta preferinta, da-mi voie sa repet!), dar la kavarna se organizeaza ceva megafestivaluri cu participarea unor rockozauri de renume.

    frumos la caliacra. caliacra, pamant bulgaresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am stiut, dar pe drumul Balcic-Kaliakra am ascultat (intamplator am prins frecventa) celebrul radio Z Rock : http://www.zrockbg.com/
    muzica mult mai putin comerciala decat pe Rock FM al nostru.

    vad ca anul asta vin la festivalul Kaliakra legendarii Tiamat, cunoscuti de noi toti de pe vremea Topului de Fier de la Fun Radio cu melodia In a dream. Sa ne-o amintitm : http://www.youtube.com/watch?v=8QKr1to24QU

    RăspundețiȘtergere
  3. da, insa cap de afis cred ca-s opeth, una dintre cele mai bine cotate trupe pe progarchives. nu prea ii consider progresivi, nu prea imi plac, dar sa punem si cu domniile lor un link. death, nene.

    RăspundețiȘtergere
  4. prietene gabriel, tiamat au sustinut doua reprezentatii live in romania :)

    RăspundețiȘtergere
  5. stiu, dar eu trecusem de vremea metalelor. adica de 13-14 ani :)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu stiu daca i-as incadra pe tiamat chiar la "vremea metalelor", dar fie cum zici tu. daca ma intrebi pe mine, merita vazuti live :)

    RăspundețiȘtergere
  7. mult mai frumos e la noi la Neptun Olimp

    RăspundețiȘtergere