miercuri, 5 septembrie 2012

Aravind Adiga - Tigrul alb




















Cartea se prezintă sub forma unei scrisori pe care un cetăţean indian o adresează primului ministru chinez ce urmează să facă o vizită în India, omul povestindu-i chinezului aspecte importante din viaţa sa, de fapt viaţa a milioane de indieni săraci. Cititorul descoperă o Indie modernă, dar în acelasi timp mizeră, cu bogătaşi şi săraci, cu stăpâni şi servitori, o Indie plină de corupţie şi nedreptate. Balram, personajul nostru, pleacă de undeva dintr-un sat anonim al Indiei, dintr-o familie în care bivoliţa era tratată mai bine ca oamenii şi ajunge şoferul unui om de afaceri în Delhi. Un vis pentru orice sărac indian, însă bineînţeles Balram nu se va mulţumi doar cu atât, pentru că altfel nici nu ar mai avea rost cartea.

O poveste spusă pe parcursul a şapte nopţi, împărţită în şapte capitole. La început îmi propusesem să citesc câte un capitol în fiecare noapte, dar nu am avut răbdare şi am terminat cartea mult mai repede. Este excepţională şi descrie mult mai bine India actuala decât filmul Slumdog Milionaire. Am găsit aici o recenzie foarte interesantă făcută de un om care a vizitat India.

2 comentarii:

  1. am citit io cartea asta, da. ce oameni! ce oameni! asa e si la noi!

    RăspundețiȘtergere
  2. stiu ca ai citit-o. ca tu mi-ai recomandat-o mai demult si d'asta am si cumparat-o. pentru ca am incredere in recomandarile tale. o carte mare, mare de tot.

    RăspundețiȘtergere