duminică, 31 ianuarie 2021

Fettuccine cu creveți

 Într-o zi a venit prietenul meu Răzvan în vizită. În mână avea o plasă din care a scos o sticlă pe care mi-a întins-o spunând: "Ți-am adus un vin, am dat 85 de lei pe el.". Am căutat imediat pe google ca să văd dacă spune adevărul și așa era. M-am bucurat. Chardonnay Barrique David, Crama Viișoara. Ediție limitată, 1500 de sticle. Deobicei asociem vinurile la mâncare, dar la un asemenea vin trebuia asociată mâncarea la el. M-am gândit să prepar paste cu creveți. Am luat fettuccine, pentru că sună mai snob decât penne. Am căutat pe net rețete de fettuccine cu creveți, dar parcă nu mă încânta niciuna. Așa că am gătit după capul meu. În acorduri de muzică de pe spotify. Am găsit un playlist de 94 de piese care se numește "Șlagăre românești & Epoca de aur". Asta mă relaxează la maxim. Să trag creveți la tigaie și să ascult Angela Similea - Să mori de dragoste rănită.


Rețeta mea este simplă și de efect. Într-o zi i-am prezentat rețetele mele Șefului Paul, iar acesta a zis: "Grasule, ce faci tu e mâncare de porci! Într-o zi am să te învăț să gătești cu adevărat.". Așadar, luați rețeta ca atare, pentru o seară de vineri în familie este fantastică. Se face astfel: 1.trageți creveții decorticati la tigaie (400-500 grame) alături de ceapă în ulei de măsline, spre final am pus si 3 căței de usturoi tăiați în feliuțe; 2.fierbeți 400 ml de smântână lichidă de gătit în care puneți 200 grame de gorgonzola (ăsta e sosul) ;  3.fierbeți pastele; 4.mixați produsele de la punctele 1,2 și 3, adăugați piper proaspăt măcinat și oregano. Eu pe deasupra am mai pus și padano ras. 


Rețeta a completat foarte bine vinul, care a fost excepțional. O masă peste medie. Împreună cu muzică de calitate și voie bună. 


Creveți trași la tigaie în timp ce ascultam Angela Similea

Paste și vin


9 comentarii:

  1. foarte frumos ploaia si noi, in ochii tai/ in ochii mei, dorul, precum si multe altele

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă fierbi smântâna nu se taie? Foarte bine arată deși parca nu aș pune gorgonzola, prea puternic gustul, nu? Dar mi-am amintit acum ca am făcut curcan cu gorgonzola după reteta ta și a fost foarte bun, ar trebui sa măi fac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi este smântână de gătit, nu smântână din aia de mănânci cu mămăligă. Și nu o dau în clocot, o încălzesc cât să topească gordonzola. Nu e puternic gustul de gorgonzola, cel puțin nouă ne place. Iubim brânzeturile în genul asta.

      Ștergere
    2. Pai de gătit, dar eu credeam ca si aia se taie. Hai ca o sa încerc și revin cu impresii :)

      Ștergere
    3. Astept al doilea tau articol pe blog. Primul a fost un succes.

      Ștergere
  3. Prietenul Razvan a ridicat stacheta la un nivel greu de atins. Dar nu imposibil ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nepotul lui Lully3 februarie 2021 la 16:11

    Fă tu cine cu creveți! Noi ne mulțumim cu ceai negru, slănină, ceapă și icre.

    RăspundețiȘtergere
  5. Creveții ăia arată ca niște viermi grași. Îi mai bagi și în smântână ai pus-o, se fac obezi!

    RăspundețiȘtergere