miercuri, 14 decembrie 2022

File de ton din Azore și whisky din Islay

Am luat de la Lidl o conservă de pește. 15 lei. Să nu vă mire prețul exorbitant pentru că este file de ton și nu de oriunde, ci din Azore. Nu mulți dintre noi, fără google map, știu unde se află Insulele Azore. Eu mă gândesc la Azorel (nume de câine), când rostesc numele acestor insule ce aparțin de Portugalia, după cum ne informează wikipedia. Conservă de file de ton vs. conservă de sardine echivalează cu friptură rib eye vs. friptură din ceafă de porc, așa că prețul este justificat. 

Extrem de gustos. Am prăjit pâine și am mâncat fileul de ton însoțit de pâine prăjită înmuiată în uleiul lăsat, aromatizat cu oregano. Am dat drumul la tranzistorul din bucătărie, pentru a nu mă simți singur în timp ce mănânc. Tocmai se difuza o piesă cu Captain Beefheart and his Magic Band. Dintr-o dată peștele mi-a făcut poftă de băutură. Gurile rele vor spune că am rămas cu acest urât viciu din timpul Batalionului Disciplinar, dar nu este adevărat. Foarte rar beau, iar acum băutura chiar mergea bine cu acest ton fenomenal.

Domnul Petru Șerban, superiorul meu de la Fundație, îmi spune: "Gabi, nu mai bea tărie! Este genocid pentru creier.". Iar eu îi zic: "Domnule Petru Șerban, permiteți-mi să vă contrazic! Am citit că whisky-ul accelerează procesele cognitive ale creierului, e chiar benefic.", iar Domnul Petru Șerban spune: "Ai citit o pulă, Gabi. Aia ai citit.". Am o sticlă de Johnnie Walker Black Label Islay Origin. A nu se confunda cu Red Label-ul ordinar de prin supermarketuri. Acest JW BL Islay Origin este un amestec al celor mai renumite distilerii din insula Islay, printre care amintim Caol Ila și Lagavulin. O bunătate de whisky, cu gust afumat și de apă de mare. Te unge direct pe suflet. Ce știe Domnul Petru Șerban? Mâncam file de ton cu pâine prăjită, beam whisky afumat, când la radio a început o emisiune cu muzică clasică, dedicată lui Béla Bartók. Am ascultat o vreme Concertul de pian nr.1 în interpretarea Orchestrei Radio din Suedia având-o ca solist pe renumita pianistă Yuja Wang. Muzica compusă de Bartók parcă întregea bucatele și băutura. 

A venit nevasta de la muncă și m-a găsit în această stare de beatitudine. A oprit tranzistorul și m-a întrebat cu asprime: "Iar te-ai apucat de băutură?". Cam aceasta a fost povestea unei cine simple, în stil insular, cu file de ton din Azore și puțin whisky din Islay.




6 comentarii:

  1. Un nou post misogin (vorbești admirativ despre pești), homofob (te contrazici cu domnul Pertu Șernab în loc să faceți sex), rasist (spui că black e mai bun ca red), meriți să fii tras în țeapă pe stâlpul infamiei în aplauzele feministelor de pe facebook.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai ascultat Captain Beefheart la radio o pulă, Gabi. Aia ai ascultat la radio.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oameni cu card platinum (cum ar fi o cunoscută a ta, care chiar a fost în Azore) au parte de alt tip de meniu:

    aripi de pinguin, cu trufe și condimente exotice (aduse din Fiji cu un avion privat).

    O altă cunoscută a ta ce crezi că a avut la cină în Tulum, Mexic ?
    Un condor la grătar, perpelit după o veche rețetă aztecă !!
    Adus pe o tavă de aur, de zece dansatori de salsa.
    ...........................

    Iar tu te lauzi cu o conservă luată de la Lidl !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce radio era acela? Nu a difuzat măcar Die Walküre? O mizerie! Un fel de radio zuzu, chiș, piș, etc.
    Tonul este un pește mare. Peștii mari acumulează cele mai multe toxine în carnea lor (inclusiv mercur). Tot mai sănătoasă e carnea de șprot, sardină, hering, macrou. Cât despre uleiul din conservă .... eu îl scurg bine întotdeauna înainte de a consuma peștele.
    Și care a fost răspunsul tău la întrebarea nevestei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o întrebare retorică. Nu am răspuns nimic.

      Ștergere
    2. Greșit! Trebuia să spui:
      - Nu m-am apucat, doar continui ce am început! Hai noroc și iar noroc, timpu' trece nu stă-n loc .... lai la lai la, la la la la la ...

      Ștergere