În week-end-uri, cam odată la două săptămâni, atunci când
jucăm acasă, mi-am făcut obiceiul de a merge la stadion. Atmosfera e frumoasă,
iar fotbalul pare mult mai spectaculos decât în fața micului ecran. Din
comoditate, pentru a evita schimbarea mai multor mijloace de transport în comun,
prefer să călătoresc cu taxi atât la dus cât și la întors. De câteva ori,
probabil crezând că sunt vreun golan ultras, unii șoferi au refuzat cursa
observând mai bine destinația la care doream să ajung. Alții din contră, au
venit, m-au luat, au discutat cu mine, întrebându-mă diverse despre meciurile și
echipele de fotbal. În majoritate băieți tineri, născuți după cel mai de succes
mondial al naționalei României. Au condus ok, m-au dus în siguranță, unii chiar
au avut și o muzică interesantă în mașină, pe care am descoperit-o cu aplicația
Shazam. De pildă piesa: Pop Smoke - Hawk Em. Ați auzit de Pop Smoke? Mărturisesc
că eu l-am descoperit în taxi către stadion. Vă rog să citiți pe wikipedia
articolul intitulat Murder of Pop Smoke.
O singură problemă am cu acești șoferi de taxi. Dau
aerul condiționat pe căldură, când afară sunt 14-15 °C, care, să ne înțelegem, nu
este o temperatură coborâtă. Sub nicio formă nu ai de ce să dai AC-ul pe 27 °C
când afară sunt 14 °C. În toate taxiurile am călătorit în aceste condiții, cald
și aer irespirabil, am ajuns transpirat. La automobilul personal nu folosesc
niciodată căldura, chit că afară sunt grade cu minus. Mă îmbrac corespunzător
dacă afară e frig, nu stau iarna în chiloți și maieu în mașină, în niciun caz.
Chiar ne-am pizdificat cu toții? Ultima oară am călătorit cu un pakistanez care
cred ca avea 32 °C în mașină, mai și mirosea pregnant a sudoare. Același lucru îl
pățesc vara, dar în sens invers. Afară sunt 35 °C, intru în taxi, iar acolo
domnește o atmosferă glaciară. Cobor din mașină tremurând de frig. Groaznic,
oamenii zilelor noastre nu mai au deloc adaptabilitate termică. La fel ca în
taxi pățesc și la birou. Dacă afară sunt 22°C, colegii dau AC pe rece, iar dacă
afară sunt 20°C, colegii dau AC pe cald.
Ca om al muncii, cu venituri modeste, te confrunți cu multe neajunsuri.
RăspundețiȘtergereTitina are în limuzină temperatura setată perfect.
Vara merge cu mașini decapotabile, unde nu e nevoie de aer condiționat.
Iar când e aglomerație mare pe șosele, zboară cu mașina-dronă.
Se uită de sus (la propriu) la cei blocați în trafic, cu aer sufocant în mașinile lor ponosite.
cuTaxi? E vreo nouă modalitate de ride-sharing? Poate cu taxi ...
RăspundețiȘtergereOricum postarea ar fi trebuit să se numească Abuzul de AC. Am experimentat de multe ori transferul termic brutal descris de tine. Cu ceva ani în urmă, într-o iarnă, pe când ne întorceam dintr-o vizită am luat un Uber. Era destul de rece afară, astfel încât copilul, nevasta și cu mine eram îmbrăcați destul de gros. Ne-am înghesuit pe bancheta din spate a mașinii (copilul era mic pe vremea aceea) și am remarcat imediat căldura sufocantă din mașină. Căldura și ventilația erau pornite la maxim. După două-trei minute l-am rugat pe șofer să reducă nivelul căldurii. A redus o treaptă de la ventilație, căldura rămânand tot pe maxim. Am înjurat în gând, am transpirat, iar când n-am mai rezistat i-am spus din nou, pe un ton mai răspicat să reducă căldura. A tras pe dreapta și ne-a dat jos din mașină. Noroc că eram foarte aproape de casă.
Nici mie nu îmi place aerul condiționat. Dacă sunt singur în mașină nu îl pornesc niciodată. Vara dacă sunt însoțit de familie, la solicitările insistente ale nevestei îi mai pornesc la putere minimă. Iarna nu pornesc niciodată căldura în mașină. Suntem cu toții îmbrăcați gros și nu văd de ce ar trebui să fim transpirați când ne dăm jos din mașină.
Suspectez ca are de-a face cu natura aproape exclusiv sedentara a meseriei lor. Cand stai atata-n masina stai mai prost cu circulatia, ca si la birou.
RăspundețiȘtergereEu unul o tin la 22-23 constant, nu-mi place sa stau infofolit in masina si doar in caz de ger extrem port altceva mai gros decat camasa si doar in caz de canicula port altceva mai subtire decat camasa. Fiind benzinara, se incalzeste destul de repede, deci las geaca pe bancheta din spate si aia e.
Primavara si toamna mai merg cu geamul deschis ca mi-am pus paravanturi la toate usile, dar tot las ventilatia acolo sa bata cat sa nu se depuna diverse pe conducte.
De fapt singurele doua fite puse pe masina sunt legate de confortul termic: clima automata ca sa nu butonez ventilatia non stop si incalzire in scaunele din fata, o excelenta functie pentru cand vii din drumetie si-ncepe sa te ia frigul de seara (si pentru cand te retragi la depou cu doamna dupa o noapte racoroasa). In rest este cheala, nu i-am pus nici macar geamuri electrice pe spate.
PS: bine ca n-ai dat de taxi-ul lui Teodorescu, cine stie ce s-alegea si de tine.