luni, 29 aprilie 2024

Bucate de Florii

Am văzut pe Tik Tok un sandwich interesant pe care îl prepară italienii în magazinele lor artizanale și pentru că mi-a plăcut foarte mult, am decis să-l prepar și eu acasă. O chiflă proaspătă pe care o tăiem jumătate și o ungem cu ulei de măsline, apoi storcim peste câteva roșii cherry lăsând și roșia peste pâinea cu ulei, iar deasupra punem prosciutto și mozzarella, ambele din abundență. Am folosit pentru fiecare sandwitch 50 grame de prosciutto și 125 grame mozzarela. Prețul unui sandwich făcut în casă este 15 lei. Merită să încercați! Aromă și savoare incredibile. 





Ieri au fost Floriile, când cei care țin Postul Mare pot servi în mod tradițional pește. Chiar dacă noi nu ținem post, am pregătit o doradă, alături de cartofi fierți cu unt, sare și mărar și o salată de sezon formată din salată verde, castravete, roșii cherry, ridiche de lună, ceapă verde, mărar, sare, ulei de măsline, oțet balsamic. În mod corect am asociat un vin alb la carnea de pește, în speță un chardonnay. Fiul meu cel mare urăște peștele din tot sufletul și chiar m-a amenințat că nu va mânca așa ceva. În timp ce găteam își mai făcea drum prin bucătărie și îmi spunea plin de obidă: "Peștele e de căcat!", iar eu îi ziceam: "E de căcat, nu mănânci. Ai salată și cartofi! Sau o ciorbă de acum trei zile", iar fiul meu cel mare se strâmba și se prefăcea că vomită. Când a sosit momentul să mâncăm, fie i-a fost foarte foame, fie am gătit eu exagerat de bine, dar fiul meu cel mare a mâncat tot peștele, lingând farfuria. "Nu mai e de căcat?", l-am întrebat. "Nu, ăsta a fost bun!". La desert am avut ochi de pisică (un fel de fursecuri din comerț) și meciul 4 al seriei Knicks-76'ers, partidă în care Jalen Brunson de la NY a stabilit un nou record al francizei de puncte marcate într-un meci de play-off de un singur jucător. Am făcut și un filmuleț cu preparatele pentru canalul de youtube, pe care vă invit să-l urmăriți aici.


4 comentarii:

  1. Titina a marcat mai demult absolut toate punctele echipei sale în playoff

    RăspundețiȘtergere
  2. Vremuri de mult trecute29 aprilie 2024 la 16:36

    Pe vremuri, atitudinea rebelă a fiului ar fi fost recompensată cu o sesiune ritmată de lovituri, aplicate cu cureaua de la pantaloni.

    În unele case, era preferată chiar varianta cu furtunul de la mașina de spălat.
    Zonal, era întâlnit și obiceiul loviturii cu papucul, sau azvârlirea acestuia de la distanță.

    În zilele noastre, poți doar să-l șantajezi financiar !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vremuri de mult trecute30 aprilie 2024 la 19:05

      La bunici în cartier era un vecin care își pedepsea copiii prin încuiere în cămară.

      Dialogurile erau fascinante:
      "Ce faci Ștefane, de ce n-ai ieșit ieri la fotbal ?"
      "Am spart o cană, și m-a încuiat tata în cămară toată ziua !"
      "Și frate-tău ? Nici pe el nu l-am văzut !"
      "El a primit doar o palmă, c-a fost obraznic !"

      Așa cum ești tu cu gătit la domiciliu, ei erau cu încarcerare la domiciliu.

      Ștergere
  3. - de ce se numește oțetul balsamic așa?
    - pentru că e excelent?
    - nu. pentru că e ca un balsam pentru suflet.

    RăspundețiȘtergere