luni, 27 mai 2024

Gusturi

În urmă cu 2-3 ani copiii mei nu mâncau icre de pește. Prietenul meu Bogdan auzind asta mi-a spus că gusturile copiilor se cultiva odată cu înaintarea în vârstă, trebuie încercat, insistat, lăsați să descopere, dar totodată și ghidați. În prezent ambii mei fii mănâncă și chiar apreciază icrele de pește. Nu știu dacă prietenul meu Bogdan are dreptate, de exemplu eu când eram mic nu suportam spanacul și nu-l suport nici în prezent. Cu toate astea îi testez pe copiii mei cu diverse chestii, punându-i să ofere note anumitor preparate culinare, melodii, filme, locuri etc. 

Astăzi i-am testat la gusturile muzicale, punându-i să asculte două piese diferite. I-am prins în momente când erau singuri, doar cu mine, pentru a nu se influența între ei. I-am lăsat să asculte liniștiți, iar la final au oferit o notă fiecărei piese, care de această dată au fost în ordinea ascultării: Andia - De la dela și  Emeric Imre - Nebun de Alb.

Am început cu fiul meu cel mare, care de la primele acorduri și versuri ale piesei interpretată de Andia s-a strâmbat și a zis: "Hai frate, ce e asta?". A acordat nota 4 pentru piesa "De la dela" și nota 9 pentru "Nebun de Alb", care i-a plăcut. "Prin gări descreierate accidente...Marfare triste vin în miezul verii....Iar eu sunt plin de gesturi imprudente....Ca să te apropii și ca să te sperii."

Fiul meu cel mic a acordat nota 8 pentru "De la dela" și nota 10 pentru "Nebun de alb" și de asemenea m-a întrebat și pe mine ce note dau, iar eu am dat 6 pentru prima piesă și 10 pentru a doua.

Voi și copiii voștri ce note dați acestor piese?

25 de comentarii:

  1. eu nu numai că nu știu piesele, dar nici de cântăreții respectivi n-am auzit. sau poate, parcă-parcă, de imre. nici mie nu-mi plăcea spanacul în fragedă pruncie. acum îl ador. dar ca să nu stăm fără note, eu dau nota 10 piesei hey nineteen cu steely dan și tot 10 am pentru black cow, de la aceiași dan.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cântăreața Alexia27 mai 2024 la 17:50

    La piesa mea să dai un zece.

    O asculți iar și iar !
    Și iar și iar !
    Și iar și iar !
    Și iar și iar !

    RăspundețiȘtergere
  3. As zice 6 pentru De la dela, 8 pentru Nebunul de alb... 9 pentru Lord Huron - Vide Noir (functie de preferinte si de starea sufleteasca fie originalul, fie live-ul de la Whispering Pines) si +10 pentru... Madrugrada - The Lost Gospel.

    RăspundețiȘtergere
  4. dela dela primește 3. accentul ăla insuportabil, autotune to death, 2 acorduri...
    nebunul alb primește 4. n-am putut scăpa de impresia că s-ar fi potrivit foarte bine vocea lui păunescu recitând vers cu vers înainte ca solistul să le cânte. pe urmă. ce să vezi? chiar era scrisă de păunescu poezia!
    dar oare ce notă-i dai unui cântec al ultimului om pe care am avut bucuria să-l ascult live, până acum? omul se cheamă barabas lorinc, piesa e wurli,

    RăspundețiȘtergere
  5. În prezent copiii sunt expuși la niște nenorociri audio absolut hidoase, gunoi auditiv, așa îl numesc. Nu mai există nici o urmă de suflet în piesele din prezent, Pro Tools, Autotune și mai nou AI. Deja manelele sunt un gen adoptat de marea majoritate a populației iar tineretul e mare consumator de trap. În contextul ăsta mi se pare aiurea să suplimentezi și tu gunoiul auditiv cu încă un reziduu precum Dela.
    Nu îmi place să acord note sau să fac topuri dar pentru că ai solicitat note iată:
    delea nota 2(doi) și folk-ulețul nota 5 (cinci).

    Un exemplu de piesă folk superbă este ăsta: https://www.youtube.com/watch?v=2KuBpORuoqE

    Și ca să nu-ți privezi copiii de manele pune-le asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=8HVNdG9gJy0

    Vezi ce note iau astea ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiul cel mic: 7 la folk, 6 la Mamaia

      Fiul cel mare: 3 la ambele

      Eu: 7 la folk, 3 la Mamaia (sincer? Sunt un fel de Timpuri Noi în mizerie)

      Ștergere
    2. excelente ambele, dar există o variantă senzațională live a himalayei, cu caliu dela clejani. aia e de 11. comparația cu timpuri noi e de înțeles, silviu sanda a lucrat cu ei

      Ștergere
    3. Mulțumesc Radu pentru precizări. Am fost tentat să pun varianta cu marele Caliu dar ... Nu are de unde să știe Locomotiva noastră de Silviu Sanda și Timpuri Noi .... n-au cântat la Cenaclul Flacăra :D

      Ștergere
  6. Acuma, ca tot veni vorba de manele, sa nu uităm nici Privighetoarea de ziuă... https://www.youtube.com/watch?v=wQhw0apE2p8

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiul cel mic - 5
      Fiul cel mare - 7
      Eu - 9

      Ștergere
    2. Sincer și eu tot 9 cred ca i-aș da. 10 ar lua Lung îi drumul Gorjului, spre exemplu.

      Ștergere
  7. Juriul deliberează28 mai 2024 la 20:01

    Dai note la piese muzicale !!
    Ești ca Horia Moculescu în juriul fostului festival de la Mamaia.

    Oare cine va avea punctajul cel mai mare ?
    Corina Chiriac sau Angela Similea ?
    Sau poate tânăra speranță Gabriel Cotabiță.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eufrosin Taifun28 mai 2024 la 23:07

    Manele se întoarce

    https://www.youtube.com/watch?v=srDaQTS0qDg

    Note?

    RăspundețiȘtergere
  9. Eufrosin Puberul de Wolfram28 mai 2024 la 23:14

    Manele lovește din nou:

    https://www.youtube.com/watch?v=nY7E-hxUlHE

    cover după

    https://www.youtube.com/watch?v=9Ex0MQt86Zo

    Note?

    RăspundețiȘtergere
  10. Eufrosin Supă28 mai 2024 la 23:18

    Și în încheiere un final de sfârșit pe terminarea unei piese clasice:

    https://www.youtube.com/watch?v=jibiHJ9mR-g

    pentru cine nu are răbdare maneaua începe de la minutul 4:00

    Mai e nevoie de note?

    RăspundețiȘtergere
  11. Post scriptum.

    Combinația supremă maneaua-folk:

    https://www.youtube.com/watch?v=nnDvNX5OmWw

    Copiii ce zic? Locomotiva? Note?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ada Milea doar 10+ pentru orice piesă. Din partea mea și a copiilor. O cunoaștem și o prețuim.

      Ștergere
  12. Eufrosin Vechi28 mai 2024 la 23:43

    Și pentru că s-a menționat mai sus Timpuri Noi nu puteam să nu ascultăm asta:

    https://www.youtube.com/watch?v=yLOPQPduojU

    Mai e nevoie de note?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I-am urmărit LIVE pe Timpuri Noi la Balul Bobocilor organizat de liceul meu, pe când eram în clasa a IX a. Deci foarte demult.

      Ștergere
    2. pe la inceputul anilor 90 vra să zică. erau in culmea popularității după albumul de debut. mă rog, avuseseră o jumate, sau chiar mai puțin dintr-un lp la electrecord, prin 88. 3 cîntece crec că au fost acolo- am să rămân cu tn, seară de mister, albele furtuni- excepționale. în anii 90 erau mai mult red hot chili peppers și infectious grooves decât u2 și simple minds

      Ștergere
    3. Le-ai descoperit atunci sau post? Io am dat de ele cu mult dupa succesul lor de public, ba chiar putin dupa Partizan, cred. Si n-am construit niciodata acelasi gen de atasament pe care l-am observat la cei care au crescut cu ele intr-un fel.

      P. S. Daca tot vorbim de gusturi, check out Blue Lights (2023), daca n-ai facut-o deja. O sa intelegi de ce :)

      Ștergere
    4. le-am descoperit atunci. albele furtuni mi-a plăcut. restul nu prea, dar acum sunt mare fan seară de mister. blue lights...sper să îl văd, acum sunt curios.

      Ștergere
  13. Eufrosin Tovarășu28 mai 2024 la 23:46

    Manele-rock și am terminat. Atât!

    https://www.youtube.com/watch?v=N6JVFCvGKfQ

    Fără note!

    RăspundețiȘtergere