marți, 4 iunie 2024

Viorica de Bulboaca

Mă sună vecinul la telefon, acest lucru întâmplându-se doar în două situații: 1.l-am inundat ori i-am produs o neplăcere în cadrul gospodăriei; 2.a băgat pe undeva un vin bun la o reducere imbatabilă. Răspund cu inima cât un purice, rugându-mă să nu fie motivul 1. Am noroc, în aparat auzindu-se vocea precipitată a vecinului: "Gabi!...la Kaufland e redus vinul de la Castel Mimi, alb la sticlă....îți trimit imediat o poză. Crede-mă că merită! Mai sunt două sticle.". Nici nu l-am întrebat de preț, sau alte detalii, mă încred în cuvântul lui când vine vorba de reduceri și vinuri. Aflându-mă în autoturism, am tras de volan și în 5 minute eram la Kaufland, unde într-adevăr am găsit ultimele două sticle de vin promise de vecin. 

Vin alb demisec, produs în Republica Moldova cu o denumire foarte sonoră: "Viorica de Bulboaca". Sticlă cu un design deosebit. De la 53 de lei redus la 37 de lei. Desigur, din lăcomie am luat amândouă sticlele, nelăsând șansa unui alt iubitor de vin și reduceri să încerce această băutură. Cam o săptămână m-am gândit ce bucate să asociez la acest vin, pentru a-l pune cât mai bine în evidență.

Am destupat vinul chiar de Ziua Internațională a Copilului pentru a bea în cinstea celor doi fii ai mei. Am pregătit creveți, somon și o salată de vară la care am adăugat ceapă roșie. Am pus și puțină maioneză pentru a înmuia creveții. Dar în rest a fost o masă sănătoasă. Chiar am discutat cu nevasta să nu mai mâncăm cartofi. Vinul a fost un adevărat deliciu, de foarte multă vreme nu am mai băut un vin alb atât de bun (cam de la vinul sud-african de la Ciuc, despre care am scris pe blog, iar asta s-a întâmplat de Ziua Internațională a Femeii). Am avut și marele noroc că nevasta nu a dorit să bea, așa că am savurat eu sticla de la prima până la ultima picătură.

Bonus: @Eufrosin @Ionescu @AlexB @BogdanR : rate this!!!
Monika Christodoulou - Yes I do
Mazzy Star - Fade Into You

Cu asemenea piese mă delectez în timpul preparării mesei. Beau vin, ascult muzică și gătesc.  





12 comentarii:

  1. Nr. 1 nu e din filmul meu, dar suna perfect pentru scopul propus.

    Cu nr. 2 ai lovit la punctul slab, e o sensibilitate de care n-am cum sa ma dezic. Exista o anumita inregistrare cu ea la care, din delicatete, aproape ca nu poti sa te uiti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Te lauzi cu un vin de 37 de lei !! :/

    Titina are în vinotecă câteva vinuri pe care și le poate permite doar Elon Musk (și câțiva magnați ai petrolului).
    Poate și Elton John, când își ia onorariul pentru un nou album.

    Mai multe date găsești în "Tratatul de Titinologie" (capitolul 11).

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru prima ar merge un 6 pentru cand "tai" lemne-n "atelier"... A doua, in functie de context, 8 sau 9. Nu o sa intru foarte in configuratia piticilor, insa imi place foarte mult la volan prin Dobrogea, spre exemplu. Sau peste Mazdronea.

    Legat de vin, n-am baut, dar uite, ca un schimb de experienta de la ceea ce de fapt este un profan, mai ales ca din cauza alergiilor nu pot sa beau alcool decat foarte rar... Dar, am gasit de curand un Pelin de Urlati si mi-am adus aminte de pelinul de Vincon Vrancea pe care-l luau ai mei cand eram mici. Asta "nou" e cam slabut asa in ceea ce priveste continutul de pelin (banuiesc ca daca nu esti obisnuit cu gustul e de fapt chiar foarte pregnant), dar extrem de agreabil si racoritor. Personal il prefer pe cel rosu, care e mai mult spre roze intens.

    Am sa transmit sotiei de asta alb, poate reuseste sa ia o sticla inainte sa-l cureti si Kauflandul de langa noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur că știu Pelinul de Urlați. Îl prefer pe cel alb. Este singurul vin pe care-l beau șpriț.

      Ștergere
    2. *si din Kauflandul, corecteaza-mi si mie te rog, daca se poate, eu nu am "edit". Nu am vrut sa spun, cica e rusine sa spritezi vinul, dar nu doar ca pelinul de Urlati merge spritat, e chiar mai bun spritat.

      Ștergere
    3. Nu pot edita comentarii. Ar fi si aiurea, omul sa scrie ceva, iar eu sa ii modific in ce vreau eu.

      Pelinul ala de Urlati e defapt un vin ieftin amestecat cu niste arome. Da, chiar e indicat sa-l bei juma-juma cu apa :)

      Ștergere
  4. nu înțeleg de ce nu ți-a luat vecinul sticlele dacă tot era acolo.
    am găsit pe sptfy un cântec yes i do cu monika și atât, dar cred că asta e, are influentze grecești. al doilea e mai k lumea, dar nu prea-s eu cu indie-uri d-astea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A propus să-mi ia, dar oricum eram ieșit și am dorit să-l iau chiar eu.

      Ștergere
  5. Gerilă, Fomilă și Setilă4 iunie 2024 la 19:37

    Alea-s melodii de ascultat când bei vin ??

    Ia de aici una care are nota 10 din start !!
    Nu mai trebuie să faci sondaje pe aici.
    https://www.youtube.com/watch?v=lvqlk-bosLM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Piesa asta, superbă de altfel, e să bei vin din ăla la 7 lei/litru vândut, la pet, pe marginea șoselei în Valea Călugărească, județ Prahova.

      Ștergere
  6. Viorica Eufrosin-Petrescu4 iunie 2024 la 23:18

    Așa cum am spus de nenumărate ori nu îmi place să dau note, să fac topuri, să cataloghez. Voi spune doar că prima melodie nu m-a impresionat în mod deosebit iar a doua e bună dar nu extraordinară.
    În locul tău, la început aș fi ascultat asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=9Hw67QqZd80
    iar la final asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=0DjHKqb365A

    Apoi mă apucam de băut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Piese foarte bune. A doua un pic cam sumbră pentru starea de spirit pe care mi-o conferă activitatea de gătit/băut.

      Ștergere