vineri, 12 februarie 2016

Carnet

Într-un bistro din capitală, un băiat cu șuvițe blonde în cap vorbea la telefon despre examenul auto. Spunea așa: "Acum poți să dai de două ori traseul dacă pici sala. Așa am făcut eu. Am luat sala și prima oară am dat peste un gabor muist care n-a vrut să ia șpagă. A doua oară am dat 400 de euro și am luat carnetul.".

Acești oameni fac parte din poporul român. Gabori "nemuiști" care iau șpagă, viitori șoferi care dau șpagă și apoi gonesc cu mașinile (înmatriculate în Bulgaria de multe ori) și omoară oameni nevinovați. Pe mine m-a frapat lejeritatea cu care băiatul șuvițat vorbea în public, cu voce ridicată, astfel de chestii.

Mi-am amintit de o melodie d'aia de talcioc, ceva din curentul premanele. "Mi-am luat mașină mică, Dacia...Să mă plimb, să ma plimb cu Maria...Dar nici eu, nici Maria n-avem carnet...Și să vezi cum ne certăm ca-n parlament...."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu