miercuri, 28 decembrie 2016

Anna Gavalda - Împreună

O pictoriță în mizerie ce lucrează ca femeie de serviciu, un aristocrat bâlbâit în mizerie care locuiește intr-un apartament de 300 mp aproape de La tour Eiffel, un chef și mamaia (traducere oferită de Iustina Croitoru, nu știu care e originalul; a cam romanizat multe chestii în traducere) lui, sunt cele patru personaje principale propuse de celebra Anna Gavalda (priviți poze cu ea pe net, nu mi-o imaginam așa la cum scrie) într-un roman lipsit de prea multă acțiune ori de faze notabile, dar totuși plăcut la citit. Seamănă mai degrabă cu un scenariu de film și în asta a și fost transformat, într-un film ce pare interesant din ceea ce am văzut în trailer. Printre altele, citind cartea, realizăm că și francezii au obiceiul tăiatului de porc cam ca pe la noi la țară și de asemenea, să vezi și să nu crezi, au și ei buda în fundul grădinii, asta deși acțiunea cărții se petrece în timpurile în care francul francez a fost înlocuit cu moneda unică, euro. Am citit cartea, mi-a plăcut că a mers repede, dar nu îmi dau seama cu ce e Anna Gavalda specială. Scrie pur și simplu literatură de consum, jonglează puțin cu personajele și nimic mai mult. Unii spun că este o radiografie a Parisului contemporan. Eu nici nu mi-am dat seama că acțiunea se desfășoară în Paris. La fel de bine puteam să cred că e în Katowice. Alții spun că e una dintre cele mai frumoase povești de dragoste. Nu. E una banală. Prea bolnăvicioasă și prea modernă pentru gustul meu. Dar cum zice colegul meu yo3, d'asta e bine că suntem diferiți și nu avem aceleași gusturi.

                                   521 pagini, Editura Polirom, Stele Nopți și Zile Blog: 2                                                                             (stele: 5-excepțională; 4-foarte bună; 3-bună; 2-așa și așa; 1-slabă; 0-proastă)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu