joi, 1 decembrie 2016

Charles Bukowski - Cea mai frumoasă femeie din oraș și alte povestiri

Ați auzit de Bukowski? Dacă nu, probabil aveți tendința, ținând cont de titlu, să credeți că avem de-a face cu povestiri romantice, ceva suav care să delecteze cititorul sensibil. Bineînțeles că eu am auzit de Bukowski și chiar i-am citit patru romane înainte de a mă apuca de această carte. Și cu toate astea povestirile din prezentul volum mi s-au părut destul de aspre, chiar dure. Mai grele decât scrierile japonezului Ryu Murakami, ori ale cubanezului Pedro Juan Gutierrez. Unele povești au fost greu digerabile. Prea multă vomă, prea multe perversiuni (unele grele rău!), prea mult sânge, prea multă mizerie. Dar au fost și povestiri frumoase, ca de pildă cea a bărbatului pe care soția lui, o vrăjitoare, îl reduce la o înălțime de 15 centimetri. De ce credeți că face asta? Mai avem o poveste interesantă, numită "Necazuri cu o baterie", unde în prima parte personajului i se strică bateria de la mașină, o lasă la un service, iar până se încarcă merge la o prostituată cu care și-o trage în prezența fratelui ei. A doua parte a povestirii este despre Președinte, care este răpit și transpus în corpul altui bărbat, în timp ce în corpul lui ajunge Hitler, care e noul președinte USA. Da, năstrușnic acest bețiv scriitor pervers. Să nu mai spunem că în fiecare poveste cineva trebuie să bea foarte mult vin, doar ne aflăm în California, unde vinul este chiar excelent. Am băut și eu un vin californian deosebit. 60 de lei sticla de 3/4 în Cora. Citiți-l pe Bukowski doar dacă aveți nervii tari și vă place literatura gen Bacovia, dar combinată cu mult sex. În opinia mea, în ceea ce-l privește pe Bukowski, povestirile sunt mai slabe decât romanele.

                                  252 pagini, Editura RAO, Stele Nopți și Zile Blog: 2
                                        (stele: 5-excepțională; 4-foarte bună; 3-bună; 2-așa și așa; 1-slabă; 0-proastă)

4 comentarii:

  1. Alcoolic da, pervers e mic copil, citeste Pascal Bruckner - Luni de fiere, da dupa vreo 3 sticle de vin...californian :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Bruckner am găsit scene mult mai scârboase și mai perverse, dar nu și sclipirea de geniu pe care o are Bukowski. Au stiluri diferite. Poate sunt eu subiectivă. :)

      Ștergere
  2. Nu, nu am auzit, dar e cazul sa fac ceva pentru a-l cunoaste.Am pus cartea la "must read".

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie-mi place teribil de mult. :) Și n-am citit decât un volum de povestiri, de curând. Abia aștept să citesc și romanele sale,dar și alte volume de povestiri, inclusiv cel de față. Dar sunt convinsă că nu poate fi pe placul oricui.

    RăspundețiȘtergere