miercuri, 22 decembrie 2021

Secret Santa

Secret Santa este un obicei capitalist, preluat în multe cercuri și la noi. Deși unii îl critică, la fel cum procedează și cu Halloween, mie îmi place și am participat la el de oricâte ori am avut ocazia. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu această activitate, specificăm că Secret Santa presupune un grup de cunoscuți/colegi/prieteni unde fiecare persoană are numele scris pe un bilețel. Bilețelele se amestecă și apoi se face tragerea la sorți, fiecare individ trăgând aleatoriu un alt individ, conform bilețelului, căruia îi va face cadou. Este la latitudinea celui care dăruiește dacă dorește sau nu să își dezvăluie identitatea. Se stabilește de la început o sumă minimă pentru cadou, ori un interval, pentru a nu exista diferențe majore între cadouri.


Am participat în mulți ani la acest obicei, început undeva pe un forum de socializare acum mai bine de 15 ani, apoi continuat la Corporație și după aia la Institut. Îmi amintesc perfect toate cadourile primite (le păstrez cu drag pe toate), dar am uitat ce am dăruit eu. 


În acest an am experimentat o chestie nouă. Pentru a evita cadouri gen "set de ras" am făcut un whishlist, unde fiecare participant a trecut cam ce și-ar dori să primească de Secret Santa. Eu am trecut "un vin de cel puțin 50 de lei sticla, roșu, sec". S-a întâmplat să pic cu Șeful Paul, iar acesta mi-a cumpărat un vin franțuzesc de colecție, însă a citit greșit pe listă și a înțeles 50 de euro, în loc de 50 de lei. Nu m-a deranjat. Am pus vinul în vitrina cu lucruri de preț și am să-l beau la o ocazie specială.


În primul meu an de Secret Santa am primit de asemenea un cadou foarte valoros. De la un băiat din județul Bihor, de pe un forum de socializare. Nu-l cunoșteam în viața reală. Mi-a trimis prin Poșta Română un set de ceai, o cutie de ceai și romanul "În noapte", scris de Haruki Murakami. Zilele astea recitesc cartea și voi reveni pe blog cu câteva impresii. Iar în anul următor am primit de la cr3tz un fular Reebok clasic cu steagul Union Jack. Peste încă un an a fost rândul lui kitzi să-mi facă cadou, un ursuleț de pluș tare drag. 


La Corporație am primit o grămadă de cadouri. Trei sticle de vin de la Toni, o sabie ornamentală de la Monica, un dinozaur electronic de la Magda, două cărți de la Dan, iar de la Danny o mașinuță de colecție (cum încă mai vedem prin Havana sau în popularul joc video Far Cry 6) plus o grămadă de dulciuri comuniste (ciocolățele Rom, ciocolățele Făgăraș, mentosane). 


Iar la Institut în primul an un vin fin, un dvd cu film și două cărți de la Cătălin, iar în al doilea an de la Nicoleta un tricou cu Moș Gerilă și un ornament. Iar acum de la Șeful Paul vinul mai sus amintit.
 

Anul ăsta a făcut și fiul meu cel mare la școală Secret Santa. S-a întâmplat să primească chiar de la doamna învățătoare.


Frumos obicei! Dacă doriți, îmi puteți lăsa un comentariu cu ce ați primit de Secret Santa și dacă vă place sau nu acest obicei occidental/capitalist/imperialist.

Un comentariu:

  1. ce memorie buna! imi place ideea, am participat, dar in afara de doua mai recente clar nu mai stiu ce am primit: o pusculita porc, o cana imensa cu un text frumos inauntru (nu-l mai stiu) si un tablou cu un rinocer care are in loc de corn un cornet de inghetata.

    RăspundețiȘtergere