marți, 1 octombrie 2013

Zoo Belgrad (Бео Зоо Врт)

Prin anul 2000 mă jucam Commandos: Beyound The Call of Duty, un excepţional joc unde aveam la dispoziţie câţiva soldaţi dintr-o trupă de comando, în Al Doilea Război Mondial. Luptam împotriva naziştilor şi trebuiau îndeplinite anumite misiuni. Îmi amintesc foarte bine una dintre misiuni, care avea loc în Yugoslavia, mai exact în Grădina Zoologică din Belgrad. Trebuia să salvez un partizan pe care nemţii îl capturaseră. Zoo-ul era şi el bombardat, multe animale moarte, însă nu şi leii care pe lângă duşmanul nazist constituiau un inamic foarte dificil. M-a impresionat în această misiune faptul că elefantul era mort. Zăcea întins fără suflare în cuşca lui.

Pe atunci, în timp ce jucam Commandos şi îndeplineam misiunea de la Zoo Belgrad, nici nu visam că voi ajunge să vizitez cu adevărat această grădină zoologică. În 2013 am vizitat-o şi mi s-a părut foarte interesantă şi bine pusă la punct. Nu este foarte mare, dar cuprinde multe animale interesante. Canguri, girafe, hipopotami, tigru alb. Însă marea surpriză a constituit-o elefantul, deosebit de prietenos. Întindea trompa către vizitatori pentru a primi mâncare, ori doar pentru a-i atinge. Cu siguranţă este un nepot al elefantului mort din jocul Commandos.

Inedit la această grădină zoologică este faptul că se află cam la 5 minute de mers pe jos de centrul oraşului, kilometrul zero. N-am mai întâlnit aşa ceva la parcurile zoo. De exemplu pe lângă lacul hipopotamilor, după gard, trecea tramvaiul şi erau clădiri.

Sunt multe de vorbit despre Belgrad şi despre Serbia. Am să revin cu alte episoade. Sârbii sunt minunaţi, un popor aparte. Sunt impresionat de ei şi de ţara lor.


4 comentarii:

  1. Gradina Zoologica din Belgrad a fost distrusa partial de bombardamentele nemtilor (aprilie 41, parca), moment rememorat si la inceputul filmului Undeground al lui Kusturica. A fost una din cele mai frumoase gradini zoologice din Europa, fiindca este "instalata" in ruinele fostei cetati Kalemegdan (stiu ca iti plac provocarile si ca in consecinta te vei documenta pe Wikipedia :), nu mai adaug nimic). Spun "a fost" nu pentru ca au distrus-o nemtii (au avut grija comunistii sa o refaca), ci pentru ca abia acum e jalnica, din cauza lipsei de bani. Oricum, ma bucur ca a mai placut cuiva din preasnobilul Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai nu am de ce sa ma documentez pe wiki. Am vizitat si fosta cetate Kalemegdan si cele doua bisericute din interiorul ei. Nu mi s-a parut deloc jalnica gradina zoo. Nu e la fel de complexa ca Zoo Praha de exemplu, dar jalnic nu e deloc un adjectiv potrivit pentru a o descrie.

    RăspundețiȘtergere
  3. exact, anonime, underground, ma gandeam si eu la asta cand am citit postarea. cred ca fauritorii acelui joc vazusera filmul. extraordinar film!

    RăspundețiȘtergere
  4. A aratat la stiri ca la Zoo Belgrad s-a nascut un pui de leu alb. Eu am vazut leoaica gestanta. Dormea separat intr-o camera la interior si astepta sa nasca :)

    RăspundețiȘtergere