miercuri, 12 aprilie 2023

Decizii

La coadă, într-un cunoscut supermarket bucureștean, omul din fața mea ține în mână o sticlă de vin alb și o pungă de crochete cu brânză. Ajuns la casă, le pune pe tejghea și scoate din buzunarul treningului un teanc de hârtii de 1 leu, pe care le numără de zor. Cere și un pachet de țigări, fapt care pe mine mă enervează la culme, pentru că și acum casiera este nevoită să plece la o altă casă și să caute marca cerută, iar cei de la coadă pierd vremea aiurea. Între timp clientul se tânguiește, vorbind cu sine: "Să vedem dacă îmi ajunge și de mâncare...". Între timp se întoarce casiera cu pachetul de țigări dorit, scanează produsele, îi comunică omului prețul final, iar acesta cu o tristețe iremediabilă (ca să-l cităm pe Topârceanu), îi comunică femeii: "Nu, nu am bani și de astea (indicând crochetele), rămân doar vinul și țigările.". Casiera, impasibilă, stornează crochetele cu brânză, și le pune liniștită pe banda din spatele ei. Eu, fiind zi de salariu, am mai multe produse în coș, așa că îi fac semn tânărului drăguț din spatele meu care cumpărase doar o pizza congelată, să treacă în fața mea. Acesta îmi mulțumește de o mie de ori, de ca și cum ar fi mirat că mai există omenie pe lume, iar eu mă gândesc la soarta amară a oamenilor care renunță la mâncare în detrimentul băuturii și al țigărilor. Sunt mulți asemenea cetățeni la noi, abrutizați de sărăcie, de nevoi, care ghidându-se după sintagma "Mâncarea-i fudulie, băutura-i temelie.", beau și fumează, ținându-se pe ei în foame, sau chiar mai rău, pe copiii lor. Unii mai sunt și asistați social. Cine e de vină? Cetățeanul? Societatea? Lumea în care trăim? Nu știu, nu sunt aici ca să judec eu, am povestit doar ce am văzut.

6 comentarii:

  1. Supermarket de cartier, hârtii de un leu, crochete, pizza congelată...... iar SĂRĂCIE !!

    Titina nu se confruntă cu asemenea lucruri:
    Pocnește din degete și vin servitorii cu masa: piept de Pasărea Paradisului cu brânzeturi rare din sudul Franței.

    La desert a servit (cui?) salată cu fructe atât de exotice, că nu figurează în atlasul botanic.

    RăspundețiȘtergere
  2. când am citit 'eu, în zi de salar', m-am și gândit că i-ai plătit crochetele viciosului. titina i le-ar fi plătit. dar nu pe alea, i-ar fi luat altele, crochete cu brânzeturi rare din sudul franții.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Același gând l-am avut și eu .... credeam că ia plătit omului crochetele.

      Ștergere
  3. Titina nu intră în supermarketuri de cartier !!
    Are ALERGIE la sărăcie !!

    Doar dacă se apropie de locuri ieftine îi crește tensiunea, are amețeli, o ia cu palpitații la inimă !!
    Trebuie să i se facă vânt cu cardul platinum să își revină !

    RăspundețiȘtergere
  4. Noul catalog LIDL13 aprilie 2023 la 14:28

    Ai luat ultimul catalog LIDL ?
    Din data de 3 mai începe "săptămâna nord-coreeană"

    - la raionul de lactate: NIMIC
    - la raionul de carne: NIMIC
    - la raionul de legume și fructe: NIMIC
    - la raionul de dulciuri: NIMIC
    - la raionul de băuturi: NIMIC
    - la raionul de produse igienă: NIMIC
    - la raionul de haine: NIMIC

    Doar materiale promoționale:
    cu marele conducător Kim-Jong-Un și cu iluștrii săi predecesori Kim-Jong-Il și Kim-Ir-Sen !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://noptisizile.blogspot.com/2014/01/saptamana-nostalgiei-dupa-comunism-la.html

      Ștergere