joi, 27 aprilie 2023

Seară banală

De 10 zile n-am mai pus gura pe alcool. Nu, nu sunt alcoolic și nu e ca și cum m-aș lăuda aici cu o realizare. Unii dintre cititorii mei își pot face o impresie greșită, deci nici vorbă de așa ceva. Doar că doresc să dau o pauză ficatului pentru a mă bucura din când în când de un single malt bun ori de o sticlă cu coniac. Fără 50-100 de tărie, un pahar cu vin sau o sticlă cu bere, pregătirea mesei de seară parcă nu mai are același farmec, înscriindu-se în sfera obligației, nicidecum a plăcerii ce ar trebui să înconjoare această activitate. Pun apatic pastele la fiert, trag șunculița de porc la tigaie, peste care torn sos de roșii, iar apoi adaug cinci căței de usturoi trecuți prin presă. Amestec cu tristețe în tigaie, parcă nu am tragere de inimă. Am pus apa în fierbător și îmi prepar o infuzie de plante. Citesc concentrațiile pe cutie:
- 30% mentă
- 25% iarbă lămâioasă
- 15% rooibos
- 10% fenicul
- 6% mușețel
- 5% frunze de mur
- 5% roiniță
- 3% tei
- 1% lămâiță
Sănătate curată. Beau infuzie de plante și încerc să mă mai înveselesc puțin. Dau drumul la boxa portabilă Harman Kardon, care are un nivel al decibelilor destul de ridicat. YT Music mi-a făcut un playlist excelent și parcă e păcat că-l irosesc ascultându-l în timp ce beau infuzie de plante din cana de metal. Vine în bucătărie fiul meu cel mare și spune: "Parcă toată muzica bună s-a făcut înainte să mă nasc eu", iar eu îi răspund: "Păi asta e muzică de dinainte să mă nasc eu". Dăm muzica mai tare. Partea proastă la o boxă care funcționează prin conexiune bluetooth de la telefonul mobil este că atunci când te sună cineva, muzica se oprește. Acum sună vecinul.
- Da, vecine. E muzica prea tare? O dau imediat mai încet, iartă-mă!
- Nu, nu. Nici nu sunt acasă.
- A, ok. Atunci de ce m-ai sunat?
- Uite, sunt la Mega. A băgat Rară Neagră la reducere. Din ăla de bem noi. Eu mi-am luat cinci sticle. Îți iau și ție?
- Da,da. Ia-mi și mie cinci. Mulțumesc!

Între timp au fiert pastele, presar peste ele brânză cheddar, apoi torn sosul cu șunculiță, roșii și usturoi, mai pun piper și oregano, amestec (ați observat că multă lume în loc de "amestec" spune "mestec"?) toată compoziția și o las să se așeze puțin. Cu o zi în urmă îmi cumpărasem niște jeansi din Mall. Până se răcesc pastele, profit de ocazie și mă îmbrac cu ei, ca să mă mândresc în fața copiilor, dar aceștia îmi taie elanul zicând: "Băi, tată, ți-ai luat blugi de gay.", iar eu zic: "Voi ziceți așa pentru că seamănă cu blugii lui Freddie Mercury din 1985 de la Live Aid?", iar ei zic: "Nu, că nu avem nimic cu Freddie, ne place, dar așa par blugii ăștia pe tine.". Apoi ne-am așezat la masă, am terminat toată oala de paste, iar eu am rămas ca deobicei să spăl vasele. La desert nevasta a dorit să ne dea fructe de sezon, dar eu i-am spus că nu e bine să mâncăm fructe după masă, pentru că fermentează și îngreunează digestia pastelor, așa că mai bine am mâncat o tabletă de ciocolată. Eu am băut încă o cană de metal cu infuzie de plante.

picture or it didn't happen






8 comentarii:

  1. Iarbă, mentă, mușețel..... asta pasc caprele la Lehliu, crescute la marginea satului.

    Te-a afectat mult la buget escapada din Scandinavia, nu-ți mai poți permite mese decente.
    Urmează recenzii culinare la compoturi făcute din dude și corcodușe culese de prin cartier.

    Uita-te la Titina pe FB: se dă huța-huța cu cercul, e în plină formă fizică.
    Asta pentru că mănâncă lucruri de calitate: langustă pe pat de caviar, șnițel din fazan imperial, tartă din fructe exotice aduse din Vanuatu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pastele ar fi putut să fie integrale și ciocolata neagră (minim 85% cacao) dacă tot vrei să pari că trăiești mai sănătos.
    Nu te limita doar la blugi .... ai în această toamnă să îți îmbogățești colecția .... https://adevarul.ro/showbiz/vedete/colectie-impresionanta-de-obiecte-ce-i-au-2261690.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu îmi place absolut deloc ciocolata neagră. Este foarte amară. Dar aș fi putut încerca ciocolungă, nu?

      Nu mă limitez doar la jeansi. Am și niște Adidas Samba. https://www.footshop.ro/ro/incalaminte-i-sneakeri-pentru-barbai/29594-adidas-samba-og-ftw-white-core-black-cgrani.html?gclid=CjwKCAjwuqiiBhBtEiwATgvixPkij1H-c6UsC1IeyuGZIdShOwXeTtjkBOOyqFjFOdsv2B-ZbtLfuhoC7noQAvD_BwE

      Sunt asemănători cu Adidas Hercules purtați de Freddie. Iar un maieu alb are toată lumea :)

      Ștergere
    2. Și de când amar e ceva rău?? Nu grăia Naste din Berceni așa: „Hai pahar, pahar/Dulce și amar” ...
      Să înțeleg că nu vei participa la licitația pentru lucrurile lui Freddie .... păcat ...

      Ștergere
  3. Noul catalog LIDL28 aprilie 2023 la 22:27

    Ai luat ultimul catalog LIDL ?
    Din data de 21 mai începe SĂPTĂMÂNA AMER-INDIANĂ, cu următoarele produse:

    - ceafă de bizon
    - pulpă de bizon
    - cotlet de bizon
    - mezeluri de bizon

    - set complet pentru vraci
    (coroană de pene, pipa păcii, ierburi de leac)
    - set complet pentru războinici
    (arc cu săgeți, suliță, tomahawk, cuțit de scalpat)
    - set complet de semnale fumigene

    Plus o colecție cu care iți poți decora casa:
    - scalp de colonist
    - scalp de șerif
    - scalp de vizitiu
    - scalp de cârciumar
    - scalp de văcar texan
    - scalp de țărănoi din Oklahoma
    - scalp de yancheu
    - scalp de preot mormon

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am luat si eu mezeluri de bizon, dar nu mi s-au parut prea grozave. Cred ca erau pline de E-uri !!

      Indienii nu mai sunt ce erau, nu mai pun atata pret pe natural !

      Ștergere
  4. De 10 zile nu ai băut alcool. În schimb alți forumiști n-au dat de 3 ani pe acasă. Meriți să fii ținut departe de alcool încă 10 zile în aplauzele feministelor și militantelor lgbt și alte litere de pe facebook.

    RăspundețiȘtergere
  5. iarbă lămâioasă e lemongrass, desigur

    RăspundețiȘtergere