luni, 17 iulie 2023

Restaurant vs. gătit la domiciliu (3)

Îmi plac burgerii, dar urăsc să-mi cumpăr burgeri în restaurante. Nu mă refer la Mc și BK, ai căror burgeri sunt excelenți și la prețuri decente, ci la restaurantele care îți vând burgeri la prețul absolut nesimțit de 50 de lei bucata. Noi suntem patru oameni la masă. Cum să mergi la restaurant și să dai 200 lei pe niște sandwichuri cu chiftea și maioneză, care au alături 2-3 cartofi prăjiți și puțin ketch up? Pe lângă asta nici nu mi se par ok cum sunt fabricați, cu o carne groasă și tot felul de sosuri, nu poți mușca, te murdărești tot pe mâini și la gură. 

Week-endul trecut am făcut burgeri acasă. Am folosit următoarele ingrediente, la următoarele prețuri:

  • 4 bucăți de carne irish angus = 30 lei
  • 4 bucăți cheddar Kerrygold (tot irlandez, de calitate) = 10 lei
  • 4 chifle = 9 lei
  • 2 pliculețe de maioneză = 4,40 lei
  • 1/4 ceapă roșie + 4 pufuri de ketch-up = 1 leu

Total pentru 4 burgeri = 54,40 lei ---> cost pentru 1 burger = 13,60 lei

Am cumpărat cartofi congelați, dar de calitate. McCain. 16,89 lei o pungă  ---> împărțim la 4 și rezultă o porție de cartofi generoasă = 4,22 lei

Așadar burger + cartofi = 17,82 lei, să zicem 18 lei pentru că am pus sare și piper peste carne.  20 lei cu folosit aragaz și apă pentru spălat vase. 20 lei vs. 50 lei cât ar fi costat un burger la restaurant și poate nu ar fi avut ingredientele de calitate pe care le-am folosit eu. La restaurant îți pune brânză topită din aia subțire în burger, nu stă nimeni să-ți dea Kerrygold din Irlanda. Și nici carne irish angus, cum am cumpărat eu de la Kaufland.

Am preparat burgerii cât se poate de simplu. Am prăjit carnea într-o tigaie și am asezonat-o cu sare și piper, am încălzit chiflele trei minute la cuptor conform instrucțiunilor de pe ambalaj, după care le-am tăiat și uns cu maioneză. Am pus carnea fierbinte, peste care am pus ketch up, ceapă tăiată mărunt și brânză. Asta a fost tot, nu ne dorim prețiozități. Burgerul nu este ceva prețios. E fast food.


Ingredientele. Observăm steagul Irlandei pe ambalajul cărnii.

Carnea sfârâie la tigaie.

Chiar dacă sunt la pungă, aceștia sunt niște cartofi delicioși.

Rezultatul final. Poate poza nu este spectaculoasă, dar totul a fost grozav. Și până în 20 de lei pentru o persoană. Parcă seamănă cu burgerii de la Big Kahuna Burger, nu?


9 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Eu nu cumpăr niciodată ketch up, nu e un produs după care să mă omor. Fiii mei cumpără, Tomi sau Heinz.

      Ștergere
  2. Am făcut și eu de mai mukte ori, chiar tocand carnea la blender si cu chestii in ea gen mărar, paine etc. Buni. Marea diferența sunt chiflele, nu găsesc ceva sa se apropie de cele de la restaurant.

    RăspundețiȘtergere
  3. maioneză? și pe deasupra cumpărată? bleah! eu de obicei pun un sos de roșii preparat pe loc, iaurt cu usturoi și/sau dulceață de ceapă preparată pe loc, murături...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Impropriu spus maioneză, nu cred că a văzut oul. Da, din aia cumpărată. Ca la Mc. Bine, tu și în loc de carne, folosești un preparat pe bază de soia.

      Ștergere
    2. da, proteine din mazare mai epzact, dar asta in post. sau chestiile alea cum am luat candva de la carrefour- morcov+cartof dulce; conopida+broccoli si mai era una. spanac ceva.

      Ștergere
  4. Indiferența globală17 iulie 2023 la 13:46

    Domnul Muller (din Koln, Germania) tocmai a fost la berărie, unde a consumat 12 cârnați și vreo patru halbe de bere. Nu îi pasă de burgerul și de blogul tău.

    Domnul Kinjali (din Mumbai, India) tocmai a călătorit 1000 de km pe acoperișul trenului, alături de alți 200 de indieni, și era să moară de trei ori. Nu îi pasă de burgerul și de blogul tău.

    Domnul Toshiro (din Osaka, Japonia) tocmai a beneficiat de un masaj erotic Nuru, la un salon unde are abonament de 10 ani. Nu îi pasă de burgerul și de blogul tău.

    Domnul Cooper (din sudul Floridei, SUA) tocmai a fost atacat de aligatori în propria curte, a treia oară luna asta. Nu îi pasă de burgerul și de blogul tău.

    RăspundețiȘtergere
  5. Burger ul e o mâncare de mâna a 3 a.

    RăspundețiȘtergere